Långvarig yrsel av Guitar Hero?

Permalänk
Avstängd

Långvarig yrsel av Guitar Hero?

För några veckor sedan köpte jag Guitar Hero och spelade många timmar per dag i runt en vecka. Jag vet att GH kan orsaka yrsel men att det försvinner efter ett litet tag. Men jag har upplevt yrsel i nästan två veckor nu efter jag spelade GH.

Har någon annan varit med om det eller hört talas om det?

Känslan är inte likadan som precis efter man slutar spela, rummet känns inte konstigt och så, det är bara en känsla av yrsel - ungefär som när man fått nya glasögon och ögonen ska vänja sig vid dom, om nån känner igen sig.

Permalänk
Medlem

Känns som om att det kan vara något annat som orsakar din yrsel i sådana fall, kanske dags att ta en tur till vårdcentralen/läkarn'

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Avstängd

Kollat koldioxidmängden i ditt hem?

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Avstängd

Jag märkte av en lite konstig effekt efter mycket GH, typ att man hade varit så fokuserad på saker som åkte neråt på skärmen att, när man slutade spela, så verkade allt annat liksom åka uppåt. Det brukade ge med sig på en kvart eller så dock.

Råden ovan att fokusera på saker långt bort emellanåt är också bra, men det handlar inte specifikt om GH utan vid allt man gör där man har fokus på ett visst (kort) avstånd under lång tid, som att sitta vid datorn eller så.

Permalänk
Medlem

dra ner på headbangandet kanske..

men, lite allvarligt menat också alltså. eftersom det sitter i så länge som veckor så låter det ju nästan som du skakat öronkristallerna ur led. kan vara farligt i den mening att det påverkar balansen, olyckor som följd.

hade det bara varit kortsiktigt så hade jag gissat på bilsjuka av det typiska "vägmönstret" i spelet samt att man antagligen står upp och rör sig och spelar, vilket gör att rörelserna verkar än kraftigare.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint