Diablo II och Warcraft III uppdateras för moderna operativsystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fast BF 1942 fungerar väl ändå med moderna system? Jag provade det under win7 x64 när det släpptes gratis på Origin för ett par år sedan och minns inte något problem där. Nu har jag iofs inte provat i win8 eller win10 men så föredrar jag BF3 och BF4 personligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte mer på att uppgradera grafiken och stöd för högre upplösningar

Kanske slänga in frostbite motorn och ha kvar allt annat det vore häftigt

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Ge mig Diablo II med HD-texturer och 4K-upplösning så är jag där igen!

Vore kul å se hur 4K fungerar redan nu i multires :') 1080p blir då djävulskt brett, vill inte ens tänka mig hur liten gubben blir i 4K!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Spelar Wc3 dagligen på Windows 7 utan problem. Det flyter bra på nyare operativsystem.
Problemet är ju spelet och dess motor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Nästan så man blev sugen på att leta upp och kötta lite Diablo II igen när man hör detta!

Jag hoppade direkt från D1 till D3. Kanske värt att köra 2an nu?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Ge mig Diablo II med HD-texturer och 4K-upplösning så är jag där igen!

Sättet spelet är byggt på är de inte så enkelt som att bara skruva upp upplösningen, då zoomas bara banan/ui ut istället och allt blir bara mindre, finns ett antal liknande spel från sent 90/ tidigt 00 tal med samma problem.

Dvs, låg chans så vida vi inte får en remake av Diablo 2.

Permalänk
Medlem

Bara hoppas att det släpps hd version av d2 snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Wohoo! Äntligen är det slut på att Diablo 2 fuckar upp färgerna och inte går att tabba ned!

Diablo 2 är fortfarande ett av de bästa spelen någonsin i min mening, och ett av få spel som jag, trots oändliga försök, inte lyckas klara på högsta svårighetsgraden.

Högsta svårighetsgraden är, enligt mig, att besegra spelet ensam på Hell i Hardcore. Jag har gjort flera helhjärtade försök, men icke. Mitt senaste försök dokumenterades här på SweC, tog slut på level 81...

Vet inte om det ändrats nu, har nog inte spelat D2 på 10+ år. Men då så berodde ju soloproblemet mest på att de förstörde spelet i pre LoD patchen, då de nerfade mana/life leech och samtidigt la till hög resistance och även immunities.

Själv klarade jag mig inte längre än Hell Act2 Sewers med min HC-warrior i D2:classic, multi-lightning skelett som man WW:ade in i och hann inte quita i tid

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk

Linux är kalas att använda som server, men inget jag skulle använda som OS för spel osv.

Visa signatur

MB: Asus Prime Z690M-PLUS D4 DDR4 | CPU: Intel Core i7 12700K | CPU-Kylare: Corsair Cooling Hydro H100X | Nätagg: Fractal Design R3 Platinum 1000W | Minne: Corsair 32GB DDR4 4600MHz Vengeance RGB | HD: Samsung 750 256GB SSD & Samsung 860 EVO 1TB | GPU: PNY RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X | Skärm: Acer 27" Nitro XV272UX QHD IPS 240 Hz | Headset: EPO GSP 670

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Eftersom det inte rör sig om 3Dgrafik så kommer det bli lika smått som i windowed mode om du tillåter högre upplösning fast det kommer kunna täcka hela skärmen så du ser större del av banan. Eller om du fortsätter köra windowed mode så kommer det bli ännu mindre ;).
Alternativet är att de ritar om all grafik i spelet med högre upplösning men det tror jag inte kommer hända.

Ja jo, det handlar ju inte bara om att lägga in stöd för högre upplösning även om jag tror jag skulle vara OK med det. Det handlar ju även om att kunna skala UI:t och annat också. De la ju in stöd för högre upplösning i Warcraft 3 i efterhand har jag för mig??

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Jag står kvar vid att det inte är modernt med allt vad det innebär. Avancerat upplägg osv.

Modernt är knappast samma sak som bra.

§1.5
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Värst vad ni är bittra. Jag sa inte att linux är dåligt (om man bortser från spoilern), men jag står kvar vid att det inte är modernt med allt vad det innebär. Avancerat upplägg osv.

Modernt är knappast samma sak som bra.

Linux är definitivt inte modernt. Att det skulle vara bra eller dåligt är en annan fråga. Insnöade Linux fanboys kommer dock nu komma med någon poänglös raljering om varför just 2016 är Linux året, och därför är det du som är omodern.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Avstängd

Nice, nu får man lust att börja ett nytt lir.

Tagit bort citat /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Skäggig legend

Jag spelade WC3 senast i helgen på min Windows 10, vad mer ska de göra?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Hoppas de lägger in stöd för högre upplösningar i Diablo 2, 800x600 blir lite väl smått om man kör windowed mode och om man kör fullscreen så blir allt helt knas när man kör dubbla skärmar.

