Headset för PS3, PC och framtida PS4.

Permalänk
Medlem

Headset för PS3, PC och framtida PS4.

Sitter och letar headset för att använda till min PS3 när jag spelar, men blir inte riktigt klok på det här. Har googlat som en tok på lösning, men tycks inte hitta något direkt vettigt svar.

Är det nån som vet hur jag:

a) Antingen köper ett USB-headset och kopplar till PS3, funkar det med både mic och spelljud? Anledningen till denna fråga är att jag läst om många som provat detta, men bara fått mic att funka, inte ljud från spelet. Nån som vet nåt headset som funkar med både och, simpel plug-and-play?

b) Eller köper ett headset med separata 2x3.5mm kontakter för ljud och mic. Här är det snarlikt ovan, folk använder USB-ljudkort för att koppla till PS3, men endast mic som funkar. För att få spelljud att funka så verkar det gå att använda RCA-kabel och koppla in det med hjälp av en splitter för att få spelljud. Nån som gör detta och det funkar?

Är det nån som sitter på nån lösning, nån av de två ovan jag kommit på?

De headset jag kollat på är Asus Cerberus Gaming Headset (299 kr på cdon fn), Turtle Beach PX21 och Turtle Beach X12.

Nån som äger/har provat nåt av headseten ovan, är de bra? Mic bra ljud? Mic är inte prio ett för mig, spelar sällan spel där jag behöver kommunicera mha mic, men kan vara kul att ha när man vill snacka på skype med polare.

Nån som har tips på annat headset som fungerar på detta sätt som jag vill? Tips önskas

Tack på förhand, tror inte jag glömt nåt nu.

Edit: Jovisst glömde jag nåt, vill max lägga 600, möjligen 700 kr. Är ingen audiofil på något sätt, använder ofta Skullcandy in-ear lurar när jag lyssnar på musik på telefonen

Visa signatur

Fractal Design North | Ryzen 7 5800X3D | PowerColor Fighter 7800 XT | 32GB DDR4 3600Mhz | MSI B450I Gaming Plus AC | Corsair RM850e

Permalänk
Medlem

Playstation gold wireless headsetet ska funka till ps3, PC och ps4. Jag har själv använt det till ps4 och pc och enligt hemsidan ska det funka till ps3 också men har inte testat själv. Micken är inte den bästa, folk brukar beskriva ljudet som lite burkigt men hörlurarna i sig är väldigt bra. https://m.prisjakt.nu/product/2479553

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

PS3/4 har ingen allmän USB-rutin för lurar, däremot funkar väldigt många micar av både USB och BT på PS3.

är du ingen tung användare av just PS3 är det nog billigast och bäst du bara skaffar ett HS med 4-polig miniplugg och en adapterkabel för PC. detta funkar då med både PS4 och PCn enkelt. vill du utöka för chat även med PS3 så kan du skaffa i stort sett vilken billig BT-mik (för mobiltelefon tex) som helst och använda just för den. hörlurarna kan användas som vanlig då såklart.

CDON har några billiga just nu:

http://cdon.se/hemelektronik/asus-cerberus-gaming-headset-sva...

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Har själv ett Pulse Elite som funkat riktigt bra. Använder till datorn också ibland. Det som är en riktig downer är dock batteritiden. Runt fem timmar på en laddning. På plussidan är dock trådlöst, shysst bas och möjligheten att stänga att reglera ljud och mic med två olika reglage.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen hörrni! Kollade på Pulse Elite, men beslutade mig för att inte köpa den. Köpte istället en Corsair Void Stereo, som också har separata reglage för mic och ljud (kan visserligen inte höja och sänka ljudet på mic va jag vet, men kan mutea lätt med en knapp på ena kåpan). Har även köpt en rca-hona->3.5mm stereo-hona adapter på Kjell, så det borde gå, då andra verkar ha gjort det.

Skrivet av Nirono:

Playstation gold wireless headsetet ska funka till ps3, PC och ps4. Jag har själv använt det till ps4 och pc och enligt hemsidan ska det funka till ps3 också men har inte testat själv. Micken är inte den bästa, folk brukar beskriva ljudet som lite burkigt men hörlurarna i sig är väldigt bra. https://m.prisjakt.nu/product/2479553

Skickades från m.sweclockers.com

Satt och kollade på den också, men kände att micen, av vad jag hörde av den på youtube, var för dålig för det priset. Om jag inte minns fel så tror jag en vän har den också, hört samma där.

Skrivet av AndreaX:

PS3/4 har ingen allmän USB-rutin för lurar, däremot funkar väldigt många micar av både USB och BT på PS3.

är du ingen tung användare av just PS3 är det nog billigast och bäst du bara skaffar ett HS med 4-polig miniplugg och en adapterkabel för PC. detta funkar då med både PS4 och PCn enkelt. vill du utöka för chat även med PS3 så kan du skaffa i stort sett vilken billig BT-mik (för mobiltelefon tex) som helst och använda just för den. hörlurarna kan användas som vanlig då såklart.

CDON har några billiga just nu:

http://cdon.se/hemelektronik/asus-cerberus-gaming-headset-sva...

"Problemet" är att jag vill ha ett headset för både ljud och mic, micen kommer sällan användas på PS3, utan där vill jag ha spelljudet, vilket Sony, av vad jag läst mig till, i princip har låst det över både USB och BT (officiella verkar funka dock, men inte tredjepart på något simpelt plug-and-play). MAO så skulle jag koppla in ett USB-headset så funkar mic, och jag hör andra via mic, men spelljudet kommer inte i headsetet, ens om man ändrar i inställningar.

Visa signatur

Fractal Design North | Ryzen 7 5800X3D | PowerColor Fighter 7800 XT | 32GB DDR4 3600Mhz | MSI B450I Gaming Plus AC | Corsair RM850e

Permalänk
Medlem
Skrivet av sl0k3_:

"Problemet" är att jag vill ha ett headset för både ljud och mic, micen kommer sällan användas på PS3, utan där vill jag ha spelljudet, vilket Sony, av vad jag läst mig till, i princip har låst det över både USB och BT (officiella verkar funka dock, men inte tredjepart på något simpelt plug-and-play). MAO så skulle jag koppla in ett USB-headset så funkar mic, och jag hör andra via mic, men spelljudet kommer inte i headsetet, ens om man ändrar i inställningar.

var helt med på det. menade att den smidigaste lösningen är att lämna PS3 utanför att direkt använda mic-delen för det begränsar urvalet rejält, och gör det dessutom krångligare att flytta headsetet mellan grejerna du använder det till. Sonys egna använder tex ändå donglar för ljudet som måste pluggas i den andra enheten du vill ha ljud från.

med det du nu valt kan du iaf om det blir behov anpassa även för PS3 genom att knäppa på en BT-öronsnäcka på mic-bommen eller så.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint