Permalänk
Medlem

Speldator 30-45k

Tjenare tjenare.

Min processor, i7 920 första generationen, har börjat spela ut sitt kort nu och har tänkt att byta. Och byter man processor får man ju byta typ allting så det är lika bra att göra det.

Som sagt så är min budget 30-40k.

Användningsområden:
- Lite spel. CS:GO, Wargame Red Dragon samt Arma 3.
- Slösurfa och se på film

Varför behöver jag en 30-45k dator för CS:GO? Helt enkelt för att det är lika bra att köpa en jättedator istället för en mellan, samt att aktierna går bra så jag kan köpa en overkill dator. Inga frågor på det tack!

Mina prioriteter:
- Tyst
- Vattenkylning på CPU och GPU tänkte jag
- Mer ram än 24 gb (sitter på det idag och vill inte gå ner mig)
- All lagring på SSD (2-3 TB. Mestadels för ljudnivån pga nuvarande lagringsdisk 2TB WD Black låter otroligt jobbigt)
- Den ska kunna driva och gärna kunna spela på min 4K skärm!

Gjorde en Komplett PC förut, kan inte länka sådanna vad jag vet så ni får den i plain text:
Fractal Design Define R5 Vit (Är detta det tystaste som finns och som ser OK ut?)
Corsair RM1000i, 1000W PSU
Intel Core i7-6700K Skylake
Corsair H80i GT Hydro Series CPU Kylare
ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO, Socket-1151
HyperX Savage DDR4 2400MHz 64GB (4x16 GB)
ASUS GeForce GTX980Ti STRIX 6GB
Samsung SSD 850PRO 1TB SSD
Samsung 850 EVO 1TB SSD
Samsung 850 EVO 1TB SSD
EVGA Hybrid GTX 980Ti (vattenkylning)

Totalt 42685:-

Så, hur ser det ut? Har just nu typ noll koll på vilka delar som är aktuella nu. Vet bara att Skylake rockar skit och att 980 Ti ska vara höjdarbra. Vet inte om man bör prioritera 980 i SLI för att klara av att spela i 4K istället för att lägga 5k på RAM-minnet?

Tänkte dessutom köpa en separat vattenkyning till grafikkortet. Tänker att jag köper två enskilda slutna kit istället för att bygga ihop en enskild, endast för enkelheten. Vill gärna helst INTE montera det själv. Så Komplett PC eller Inet med deras monteringshjälp är att föredra!

Åsikter?

Mvh Pralle

Permalänk
Medlem

Intressant tråd och rätt nära vad jag själv funderar på, ser fram emot en spännande diskussion. Här är "min" tråd:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1419660-komplett-silent...

64GB är en hel del om du inte verkligen har behov av något som kräver den RAM mängden så skulle iaf jag satsa på ett till GTX980Ti istället (och kommer nog göra det också).

Edit:

Även den här tråden kan vara intressant http://www.sweclockers.com/forum/trad/1419808-gar-det-att-fa-...

Permalänk
Medlem

@pralle: med din budget skulle jag rekommendera att avvakta med ett köp i några månader då intel snart lanserar broadwell-e "i7 6800K-69**X" till x99 plattformen samt att Nvidia och Amd släpper nya grafikkort i sommar som troligtvis kommer prestera bättre än gtx980ti

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem

När du ändå är ute och ska skaffa det värsta borde väl en Haswell-E prolle vara något att fnula på.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Rent spontant tänker jag att det är bättre med riktigt vattenkylning om du verkligen vill få ner ljudnivån.

Permalänk

Kan spontant känna att det låter jäkligt dyrt!
Skulle själv ha satsat på en x99 plattform samt på ett eller två fury x grafikkort då de generellt presterar lite bättre i 4k

satta ihop det här lite snabbt
http://www.inet.se/kundvagn/visa/9290755/

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cider123:

Rent spontant tänker jag att det är bättre med riktigt vattenkylning om du verkligen vill få ner ljudnivån.

Att sätta AIO vattenkylning i ett 40k datorsystem är som att ha automatväxellåda i en Lamborghini...

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oringen:

Att sätta AIO vattenkylning i ett 40k datorsystem är som att ha automatväxellåda i en Lamborghini...

Precis, fast tvärtom i dagens bilar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

När du ändå är ute och ska skaffa det värsta borde väl en Haswell-E prolle vara något att fnula på.

Hur är det för mer kontorsprogram, utvecklingsmiljöer och liknande, är en X99 att föredra framför en Skylake då? Har fått lite olika svar på den frågan

Permalänk
Medlem
Skrivet av pralle:

Varför behöver jag en 30-45k dator för CS:GO? Helt enkelt för att det är lika bra att köpa en jättedator istället för en mellan, samt att aktierna går bra så jag kan köpa en overkill dator. Inga frågor på det tack!

Mvh Pralle

Det där resonemanget är ju rejält med trollvarning på, men men. Kan ju vara så att du hellre kastar bort pengarna du har fått ihop på aktier än att köpa saker du har behov av...

I alla fall
Vill du ha en tyst dator ska du inte köra på en H80i GT. Skaffa en vettig luftkylare som Noctua NH D15 istället eller bygg en riktig vattenkylning. AIO vattenkylning är bara en bra idé om du inte kan/vill bygga riktig vattenkylning och behöver bättre kylprestanda än de bästa luftkylarna klarar. Vilket du knappast behöver baserat på din trådstart.

Skaffa en NAS och sätt några mekaniska diskar i och ställ någonstans där den inte hörs istället för att lägga 10k på SSD. Billigare och lika tyst.

5k på 64GB ram? Använder du inte mer än 16GB ram, (vilket du inte gör med vad du skulle ha datorn till) så gör allt utöver det NOLL skillnad, pengar i sjön.

Ska du spela i 4K och har en budget på över 30k så ska du definitivt få in åtminstone 2st GTX 980ti.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte riktigt vad du ska ha denna dator till, men för t.ex en behaglig 4K-upplevelse kommer man inte långt med ett ensamt 980Ti (åtminstone på de nyare spelen).

Jag skulle vänta tills Pascal.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Intressant tråd och rätt nära vad jag själv funderar på, ser fram emot en spännande diskussion. Här är "min" tråd:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1419660-komplett-silent...

64GB är en hel del om du inte verkligen har behov av något som kräver den RAM mängden så skulle iaf jag satsa på ett till GTX980Ti istället (och kommer nog göra det också).

Edit:

Även den här tråden kan vara intressant http://www.sweclockers.com/forum/trad/1419808-gar-det-att-fa-...

Åh, precis samma aspekter ju! Välkommen hit!

Skrivet av b3h4ppyn0w:

@pralle: med din budget skulle jag rekommendera att avvakta med ett köp i några månader då intel snart lanserar broadwell-e "i7 6800K-69**X" till x99 plattformen samt att Nvidia och Amd släpper nya grafikkort i sommar som troligtvis kommer prestera bättre än gtx980ti

Som improwise frågat nedan undrar jag också hur dessa står sig mot varandra?
Tänker väl mest egentligen, om man kikar spel (som i mitt fall väl blir det mest krävande? vet inte hur mycket se på film i 4k drar dock!) så är det minimalt man får extra med haswell, http://www.sweclockers.com/test/20862-intel-core-i7-6700k-och...

Så funderar på om det är värt pengarna?

Skrivet av cider123:

Rent spontant tänker jag att det är bättre med riktigt vattenkylning om du verkligen vill få ner ljudnivån.

Jag tänker väl att det kanske också är bättre, men undrar samtidigt om det inte är ett helvete att bygga ihop? Tjänar man svinmycket på det är det väl inte så mycket att diskutera. Men frågan blir väl då, vilket stort helvete får man?

Skrivet av Oringen:

Att sätta AIO vattenkylning i ett 40k datorsystem är som att ha automatväxellåda i en Lamborghini...

Hahah

Skrivet av improwise:

Hur är det för mer kontorsprogram, utvecklingsmiljöer och liknande, är en X99 att föredra framför en Skylake då? Har fått lite olika svar på den frågan

Kolla mitt översta svar!!