Tänkte nog på remaster av grafiken när jag läste tråd titeln.. det blev altså inte så ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Jo blizzard och Valve är i en klass för sig när det gäller att lyssna på spelarens önskemål.

HL3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Christley:

auth för market lades dock till för att sluta ge ut dupes på scammade items. på så vis hålls market clean och folk får behålla värdet på sina saker. tänker på dragon lore innan mega dupes tex.
så snarare hjälper dom kunderna i det läget

Låter ju som att det mer låter som problem med Steam Market som borde åtgärdas. Inte för att det berör mig personligen alltför mycket men det är klart märkbart att Valve mer och mer tvingar saker. Förvånar mig inte om vi måste använda appen för att ens logga in i kontot innan året är slut.

De har tagit små steg under väldigt lång tid trots allt.

Skrivet av fermia:

Tänkte mer på att uppgradera grafiken och stöd för högre upplösningar

Kanske slänga in frostbite motorn och ha kvar allt annat det vore häftigt

Ah, du tänkte så.
I princip vad Battlefield 1943 var då, även om det var en del tveksamma förändringar samt att spelet aldrig hittade ut till PC då. Själv ser jag gärna lite mer historiska konflikter igen, gärna något trevligt (!) WW2-spel men är öppen för mer Vietnam med. BF: Vietnam, Vietnam-DLC't till Bad Company 2 och Vietcong hör till de spel i tidseran som gjorts bra innan. Men mer vore inte dumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Tänkte nog på remaster av grafiken när jag läste tråd titeln.. det blev altså inte så ?

Står ju i artikeln vad som ingår i uppdateringen.

"...nyheterna är officiellt stöd för Windows 7 eller senare samt Mac OS X. Utvecklarna har inlett arbetet med att uppdatera spelets skydd mot fusk och diverse hack."

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag spelade WC3 senast i helgen på min Windows 10, vad mer ska de göra?

Går inte att installera i OS X eftersom installern bara är för PPC.
Uppdaterat spel funkar dock med x86. Så fixa det om inte annat

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Står ju i artikeln vad som ingår i uppdateringen.

"...nyheterna är officiellt stöd för Windows 7 eller senare samt Mac OS X. Utvecklarna har inlett arbetet med att uppdatera spelets skydd mot fusk och diverse hack."

Inte så kul uppdatering altså, om det hade vart remastrat hade jag provat det på en gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Inte så kul uppdatering altså, om det hade vart remastrat hade jag provat det på en gång!

Jo hade varit jäkligt kul med en remastrad version av D2, helt klart!

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Jag sa inte att linux är dåligt, men jag står kvar vid att det inte är modernt med allt vad det innebär. Avancerat upplägg osv.

Modernt är knappast samma sak som bra.

Skrivet av celoz:

Linux är definitivt inte modernt. Att det skulle vara bra eller dåligt är en annan fråga. Insnöade Linux fanboys kommer dock nu komma med någon poänglös raljering om varför just 2016 är Linux året, och därför är det du som är omodern.

Just 2016 är nog året då Linux kommer att slå på bred front!!!!111!1ONE!!1! XD

Nej, men personligen hoppas jag att Vulkan går såpass bra att man kan prova att börja köra mer Linux hemma iaf, för det är en jäkla frihet med t.ex. KDE i Ubuntu med vad som går att ställa in och hur man vill ha upplägg på program och system.

Så vill man ha ett "modernt" utseende samt funktioner, så är det oftast bara att ställa in det. Vill man köra på gammalt beprövat och bekant, så gör man det.

I Windows 10 är man ju helt klart mer låst, både funktionsmässigt och framförallt utseendemässigt, om inte man blandar in en hel del mer eller mindre lyckade tredjepartsprogram för att softpatcha systemet.

Windows har ju aldrig varit ett "snyggt" OS enligt mig, men eftersom det är på det som de flesta spel fungerar så får jag snällt anpassa mig tills vidare.

Det är iaf användbart med ClassicShell och DirectoryOpus. (Explorer har ju en del att önska... visa mappstorlek direkt i listan? hallå, det är 2016 nu XD )

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av enbom:

Ja jo, det handlar ju inte bara om att lägga in stöd för högre upplösning även om jag tror jag skulle vara OK med det. Det handlar ju även om att kunna skala UI:t och annat också. De la ju in stöd för högre upplösning i Warcraft 3 i efterhand har jag för mig??

Aaa. Det hade varit skönt med högre upplösning på texter och menyer iaf som du säger. Tror i och för sig att det är att öppna dörren för en remake och att då bara ändra texterna är väl en halvdan remake så de kanske är lite försiktiga med det. Men jag hoppas också ändå ;). Bättre det än inget.
Warcraft 3 är lättare att skala om däremot för det är ju 3Dbaserat så kamerahöjden förändras inte av högre upplösning. Däremot krymps UIt som man får göra om för att passa högre upplösning.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv

@celoz: Så sjukligt många människor som inte vet vad dom snackar om. Öppen mjukvara (Linux kerneln, GNU mjukvara osv) är oftast där den senaste teknologin utvecklas och finslipas, innan stängda projekt tar sig an funktionaliteten. Linux om något är det modernare valet och det är där innoveringen sker, även om det blir ignorerat av många stora mjukvaruutvecklare (Adobe bland annat). Problemet är väl snarare att om man vill ligga i teknisk framkant så måste man ju vara just det också, teknisk.

Med det sagt så kan jag säga att jag ser sjukt mycket fram emot dessa reboots, oavsett vilka OS dom släpps till

Permalänk
Skrivet av celoz:

Snarare... Valve lyssnar på spelarna? Valve är ju spelföretaget som har absolut 0 PR och support. Jag tycker Blizzard är väldigt bra på att ha en dialog med oss. Att de inte alltid gör som spelarna vill tycker jag bara är bra, då 90% av det som fans frågar efter är helt idiotiskt.

Valve har varit bra på att lyssna på fans när det kommer till Dota2 och CSGO, spel som uppdateras väldigt frekvent och där utvecklarna tar in mycket av spelarnas önskemål och så. Om du anser att Blizzard är bra på att lyssna på fans så antar jag att du aldrig varit en del av SC2-scenen. SC2-fans har enda sedan SC2 släppts varit väldigt besvikna på Blizzard och med all rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

@celoz: Så sjukligt många människor som inte vet vad dom snackar om. Öppen mjukvara (Linux kerneln, GNU mjukvara osv) är oftast där den senaste teknologin utvecklas och finslipas, innan stängda projekt tar sig an funktionaliteten. Linux om något är det modernare valet och det är där innoveringen sker, även om det blir ignorerat av många stora mjukvaruutvecklare (Adobe bland annat). Problemet är väl snarare att om man vill ligga i teknisk framkant så måste man ju vara just det också, teknisk.

Med det sagt så kan jag säga att jag ser sjukt mycket fram emot dessa reboots, oavsett vilka OS dom släpps till

Det är en sanning med modifikation. Håller med om att öppen mjukvara ligger i framkant när det gäller mjuvara som ligger nära hårdvaran. Men det gäller oftast endast delar som är relevanta för storföretagen. Kollar vi på de delar utav OS:et som inte är viktiga för företagen så ligger inte den öppna versionen i framkant, t.ex. X11, ALSA, grafikdrivrutiner osv. Sen finns ju hela konsumentsidan av applikationer som oftast inte har någon öppen version i samma klass, t.ex. Adobe Suite, Excel, appar av alla de slag. Så nej, jag håller inte med om att öppen mjukvara alltid ligger i framkant, det beror på vilken typ av mjukvara man talar om, då öppen och stäng mjukvara attraherar investeringar för vitt skilda ändamål.

Permalänk
Medlem

Hej igen Skrotnisse92,

Skrivet av Skrotnisse92:

Jag sa inte att linux är dåligt, men jag står kvar vid att det inte är modernt med allt vad det innebär. Avancerat upplägg osv.

Modernt är knappast samma sak som bra.

Kanske är det jag som inte förstår vad du menar med modernt
Att Linux inte är användarvänligt eller lätt att underhålla håller jag med om till 110%
Det finns inget OS som kan mäta sig med Windows när det gäller enkelhet i installation, automatiskt underhåll.
Det är ju på grund av detta som Windows blivit marknadsledande.
Man kan ju knappast säga att det är resurseffektivt, minimalt overhead etc.

PS
Skall vi vara petiga är Windows äldre än Linux...
Windows 1.0 släpptes 1985, Linus Torvalds kärna släpptes 1991
https://sv.wikipedia.org/wiki/Linux
https://sv.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Windows
PPS
"Problemet" med Linux på persondatorer är att man förutsätts vilja pilla med sitt OS, vilket inte är fallet för majoriteten användare.
Jämför med tex hur många bilägare som skruvar med sina bilar med hur många som bara har bilen som fortskaffningsmedel
DS

Permalänk
Medlem

Warcraft III funkar redan till win 7, 8 och 10, spelat warcraft III sen jag var 6-7 och är nu 19. Ser fram emot en uppdatering dock, skönt att dem fortfarande bryr sig om äldre titlar.

Visa signatur

NZXT H440W | EVGA G2 Supernova 750w | MSI Z-170a Gaming Pro | i7 6700k @ 4.2GHz | Samsung 850 Evo 500gb | Asus GTX 970 Strix | 16 GB RAM | Samsung S27D390H l AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

d2 hd remake och jag tar tjänstledigt!

Permalänk

Vad är det som är uppdaterat? tycker ju att dom iaf kunde lägga till så att man kan ha högre upplösning än 800x600............

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Jo blizzard och Valve är i en klass för sig när det gäller att lyssna på spelarens önskemål.

Att du ens sätter blizzards och valves namn i samma mening. Usch. Valve lyssnar inte till spelarna annars skulle dom släppt HL3 för längesen istället för att tjäna pengar på microtransaktionrr och att tillhandahålla en webbutik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!