Permalänk
Medlem

Wifi Heatmap med GPS

Hej, jag söker ett program till Windows 10 som kan skapa wifi heatmaps med hjälp av gps.

Tanken är att dem ska sitta i en truck och sedan polla nätet en gång per minut och sedan utifrån detta skapa en wifi heatmap över området.

Just det faktum att den ska polla automatiskt verkar inte gå att uppnå på vettigt vis, alla de program jag testa saknar denna funktion och man behöver manuellt klicka. Någon som har erfarenheter över program som klarar av detta, att köpa en licens är inga problem så länge vi kan testa funktionen och verifiera att den fungerar.

Testat

Ekahau Heatmapper
Acrylic Heatmaps
NetSpot
Tamograph Site Survey

MVH David.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter som ett trevligt programmeringsprojekt annars.

Permalänk
Medlem

Inte svar på frågan - men känns relevant i sammanhanget:
https://wigle.net/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Det låter som ett trevligt programmeringsprojekt annars.

Det känns som om detta borde vara någonting som finns tillgängligt, att knacka ihop ett eget program rymms tyvärr inte i budgeten.

Skrivet av Tanis:

Inte svar på frågan - men känns relevant i sammanhanget:
https://wigle.net/

Wigle fungerar enbart på android såvitt jag vet.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk

Sista i listan funkar. Men är det inomhus så har du ingen GPS-täckning.

Mvh

Andréas Öhr
Epradius

Visa signatur

Teknikkonsult inom el, fiber, nätverk, antenn.

Permalänk

Menade Tamo... alltså. Du måste ha PRO dock.

Visa signatur

Teknikkonsult inom el, fiber, nätverk, antenn.