Permalänk
Melding Plague

Fnatic Gear Flick G1

Med hjälp av e-sportprofiler har Fnatic lanserat en spelmus specifikt riktad mot mer kräsna användare. Häng med när SweClockers testlabb sätter Flick G1 på prov.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Dyr, och mjukvaran ser förskräcklig ut.

Permalänk
Medlem

Tycker den ser riktigt bra och greppvänlig ut, mjukvaran också, inte massa onödigt bling, och till helt OK pris om musen är därefter i kvalitet.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Ja, ta min RIVAL tex, finns i inställningarna vilken färg jag vill att loggan och hjulet ska lysa i olika spel när jag är skadad- vafan hjälper det mig? jag lyfter inte på handen för att se att musen lyser rött när jag har livmätaren i HUD bara ännu fler funktioner at hålla reda på imo. Enkelt och funktionsfattigt går hem i min stuga

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Tilltala inte mig min gamla G400 fungerar perfekt och har dessutom mer knappar och en programvara jag inte haft några större problem med. Så fortsätt att utveckla en knapp framför å en bakom mushjulet programmerbara vore en bra början.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk

Lägg inte pengar på denna, skaffa en rival 100 eller 300 istället.

Permalänk
Medlem

En Func i ny dress, nej tack!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Hur presterar denna mot Func MS-2? Har nämligen fått en (MS-2) idag, men funderar på att lämna tillbaka den då denna verkar rätt sjysst (även om den jag skaffade kostade 249 kr).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Om inte flushas aimkey följer med så är jag inte intresserad

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Hjälpsam

Kul namn.
Håller mig till MS eller Logitech, brukar vara rejäla grejor.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Hur är det med pipljud/spoltjut ? är den tyst ?

Permalänk
Medlem

Lite kul att se hur dom väldigt uppenbart använt Func's mjukvara men på något vänster har man tagit bort en hel del inställningar såsom just lift off distance men också andra och samtidigt lagt till en del irritationsmoment/buggar. Sitter idag med en MS-3² och mjukvaran till den lirar utan minsta problem men det tog väl en och annan uppdatering, dock borde väl de som jobbar med mjukvaran ha lärt sig av tidigare misstag kan man tycka...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd rensad*

Kommentarerna är till för testet. Diskussioner om adblock tas i feedback-tråden, fortsätt gärna där.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1416499-adblock-pa-swec...

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av iguanodon:

Hur är det med pipljud/spoltjut ? är den tyst ?

Ja, har inte upplevt några konstig ljud under testets gång

Skrivet av tellus82:

Lite kul att se hur dom väldigt uppenbart använt Func's mjukvara men på något vänster har man tagit bort en hel del inställningar såsom just lift off distance men också andra och samtidigt lagt till en del irritationsmoment/buggar. Sitter idag med en MS-3² och mjukvaran till den lirar utan minsta problem men det tog väl en och annan uppdatering, dock borde väl de som jobbar med mjukvaran ha lärt sig av tidigare misstag kan man tycka...

Det är inga direkta problem med mjukvaran, saknar ett par funktioner som tydligen har funnits förut. Får se om den uppdateras så småningom.

Permalänk
Medlem

Ser bara ingenting speciellt med den som motiverar det priset. Sitter med en G400s (R.I.P) och undrar vad jag missat.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Nej tack, så länge Roccat Kone Pure tillverkas så är den där mer än stendöd för min del.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Generisk spelmus #245

Som att det inte fanns tillräckligt med nästan identiska möss på marknaden.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoppanH:

Tilltala inte mig min gamla G400 fungerar perfekt och har dessutom mer knappar och en programvara jag inte haft några större problem med. Så fortsätt att utveckla en knapp framför å en bakom mushjulet programmerbara vore en bra början.

En knapp FRAMFÖR mushjulet? Det verkar som man kan hålla en mus på många olika sätt Där har jag ingen som helst nytta av en knapp då jag har handen så långt bak att jag vilar med fingerspetsen mitt på hjulet....

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SellahiR:

Ja, ta min RIVAL tex, finns i inställningarna vilken färg jag vill att loggan och hjulet ska lysa i olika spel när jag är skadad- vafan hjälper det mig? jag lyfter inte på handen för att se att musen lyser rött när jag har livmätaren i HUD bara ännu fler funktioner at hålla reda på imo. Enkelt och funktionsfattigt går hem i min stuga

Du lyfter väl handen när du ska på toa? Gå till köket? Ska visa din "sick" setup för dina polare som är avundsjuka på dina mad skillz?

Skrivet av mezzo_:

Om inte flushas aimkey följer med så är jag inte intresserad

Haha. Skulle betyda mindre pengar för Flusha.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

En knapp FRAMFÖR mushjulet? Det verkar som man kan hålla en mus på många olika sätt Där har jag ingen som helst nytta av en knapp då jag har handen så långt bak att jag vilar med fingerspetsen mitt på hjulet....

Nja jag når inte heller utan ändra lite på taget när jag trycker men jag har alltid flashbang där eller nåt som inte kräver mycket användning å granat på närmaste knappen för snabb åtkomst

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem

[quote postid="16056283" userid="131531" name="Tumnus"]
Du lyfter väl handen när du ska på toa? Gå till köket? Ska visa din "sick" setup för dina polare som är avundsjuka på dina mad skillz?

Jag går bara på toa när jag är död i spelet haha. Dessutom är jag en vuxen karl för fan. Det enda polarna ser är väl min robotdamsugare och inte vilken färg som min mus lyser

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |