Permalänk
Medlem

Tyst nätagg?

Måste byta nätagg asså den låter som ett plan.
någon som har eller vet ett nätagg som är tyst och från 300 till 450W ?

Visa signatur

Intel 2500k @ 4,5ghz| Asus P8P67 pro | 8gb corsair | Asus HD 6970 DirectCU II | Fractal Design 650w | Fractal Design R3 vit

Permalänk
Medlem

Jag använder nätagget som förljde med mitt chieftec dragon låda....360W låter inte speciellt mycket

Permalänk

Enermax Silent Plus eller Whisper Series är tysta och bra nätaggregat. Annars kan du lägga samma summa på ett Antec istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jet_man
Jag använder nätagget som förljde med mitt chieftec dragon låda....360W låter inte speciellt mycket

Håller helt med Chieftec aggen är tysta och söta! =P

Visa signatur

You die a little each day.

Permalänk
Medlem

Nä, Cheiftech-agget är inte sådär jättetyst direkt och är inte direkt sött heller (fult fläktgaller och fula skrivar - varför valde de inte något i silverfärg istället för den störaden guld/mässingsfärgen?).

Men det ska sägas att det är tystare än flygplan - betydligt tystare. Ljudet kan beskrivas som lågt brummande. Annars har Antec tysta nätagg.

Permalänk
Medlem

Zalman aggen är sjukt tysta, har ett 300W själv.....rekommenderas varmt...har iof datorn i ett annat rum än det jag sitter i för tillfället så man hör..inget!

Permalänk

vattenkyl det så låter det inte ett skit

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

jag sitter också med zalman 300W, äckligt tyst

Visa signatur

-=DFI Lanparty=-=2*256MB Adata BH-5=-=XP-M 2400+ 35W=-=Vattenkylt PC 9800PRO@XT 128MB=-=Prometeia r404a=-=2*200GB Seagate SATA RAID0=-=OCZ Powerstream 520w=-=20685=-

Permalänk
Medlem

ok, jag titta lite på ett antec agg men det va ju så dyrt så jag kan ju lika gärna köpa en antec låda

Det agget jag har nu är ett Chieftec. Låter mycket

Visa signatur

Intel 2500k @ 4,5ghz| Asus P8P67 pro | 8gb corsair | Asus HD 6970 DirectCU II | Fractal Design 650w | Fractal Design R3 vit

Permalänk
Medlem

Har en Zalman 400W som väntar på att installeras... ska bara ha mitt chassi också....

Permalänk
Medlem

har ett enermax agg som jag e grymt nöjd med, kanske inte e det tystaste i världen, jag hör nämligen inte datorn alls (har tydligen ett högljutt system enligt vissa vänner ;P)

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

Nexus 300w som finns på datorbutiken.se är tydligen bland de tystaste på marknaden enligt silentpcreview kostar försig lite mer än vanligt (700:- typ)

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs http://forum.sweclockers.com/regler.html#6 (6 rader i singaturen är ej tillåtet)

Permalänk
Medlem

Ska precis stänga ner datorn o byta fläkt i agget, det lät mkt innan jag klippte bort fläktgallret nu blåser de orkan, få c hur de blir efter!

Permalänk
Medlem

Så klar!
Jävlar vad mycket tystare datorn blev! Nu kommer den kunna vara på 24/7

Permalänk

Vilka nätagg som är tysta är väldigt subjektivt, och det beror så klart också på vilka andra komponenter man har i lådan.

Här är några i sjunkande ljudnivå-ordning:

Enermax och Antec tycker vissa är tysta, men de flesta gör det nog inte.

Zalman 300W är ganska tyst, men blir nog ändå den ljudligaste komponenten i många tysta system med fläktar på 5-7V.

Nexus NX-3000 påstås vara det tystaste nätagget just nu, men med tanke på att det bara är på 300W så skulle jag rekommendera att vänta.

Nya modeller som förhoppningsvis kommer till Sverige snart:
Helt passiva nätagg.
Nätagg med "interna" 120mm-fläktar.

Annars kan man ju alltid byta ut fläkten i sitt nätagg, men det finns en risk att det blir överhettat med minskat luftflöde.

En utmärkt sida att kolla är som sagt http://www.silentpcreview.com/

Permalänk
Medlem

eller så byter man fläkt....

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem

Jag kör med mitt ett tag till då så ser jag om det kommer något bra senare i år.
Det övriga som låter är inte mycket två papst 80mm 12dba. Falconrock2 CPU kylare.
Tack för alla svar.

