Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Tack!
Väntat ett tag på ett bra erbjudande på detta, blev att slå till!

Även jag passade på att köpa tangentbordet.
La min beställning igår vid 13 tiden men det har inte blivit skickat än. Har din order skickats?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Även jag passade på att köpa tangentbordet.
La min beställning igår vid 13 tiden men det har inte blivit skickat än. Har din order skickats?

Samma här, står "mottagen av lagret" på min beställning. Om man går in på produktsidan så är det tillfälligt slut. Har en känsla av att detta kommer bli en typisk CDON-beställning där det tar veckor att få sin beställning, hoppas jag har fel. Man har läst så mycket skit i deras tråd här att jag var lite skeptisk, men kände att priset var för bra för att bry sig om det.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Samma här, står "mottagen av lagret" på min beställning. Om man går in på produktsidan så är det tillfälligt slut. Har en känsla av att detta kommer bli en typisk CDON-beställning där det tar veckor att få sin beställning, hoppas jag har fel. Man har läst så mycket skit i deras tråd här att jag var lite skeptisk, men kände att priset var för bra för att bry sig om det.

Ja lite så jag också tänkte men med tanke på att den fanns i lager när vi beställde så borde vi få våra imorgon förhoppningsvis.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (off topic/gnäll)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@Xoka:

Nu är min order postad iaf Helgen räddad!!

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Verkar lite plastig, men man får väl vad man betalar för, 150kr är den kanske värd.

Då min Deathadder gick sönder kanske det blir ett köp, en stor nedgradering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Verkar lite plastig, men man får väl vad man betalar för, 150kr är den kanske värd.

Då min Deathadder gick sönder kanske det blir ett köp, en stor nedgradering

tror dock den saknar tumknapp helt? skulle vara en dealbreaker för mig iaf

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Skrivet av shiroW:

tror dock den saknar tumknapp helt? skulle vara en dealbreaker för mig iaf

Hm, finns en kille (tanaka eller liknande) på yt som ofta recenserar möss. Han påstår att den har bra 'buildquality'. Så länge sensorn är bra och man gillar formen så är det nog ett bra köp. Ingen för palmers dock verkar det som.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shiroW:

tror dock den saknar tumknapp helt? skulle vara en dealbreaker för mig iaf

vaaaa? Vet du hur tung musen är? Deathaddern är ju rätt tung i jämförelse med många andra Steelseries-möss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shiroW:

tror dock den saknar tumknapp helt? skulle vara en dealbreaker för mig iaf

4'a knappar. 1 & 2 är de vanliga. 3 är klickbart scrollhjul, 4'a är triangeln framför scrollhjulet. Ingen tum-knapp.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

@Xoka:

Nu är min order postad iaf Helgen räddad!!

Verkar tyvärr inte vara samma för mig.. Det står bara "elektronisk förhandsinformation mottagen", betyder i regel att kollit är registrerat hos posten men inte upphämtat från lagret.. Blir nog leverans på måndag :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Angående erbjudandet med "Megabonus" från Degauss Labs som har diskuterats av bl.a. @farnebr1nk och @Jink tidigare så la jag en beställning tidigare i veckan och fick paketet idag.

Dock fick jag inte alls det jag hade väntat mig.
Jag beställde ett par Sabotage Royale Vita till Windows Phone, och i bekräftelse-mailet står det att jag ska få detta och "Megabonus 2 bonuslurar samt 1 USB laddare".
Betalade totalt 494,01 kr.

Vad som ligger i paketet är däremot ett par svarta Degauss Noir för Android, en väggladdare och en billaddare samt medium och small Comply earphone tips.

Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska tycka om saken. Visserligen fick jag ju ett par Noir till hälften av listpriset, men det var ju inte alls det jag beställde. Troligtvis är jag för lat för att göra en stor grej av det så länge lurarna känns bra.

Tänkte ändå att det kunde vara värt att ta upp det här i diskussionstråden så att folk kan få veta lite hur Degauss jobbar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Verkar tyvärr inte vara samma för mig.. Det står bara "elektronisk förhandsinformation mottagen", betyder i regel att kollit är registrerat hos posten men inte upphämtat från lagret.. Blir nog leverans på måndag :/

Skickades från m.sweclockers.com

Jag trodde statusen skulle uppdateras i natt men jag hade tyvärr fel så jag får också snällt vänta tills på måndag ser det ut som.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Tänkte ändå att det kunde vara värt att ta upp det här i diskussionstråden så att folk kan få veta lite hur Degauss jobbar...

Jag bara gissar, naturligtvis, men... Om du har fått någon annans låda, har de rimligtvis fått din. Vad står det på packsedeln? Självklart ska du ha rätt grejer, det är ju bara att kontakta dem, de löser säkert det.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Angående erbjudandet med "Megabonus" från Degauss Labs som har diskuterats av bl.a. @farnebr1nk och @Jink tidigare så la jag en beställning tidigare i veckan och fick paketet idag.

Dock fick jag inte alls det jag hade väntat mig.
Jag beställde ett par Sabotage Royale Vita till Windows Phone, och i bekräftelse-mailet står det att jag ska få detta och "Megabonus 2 bonuslurar samt 1 USB laddare".
Betalade totalt 494,01 kr.

Vad som ligger i paketet är däremot ett par svarta Degauss Noir för Android, en väggladdare och en billaddare samt medium och small Comply earphone tips.

Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska tycka om saken. Visserligen fick jag ju ett par Noir till hälften av listpriset, men det var ju inte alls det jag beställde. Troligtvis är jag för lat för att göra en stor grej av det så länge lurarna känns bra.

Tänkte ändå att det kunde vara värt att ta upp det här i diskussionstråden så att folk kan få veta lite hur Degauss jobbar...

Laddarna får man med om man kör "megabonus", så vitt jag vet. Att du fick ett par Noir istället för det du beställde hände mig också, jag gissar på att det är ett sätt promota sig själva för dem. Jag skickade ett mail till dem och frågade vad jag skulle göra då jag fick ett Noir istället för de Dual Drivers jag beställde, och några minuter senare fick jag svaret att det helt och hållet var "deras fel" och att jag självklart skulle behålla headsetet om jag så önskade. Så länge man får något bättre än det man beställde så är jag rätt nöjd.
För övrigt så ska Android lurar fungera utmärkt till Windows Phone.

By the way, WP-bro fist!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

@grapnel Tack för tipset blev en fin mus !

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag bara gissar, naturligtvis, men... Om du har fått någon annans låda, har de rimligtvis fått din. Vad står det på packsedeln? Självklart ska du ha rätt grejer, det är ju bara att kontakta dem, de löser säkert det.
B!

Jo, den tanken slog mig också, dock skickade Degauss inte med någon egen packsedel och på DHL:s står det ju bara storlek och vikt, inget om innehållet.
En annan tanke som slagit mig är att det kan vara så att de har slut på de billiga hörlurarna som de hade tänkt skicka med som bonus och därför som kompensation "uppgraderade" mig istället.
Nu har jag testat dem lite och känner mig nöjd med det jag fick, även om det inte var vad jag väntade mig, så jag kommer nog inte gå vidare och kontakta dem.

Skrivet av Jink:

Laddarna får man med om man kör "megabonus", så vitt jag vet. Att du fick ett par Noir istället för det du beställde hände mig också, jag gissar på att det är ett sätt promota sig själva för dem. Jag skickade ett mail till dem och frågade vad jag skulle göra då jag fick ett Noir istället för de Dual Drivers jag beställde, och några minuter senare fick jag svaret att det helt och hållet var "deras fel" och att jag självklart skulle behålla headsetet om jag så önskade. Så länge man får något bättre än det man beställde så är jag rätt nöjd.
För övrigt så ska Android lurar fungera utmärkt till Windows Phone.

By the way, WP-bro fist!

Fick du Noir + de extra hörlurar + laddarna, som man skulle få från "megabonus", eller bara ett par Noir + laddarna?

Permalänk
Entusiast

Hur är det med PG279Q, har Asus skärpt sin QA på dessa skärmar, eller är det lika stor andel skräpskärmar som levereras?(Trasiga pixlar, BLB så det sprutar om det, etc)

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Metadon:

Har varit i kontakt med Asedo och efter lite mejlande fram och tillbaka så visade det sig vara demoprodukter.
"vår distributörs fältsäljare haft med sig ut och visat upp för Återförsäljare..."
Där fanns inga garantier på skick eller om tillbehören följde med. Så efter det lade jag ner ärendet.
Kändes som ett "för bra för att vara sant" -läge, tyvärr.

Nyss hämtat ut min. Ser ut att vara oanvänd/oöppnad på de plastskydd som sitter runt delarna.
powercfg.exe /batteryreport rapporterar "-" i cycle count, vilket lär ska tolkas som 0.
Windows 8.1 Pro är dock aktiverad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelof:

480 GB:aren verkar vara betydligt snabbare än 240 GB versionen.
Är det värt 500 kr till plus 2 år extra i garanti för att välja Samsungen som har bättre minnen?
Inte som systemdisk men ska du bara ha för lagring så tycker jag att det är prisvärt.

Kingston SSDNow V300 480 GB vs Samsung 850 500 GB EVO
http://ssd.userbenchmark.com/Compare/Samsung-850-Evo-500GB-vs...

Kingston SSDNow V300 240 GB vs Samsung 850 250 GB EVO
http://ssd.userbenchmark.com/Compare/Samsung-850-Evo-250GB-vs...

Jag beställde en sån ändå trots allt. Testade att köra ATTO med den och det var inga konstigheter alls med hastigheten. Nu är jag ingen expert på SSD.er direkt så det kanske inte enbart är det som räknas.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Jo, den tanken slog mig också, dock skickade Degauss inte med någon egen packsedel och på DHL:s står det ju bara storlek och vikt, inget om innehållet.
En annan tanke som slagit mig är att det kan vara så att de har slut på de billiga hörlurarna som de hade tänkt skicka med som bonus och därför som kompensation "uppgraderade" mig istället.
Nu har jag testat dem lite och känner mig nöjd med det jag fick, även om det inte var vad jag väntade mig, så jag kommer nog inte gå vidare och kontakta dem.

Fick du Noir + de extra hörlurar + laddarna, som man skulle få från "megabonus", eller bara ett par Noir + laddarna?

Tanken om att de skulle ha sålt slut på de lurarna du beställde är ju inte helt orimlig, de lär ju ha sålt ganska mycket under kampanjen.
Jag fick Noir (fast jag beställde Dual Driver), extra hörlurar, laddare och extra pluggar.

Edit: Var dock under en tidigare kampanj, om det har något med saken att göra.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shampo:

Dustin expos kommande rea till helgen kan väl tjuvstartas lite tycker jag.

https://www.dustinhome.se/activity/2973040/#intcmp=expo-webbk...

Blev en Intel Compute Stick (Windows 10) Atom x5 2GB 32GB Flash för 1050 kr inklusive frakt. Beställde direkt i morse. Blir kanske att flytta speldatorn om man får för sig att slå till på en Vive och så får denna duga som supertyst surfdator + Netflix framför platt TV:n där nu speldatorn är ikopplad.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Det var ju ett fantastiskt fynd, riktig ångest över att jag redan har en bra mus. Borde jag intala mig själv att jag behöver två?

Permalänk
Skrivet av Oneinalifetime:

Det var ju ett fantastiskt fynd, riktig ångest över att jag redan har en bra mus. Borde jag intala mig själv att jag behöver två?