Skrivet av Jäger:

Det där resonemanget är ju rejält med trollvarning på, men men. Kan ju vara så att du hellre kastar bort pengarna du har fått ihop på aktier än att köpa saker du har behov av...

I alla fall
Vill du ha en tyst dator ska du inte köra på en H80i GT. Skaffa en vettig luftkylare som Noctua NH D15 istället eller bygg en riktig vattenkylning. AIO vattenkylning är bara en bra idé om du inte kan/vill bygga riktig vattenkylning och behöver bättre kylprestanda än de bästa luftkylarna klarar. Vilket du knappast behöver baserat på din trådstart.

Skaffa en NAS och sätt några mekaniska diskar i och ställ någonstans där den inte hörs istället för att lägga 10k på SSD. Billigare och lika tyst.

5k på 64GB ram? Använder du inte mer än 16GB ram, (vilket du inte gör med vad du skulle ha datorn till) så gör allt utöver det NOLL skillnad, pengar i sjön.

Ska du spela i 4K och har en budget på över 30k så ska du definitivt få in åtminstone 2st GTX 980ti.

Ja det får du absolut tycka. Senast jag gjorde en köptråd (för typ 8 år sedan, på annat konto) så handlade 70% av inläggen att det var ovärt att lägga stora pengar på en dator som ändå blir gammal. Så ville inte ta den diskussionen igen. Sen kan jag väl säga, utan att skryta, att det gått några hundratusen bättre än jag räknat med. Så tänkte fira det med att slösa bort 100k på onödiga saker, bland annat overkill dator.

Lite som jag undrat tidigare här bland alla citat, hur jobbigt är det att bygga en custom kylning om man skulle våga ge sig på det? Hur är ljudnivån om man jämför med en luftkylning? Sitter med någon gigantisk Noctunapjäs idag nämligen, ljudet funkar men hade varit skönt med mindre!

Har tänkt tanken lite, men så kände jag någonstans att smidigheten gör SSD ganska behagligt, samt att huset inte har någon bra plats för en trådad NAS där den inte stör med jobbigt ljud. Så vet litegranna att det är galet onödigt med så mycket SSD, men 2TB räcker också för det mesta, det är väl nödlösning. (+250 + 500 från nuvarande config)

Ja, börjar kanske inse att det är onödigt. Nöjer mig nog med 32 iallafall!

Kanon!

Mvh Pralle

Permalänk
Medlem

Tycker nog vi kan låta Pralle (och alla andra) själva avgöra vad dom vill lägga pengar på och respektera det. Om 2-3 lär nog denna setup framstå som högst medelmåttig ändå sett till vad som då går att köpa, så jag tycker Pralle resonerar klokt även om det nog inte alla håller med. Dessutom, vem här inne har inte slösat onödligt mycket pengar på prylar vi egentligen inte behöver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Tycker nog vi kan låta Pralle (och alla andra) själva avgöra vad dom vill lägga pengar på och respektera det. Om 2-3 lär nog denna setup framstå som högst medelmåttig ändå sett till vad som då går att köpa, så jag tycker Pralle resonerar klokt även om det nog inte alla håller med. Dessutom, vem här inne har inte slösat onödligt mycket pengar på prylar vi egentligen inte behöver?

Man måste göra skillnad på att lägga 30-45K och få ut maximalt av pengarna och att lägga ut 30-45K och få ut rätt medelmåttigt av dem, det är det jag reagerar på iaf.

i68**/i69 är inte Haswell, det är Skylakebaserade CPU med fler kärnor. Så om du ändå tänkt lägga uppemot 45K så hade jag definitivt väntat in de cpuerna och Pascal-GPU som inte heller är långt borta. Särskilt när det gäller GPU så kommer det göra en rejäl skillnad i prestanda mot att köpa saker nu.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Man måste göra skillnad på att lägga 30-45K och få ut maximalt av pengarna och att lägga ut 30-45K och få ut rätt medelmåttigt av dem, det är det jag reagerar på iaf.