Visa signatur

Intel 2500k @ 4,5ghz| Asus P8P67 pro | 8gb corsair | Asus HD 6970 DirectCU II | Fractal Design 650w | Fractal Design R3 vit

Permalänk
Medlem

Jag har ett Enermax 360W ur whisper-serien, det är bra ochg tyst.

Visa signatur

War is about peace, and to get peace you have to kill a lot of people.
RoedeOrm: SAuna>>Du är en sån härligt speciell kille, vet lite mer än de flesta om det mesta. Toppklass!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allx
Det övriga som låter är inte mycket två papst 80mm 12dba. Falconrock2 CPU kylare.

Jag känner inte till CPU-kylaren, men med så pass tysta fläktar tror jag att du skulle bli besviken med Enermax/Antec, och kanske t.o.m. med Zalman. Du gör nog rätt i att vänta några månader, verkar vara en hel del på gång på området.

Permalänk
Medlem

Mournegrym

Jag tror CPU-kylaren ligger runt 20dba typ.
Jo jag läste lite på den där länken som finns lite högre upp här. verkar komma lite nya prylar.

Visa signatur

Intel 2500k @ 4,5ghz| Asus P8P67 pro | 8gb corsair | Asus HD 6970 DirectCU II | Fractal Design 650w | Fractal Design R3 vit

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hmm, jag funderar då på att byta ut mitt Aopen HQ08 n-agg mot ett med en fet 120mm fläkt (som standard). typ 300w och ~500kr. Aja, wattantalet är inte det jag bryr mig mest om, det är Ljudvolymen

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Permalänk
Medlem

whynoi.se

Säljer tysta aggregat...

Fast, det viktigaste imho är inte att fläkten är så tyst (den kan bytas!) det är att agget inte piper eller låter utöver fläkten!

Permalänk
Medlem

Tyst dator?

OM datorn är knäpptyst, hur ska man då veta att den lever? En fundering bara...

Permalänk
Medlem

Det lyser

Visa signatur

[kolla min fina låda på www.webzonen.com]__ AMD XP 2100+ @ enmiljardsjuhundratusensvängningarpersekund..

Permalänk

Nu inne på Kylning.com, Fortron/Sparkle 300W 120mm-fläkt.

http://kylning.com/info.php?cPath=100&products_id=245

Permalänk
Medlem

mitt enermax 550w går i i 20 28 db beroende hur mycket jag kräver ur det men mitt går inte ens ljumet så då e det tyst

Visa signatur

ziefle

Permalänk
Medlem

http://kylning.com/info.php?cPath=100&products_id=245

Jag vill ha ett nätagg med sån där konstruktion. Verkar vettigt, måste vara det bästa sättet för att få ut värmen ur lådan utan att det låter för mkt.

Chieftec aggen är inte alltför smart konstruerade på det sättet. Dom ventilerar ju i princip ingenting i lådan, ok det finns några fjuttiga hål på ena kortsidan men dom kan inte hjälpa mkt mot all värme som produceras UNDER nätagget (från cpu/gfx).

Om nån har en bild på ett chieftec agg (inuti) så meddela gärna. Vill veta om det finns möjlighet att modifiera det så man kan köra med en 120mm fläkt på samma sätt som sparkle agget.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mhe
[url]Chieftec aggen är inte alltför smart konstruerade på det sättet. Dom ventilerar ju i princip ingenting i lådan, ok det finns några fjuttiga hål på ena kortsidan men dom kan inte hjälpa mkt mot all värme som produceras UNDER nätagget (från cpu/gfx).

Om nån har en bild på ett chieftec agg (inuti) så meddela gärna. Vill veta om det finns möjlighet att modifiera det så man kan köra med en 120mm fläkt på samma sätt som sparkle agget.

Jag har moddat mitt Chieftec agg med en Thermaltake Hurricane @ 1350 RPM. Är väl ganska tyst och blir inte speciellt varmt (max 42C), men det beror på att jag har bra kylning i chassit plus fanduct till CPUn. Jag skulle vilja säga att det är i princip omöjligt att sätta in en 120mm-fläkt i detta agg, utan att plocka isär allting och bygga upp hela agget från scratch. Fortron/Aopen med 120mm-fläkt har nog en mycket speciell intern konstruktion misstänker jag.

Om man ska modda ett nätagg är det ingen bra ide att förlita sig på det för att blåsa ut värme från CPU/grafikkort. Sätt in fler chassifläktar.