Dålig FPS i BF4 ok efter omstart

Permalänk
Medlem

Dålig FPS i BF4 ok efter omstart

Har letat men hittar inte någon som haft specifikt samma fel eller så är jag dålig på att söka.

Problemet är att jag rätt ofta har kass FPS när jag startar BF allt mellan 50-90fps, startar om datorn så ligger jag i princip konstant på 145fps (har låst på det). Sjukt irriterande när jag har dator som fixar det med de inställningar jag använder något failar uppenbarligen men kan inte hitta vad.

system:
System:
Geforce GTX 980 4gb något uppaskrämt i afterburner
i7-4790 4GHz
16GB RAM
1920 * 1080 144Hz
SSD disk
Win 10 Pro
6486p i 3d mark

Permalänk
Medlem

Det är något annat som stör, har du kollat i aktivitetshanteraren om något annat jobbar? Ibland har jag råkat ut för det där fenomenet och har bara ändrat något i grafikinställningarna (spelade nog ingen roll vad) så "släppte det".

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

@Gurk: Har kollat aktivitetshanteraren och finns inget som ser ut att jobba mer än normalt och bara BF4 som använder en betydande del av systemresurserna men finns mycket kvar o ta av. Efter en snabb omstart så flyter det på som vanligt. Jag kan ha startat datorn precis och får ändå starta om den och om jag startar om datorn i förebyggande syfte utan att startat BF först så kan problemet uppstå iaf.

Permalänk
Medlem

Omformatera systemdisken lär funka men kanske inte den smidigaste lösningen

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~