Du har väl två händer? Tycker det låter som ett mycket gångbart argument

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Det var ju ett fantastiskt fynd, riktig ångest över att jag redan har en bra mus. Borde jag intala mig själv att jag behöver två?

Klart som gatan att du behöver fler än en.

Ergonomisk synvinkel: Inte sitter du väll på samma sätt i en stol i 8 timmar - du rör på dig lite hela tiden, det är bra att byta till en annan stol då och då t.ex.

Samma sak gäller för mus och tangentbord - även om du spenderat läskigt lång tid för att hitta en mus som känns strålande för just din hand och användar sätt så är det inte alls speciellt hälsosamt eller bra att använda samma mus för länge, helst ska du ju använda helt olika möss som ger olika belastningar på din hand.

Trådlös är sällan fel, MxMaster är en mycket omtyckt mus. Där bland annat redaktionen på LTT (Linus Tech Tips) ville ha varsin (dom recenserar väldigt mycket produkter så dom bör veta).

Själv sitter jag på 4 st och köpte en mxmaster iaf...
Razer naga 2012
Razer mamba chroma
Logitech g700s (inget större fan av denna, speciellt då den mest känns klumpig)
Rival 300
Det däremot är lite för många, men alla används... till olika saker.
T.ex är Rival 300 härligare i vissa spel än mamba som är tyngre och stabilare.
Naga är strålande i windows miljöer, photoshop, autocad osv

Så nu har jag motiverat det åt dig

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Skrivet av marmeladov:

Du har väl två händer? Tycker det låter som ett mycket gångbart argument

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Jocke83:

Klart som gatan att du behöver fler än en.

Ergonomisk synvinkel: Inte sitter du väll på samma sätt i en stol i 8 timmar - du rör på dig lite hela tiden, det är bra att byta till en annan stol då och då t.ex.

Samma sak gäller för mus och tangentbord - även om du spenderat läskigt lång tid för att hitta en mus som känns strålande för just din hand och användar sätt så är det inte alls speciellt hälsosamt eller bra att använda samma mus för länge, helst ska du ju använda helt olika möss som ger olika belastningar på din hand.

Trådlös är sällan fel, MxMaster är en mycket omtyckt mus. Där bland annat redaktionen på LTT (Linus Tech Tips) ville ha varsin (dom recenserar väldigt mycket produkter så dom bör veta).

Själv sitter jag på 4 st och köpte en mxmaster iaf...
Razer naga 2012
Razer mamba chroma
Logitech g700s (inget större fan av denna, speciellt då den mest känns klumpig)
Rival 300
Det däremot är lite för många, men alla används... till olika saker.
T.ex är Rival 300 härligare i vissa spel än mamba som är tyngre och stabilare.
Naga är strålande i windows miljöer, photoshop, autocad osv

Så nu har jag motiverat det åt dig

Hahaha!

Erbjudandet tog slut innan jag hann köpa den, ni hade precis lyckats övertyga mig.

Permalänk

Skulle ni säga att i7:an för 2999kr är en bra deal?

Varför har Dustin två 6700k för olika pris? Något speciellt med den för 2999kr?

Visa signatur

"Den som sätter skräck i andra är själv ständigt skräckslagen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windows-95:

Skulle ni säga att i7:an för 2999kr är en bra deal?

Varför har Dustin två 6700k för olika pris? Något speciellt med den för 2999kr?

Bra deal om man ska uppgradera, ja. Temporärt kampanjpris pga av någon mässa tror jag.

Permalänk
Avstängd

@Jocke83: Jag har använt en logtech g5 på jobb och fritid i nästan 9 år... hjälp

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Skrivet av kronwalled:

Bra deal om man ska uppgradera, ja. Temporärt kampanjpris pga av någon mässa tror jag.

Aha. Tack för svar.

Men är det skillnad på dessa CPU:n, fast det är olika pris?

6700k
3599kr

6700k
2999kr

Visa signatur

"Den som sätter skräck i andra är själv ständigt skräckslagen"