Ja, det är väl det främsta skälet att posta här och få köpråd. Dock viktigt att man utgår ifrån vad den som frågar faktiskt frågar om och inte något annat. T.ex., som är rätt vanligt i laptopdelen av forumet, rekommendera den som frågar efter en gaming laptop att köpa en stationär dator. Var och en prioriterar olika.

Skrivet av Yorg:

i68**/i69 är inte Haswell, det är Skylakebaserade CPU med fler kärnor. Så om du ändå tänkt lägga uppemot 45K så hade jag definitivt väntat in de cpuerna och Pascal-GPU som inte heller är långt borta. Särskilt när det gäller GPU så kommer det göra en rejäl skillnad i prestanda mot att köpa saker nu.

Har hört att efter dom så kommer det CPUer och GPUer som ska vara ännu bättre

Det är väl den ständiga förbannelsen att det alltid kommer nytt som är bättre och billigare. Dock är det väl lite oklart om de första versionerna av de nya GPUerna kommer sopa banan med nuvarande toppmodeller eller om de snarare konkurrerar ut nuvarande mellanmodeller. Är dock långt ifrån någon expert här så det är mer vad jag hört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Ja, det är väl det främsta skälet att posta här och få köpråd. Dock viktigt att man utgår ifrån vad den som frågar faktiskt frågar om och inte något annat. T.ex., som är rätt vanligt i laptopdelen av forumet, rekommendera den som frågar efter en gaming laptop att köpa en stationär dator. Var och en prioriterar olika.

Har hört att efter dom så kommer det CPUer och GPUer som ska vara ännu bättre

Det är väl den ständiga förbannelsen att det alltid kommer nytt som är bättre och billigare. Dock är det väl lite oklart om de första versionerna av de nya GPUerna kommer sopa banan med nuvarande toppmodeller eller om de snarare konkurrerar ut nuvarande mellanmodeller. Är dock långt ifrån någon expert här så det är mer vad jag hört.

Är inte heller någon expert men från vad jag läst så verkar Pascal vara en rejält stor ökning och hopp från tidigare, 16nm gör väl sitt.

http://www.pcworld.com/article/2898175/nvidias-next-gen-pasca...

Det är rätt stor skillnad på att rekommendera någon att vänta ett par månader jämfört med att rekommendera dem att vänta över ett år, så jag ser inte riktigt poängen med ditt "det kommer alltid någonting värre". Just nu är värre nära.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Är inte heller någon expert men från vad jag läst så verkar Pascal vara en rejält stor ökning och hopp från tidigare, 16nm gör väl sitt.

http://www.pcworld.com/article/2898175/nvidias-next-gen-pasca...

Det är rätt stor skillnad på att rekommendera någon att vänta ett par månader jämfört med att rekommendera dem att vänta över ett år, så jag ser inte riktigt poängen med ditt "det kommer alltid någonting värre". Just nu är värre nära.

Min poäng är att om man som TS (och jag) köper ny dator rätt sällan (eller kanske mer sant, inte byter alla på en gång ) så brukar det för det mesta hinna komma flera nya version av det mesta under tiden ändå. Och är det inte nya GPUer så är det nya CPUer eller nya moderkort. Men du har rätt i att det inte är rätt läge att köpa just nu, tyvärr är det väl dock aldrig rätt tillfälle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Man måste göra skillnad på att lägga 30-45K och få ut maximalt av pengarna och att lägga ut 30-45K och få ut rätt medelmåttigt av dem, det är det jag reagerar på iaf.

i68**/i69 är inte Haswell, det är Skylakebaserade CPU med fler kärnor. Så om du ändå tänkt lägga uppemot 45K så hade jag definitivt väntat in de cpuerna och Pascal-GPU som inte heller är långt borta. Särskilt när det gäller GPU så kommer det göra en rejäl skillnad i prestanda mot att köpa saker nu.

Precis som improwise sa, därför man vänder sig hit!

Skrivet av improwise:

Min poäng är att om man som TS (och jag) köper ny dator rätt sällan (eller kanske mer sant, inte byter alla på en gång ) så brukar det för det mesta hinna komma flera nya version av det mesta under tiden ändå. Och är det inte nya GPUer så är det nya CPUer eller nya moderkort. Men du har rätt i att det inte är rätt läge att köpa just nu, tyvärr är det väl dock aldrig rätt tillfälle

Och angående denna diskussionen känner jag precis som du skriver. Allt blir alltid bättre, sen är förväntningarna höga och så blir det inte så bra som man väntat, eller så är det så bra och kostar därefter (läs: Titan vid release). Tror ändå dock att jag köper nu, efter att ha läst denna tråden https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/3yzz4a/january_2016_...

Reagerar väl mest på att de flesta gissar/spekulerar på att 980 ti motsvarighet kommer framåt höst/vinter 2016. Och det orkar jag ju inte vänta på! Saxat från tråden dessutom "If you wait for Pascal you'll either get a nice fast Pascal GPU or a cheaper 980 TI. Few places in life you procrastinate as much as possible and get better results is gaming hardware."

Så tror ändå det blir en 980 Ti. Eller två.

Undrar därför till tråden, om jag skulle överväga, trots allt, att bygga ett custom vattenkylning, vad är viktigt att tänka på och vilka delar är de viktigaste att ha bra?

Permalänk
Medlem

Plockade ihop den här:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/9291120/

Valde Fury X i crossfire då det enligt http://www.techspot.com/review/1033-gtx-980-ti-sli-r9-fury-x-... ger bättre resultat utan överklockning, annars är 980 Ti SLI bättre.

Fury X är ju vattenkyld så det får du på köpet Aldrig varit en hajare på kylning, men FD:s Kelvin verkar vara tyst.

Visa signatur

Kallar mig moderat, tänker som en centerpartist & röstade på socialdemokraterna.

MB: GIGABYTE 990XA-UD3 CPU: AMD FX-6100 3.3 GHz GPU: ASUS HD 6970 RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600 MHz DDR3 SSD: Corsair Force 3 128GB Lagring: 500GB PSU: ANTEC HC Gamer 900W Chassi: NZXT H2 Black

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

Har sneglat lite på Taurusen själv men tycker tyvärr chassit är rejält fult, Fractal Designs fönsterlösa modeller är min grej. Hur står sig överlag priserna på Inets Taurus och Kompletts Gamer serier, får känslan av att dom tvärt emot vad dom borde verkar bli dyrare än att själv plocka ut samma delar och be Inet eller Komplett bygga ihop dom. Komplett har nån konfig nu på sin sida som jag räknade ut blev 9000 kr dyrare att köpa färdig än att köpa komponenterna och be Komplett montera dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Har sneglat lite på Taurusen själv men tycker tyvärr chassit är rejält fult, Fractal Designs fönsterlösa modeller är min grej. Hur står sig överlag priserna på Inets Taurus och Kompletts Gamer serier, får känslan av att dom tvärt emot vad dom borde verkar bli dyrare än att själv plocka ut samma delar och be Inet eller Komplett bygga ihop dom. Komplett har nån konfig nu på sin sida som jag räknade ut blev 9000 kr dyrare att köpa färdig än att köpa komponenterna och be Komplett montera dom.

Något som också gör mig tveksam till Taurusen är att dom av specen att döma kör stock Nvidia kort, är det verkligen så? Är väl rätt få som köper dom annat än möjligtvis initalt när de är nya?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@pralle:

Hej,

Jag hade valt är X99, jag använder den själv med en 5960X och MSI GODLIKE gaming, det fungerar perfekt och är en kraftfull plattform som kommer hålla de kommande 5-6 åren.

Kylningen hade jag valt luft, därför att det är tystare än vatten och kräver minimalt med underhåll, du kan behöva applicera ny kylpasta efter 2-3 år men i övrigt så är det obefintligt.

Detta hade jag köpt, du får en tyst stilren och potent dator som uppfyller dina önskemål;

http://www.inet.se/kundvagn/visa/9291195/

21 761 kr

Och två av dessa kort;

https://www.komplett.se/product/866737/datorutrustning/grafik...

11 180 kr

Totalt blir detta; 32 941 kr.

Då får du en väldigt tyst dator, stilren, lång hållbarhet, sex kärnor med totalt tolv trådar och 32GB DDR4, dubbla R9 Fury kort för att driva 4K med bra FPS och 3TB i SSD lagring.

