Permalänk

Mekaniskt tangentbord

Mitt nuvarande tangentbord (Sidewinder x4) har börjat bli lite slött, då jag har haft det i ca 3 år. Jag tänkte köpa ett nytt tangentbord, och då ett mekaniskt, eftersom det ska vara bra för gaming. Vad kan ni rekommendera för tangentbord? Jag är rätt så van vid mitt Sidewinder så jag vill helst ha något med samma formfaktor (handlovstödet och lutningen t.ex.). Priset hade jag tänkt mig vara under 1000 kr. Tack i förväg!

Permalänk
Medlem

Jag tror du skulle tycka om Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX SILENT som ett första mekaniskt.

Permalänk
Medlem

Vad vill du ha för brytare? finns nog ett 10-tal nu av olika märken och typer.

Vad har du för budget?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

@moonblase: helst under 1000 kr, och jag vill helst ha en kanska tyst switch, men fortfarande en som klickar lite.

Permalänk
Medlem

av det jag testat så är det bara blåa som klickar men de är ju inte direkt tysta :/

edit: minns inte riktigt alls vilka det är jag testat så det hjälper inte så mycket xD vet att jag ialf känt på röda och svarta

Permalänk
Medlem

Om du vill ha ett tangentbord tystare än blåa switchar men fortfarande lite av den blåa "feedbacken" så far till en affär och se ifall det går att pröva bruna switchar!
Äger själv ett Ducky Shine med bruna switchar då jag nyss bytte från ett Blackwidow Ultimate med blåa och är själv medveten om skillnaden mellan dessa två!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde_12345:

@moonblase: helst under 1000 kr, och jag vill helst ha en kanska tyst switch, men fortfarande en som klickar lite.

Blå switchar klickar och är taktila, bruna är bara taktila, röda är linjära och låter inte förutom när man bottnar tangenten
Finn en stor guide här på forumet

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Corsair K70 / K95 finns inget bättre.

Allierar vi oss så kommer komplett sänka sitt pris sitt k95 till 999. De har flera hundra som ligger och kostar på lager. Teknikmagasinet sålde slut hela sitt lager på 83 bord på mindre än 5 dagar när de sänkte det till 999

Är du som jag och pillar snorkråkor och röker dödsknark framför datorn så finns det inget annat tangenbort som är lättare att rengöra.

Kanske inte helt slutdiskuterat
Permalänk
Medlem

@Ludde_12345: jag skulle nog säga razers gröna dom låter lite mindre än blå.men lite mer än röda