Det enda jag har funderingar kring är grafikkorten, det finns inget kort idag som ensamt driver 4K med bra FPS och höga inställningar, dubbla kort är inte optimalt, jag hade väntat till april på ett Radeon Pro Duo som kommer släppas, det är två Fiji GPU på en PCB, så det blir sannolikt bättre än en standard Crossfire lösning.

Om du lägger till 6000 kr kan du gå upp till en 5960X, då får du två kärnor till, min personliga åsikt är dock att det är onödigt med ditt användande, idag och på sikt.

Titan X är också ett alternativ, men det kostar för ett singelkort.

Om du har tålamod kan du köpa endast ett kort nu, och vänta till stora Pascal och stora Polaris släpps i höst / vinter.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oringen:

Att sätta AIO vattenkylning i ett 40k datorsystem är som att ha automatväxellåda i en Lamborghini...

Du är medveten om att i princip ingen Lamborghini idag säljs med manuell växellåda? Samma sak med Ferrari m.fl.

såvitt jag vet så är det ca 1% av alla bilar som rullar ut från Lamborghini med manuell växellåda.

Permalänk

Jag har följande
http://www.lian-li.com/en/dt_portfolio/pc-d600/
med 2 stycken 420mm x 60mm radiatorer.
Rätt ljudlös, du kan nörda ner dig efter ett par tystare fläktar. ( lätt brus under skrivbordet)
Allt i ett paket,,, om jag ska uppgradera runt omkring komponenterna så kommer det nog bli följande.
Ett miditower med den här på utsidan
http://www.frozencpu.com/products/15872/ex-wat-209/Aquacomput...
Klä' ut den som en lampa eller nått.

Kan maila bilder om du vill se riggen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast
AMD Radeon RX 7900 XTX, LG 34'' UltraGear 34GN850P QHD Curved
XONAR U7
LIAN LI D600, Moddat, 2 x 420mm ALPHACOOL 60 mm radiatorer
QPAD MK-85, RAZER Basilisk mus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Barren Wuffet:

Du är medveten om att i princip ingen Lamborghini idag säljs med manuell växellåda? Samma sak med Ferrari m.fl.

såvitt jag vet så är det ca 1% av alla bilar som rullar ut från Lamborghini med manuell växellåda.

Suck...sen finns det människor som du Du fattar väl principen hoppas jag min lilla vän.

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oringen:

Suck...sen finns det människor som du Du fattar väl principen hoppas jag min lilla vän.

Nej, jag ser inte faktiskt ingen liknelse i det här fallet vilket gjorde jag behövde påpeka det. Men det är ju trots lite smågulligt av dig att tro att det sitter manuella växellådor i de bilarna idag.

Men du får gärna komma och rycka i den här farbrorns växelspak så lovar jag att grymta som brunstig tjur och så får du provåka en Lamborghini utan dess like.

Kram.

Permalänk
Medlem

Oj då, här sjunker nivån som en sten. Kanske läge övergå till PM om förspelet ska fortsätta.

Permalänk

Tjena! Har funderat på en sak och kände ändå att denna tråd var någorlunda passande till min fråga.

Min fråga är följande: Vad är det för "fel" på Titan X? Alla rekommenderar 980Ti och 980Ti i SLI, varför inte bara köra Titan X i SLI eller köpa det framför 980Ti? Känns som ett väldigt snack om 980Ti och väldigt, väldigt lite om Titan X. Vad har jag missat?

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathan0101:

Tjena! Har funderat på en sak och kände ändå att denna tråd var någorlunda passande till min fråga.

Min fråga är följande: Vad är det för "fel" på Titan X? Alla rekommenderar 980Ti och 980Ti i SLI, varför inte bara köra Titan X i SLI eller köpa det framför 980Ti? Känns som ett väldigt snack om 980Ti och väldigt, väldigt lite om Titan X. Vad har jag missat?

För att de presterar rätt lika och det är svårt att motivera prisskillnaden när ingen har nytta av 12Gb VRAM än på ett tag.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4