Hur många av er ska förboka HTC Vive på måndag den 29e Feb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

It's in the works!
Your order's being processed now.

Woohooo!!

Fick samma den 26e

"It's in the works!
Thanks for pre-ordering the HTC Vive. Your order's being processed now.
To check your order status, or if you need help, look up your order online.
If you still have questions or requests related to your order, please contact us.
"

Permalänk
Medlem

Förhandsbokningarna i butik släpps samtidigt som första batchen skeppas

Provade och bokade nyligen en Vive Riktigt kul att leka omkring!

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Förhandsbokningarna i butik släpps samtidigt som första batchen skeppas

Provade och bokade nyligen en Vive Riktigt kul att leka omkring!

Jag är en av dem som vet att jag kommer köpa Vive eller Rift. Men kan inte bestämma mig.

Vad fick dig att välja Vive?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Jag är en av dem som vet att jag kommer köpa Vive eller Rift. Men kan inte bestämma mig.

Vad fick dig att välja Vive?

Nu har jag inte provat Rift, men..

Fjärrkontrollerna är en del, jämfört med vad man sett vad Riften har.

De är simpla och gedigna. Samt "Room Scale" som kändes väldigt trevligt.

Fyrarna behövs ju inte pluggas in i datorn, vilket också är en fördel. Bara ström.

Samt att Vive har ju utvecklats med Valve.

Rift har väl någon RS på g, men hört att det ligger i dvala(?)

Jag vill kunna lira VR Robot Assassins

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

haha xD spelet heter Raw Data. Inte VR robot assassins

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av affero:

haha xD spelet heter Raw Data. Inte VR robot assassins

haha shh! shh!

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Har någon i Sverige fått ett trackingnummer än?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Har någon i Sverige fått ett trackingnummer än?

Skickades från m.sweclockers.com

Inte jag iaf. Frustrerande.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Chattade med Vive-supporten nyss. Den jag pratade med bekräftade att det inte var något problem med min betalning (pengar reserverade på mitt Swedbank-konto) men att de hade något ospecificerat strul med att skicka ut enheterna.

Han hävdade att den skulle skickas denna vecka iaf.

Om han nu inte bara satt och hittade på eftersom...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Pratade med svenska HTC supporten i förrgår, som inte kunde svara på Vive frågor, men de lovade att den utländska (vart de nu ringer ifrån) HTC supporten kommer att höra av sig inom 24 timmar. Och mycket riktigt så ringde de igår, någon engelsktalande HTC support med Indisk/Bangladesh-brytning. Han sa att allt ser bra ut med min order, pengarna är reserverade och min order kommer att skickas. Dock tillade han att det kan ta uppemot 1-2 veckor innan jag har det levererat hem?!?!?!
Seriöst, jag har betalat typ 800 kr för expressfrakt och det ska alltså ta en till två veckor? Dessutom, jag förbokade min Vive klockan 16:08, alltså inom de första tio minuterna när det släpptes. Borde det inte ha skickats ut redan då? Vad är poängen med att förboka om man ändå får grejerna flera veckor senare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

@SweViver: Står som sagt när du beställde att du kommer få din Vive i april, med andra ord kan du inte direkt klaga för äns månadsskiftet. Men om dem fraktar din order med regular shipping istället för express så har du helt klart rätt att kräva kompensation.

Permalänk
Medlem

Om man beställer idag. Får man den i Maj?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphone.ninja:

@MrMartinooo: Står som sagt när du beställde att du kommer få din Vive i april, med andra ord kan du inte direkt klaga för äns månadsskiftet. Men om dem fraktar din order med regular shipping istället för express så har du helt klart rätt att kräva kompensation.

Sant, de har aldrig egentligen sagt något datum mer än "april" Är väl bara man själv som hade räknat med shipping direkt efter release... Det heter ju ändå preorder liksom...
Vissa amerikarer, australiensare och kanadensare har redan fått sina Vive, så antingen har jag typ 10000 ordrar före mig som skickas före, eller så är Sverige inte prio ett i deras lista

Ja så fort kollinummret dyker upp så ska vi se om det verkligen handlar om expressfrakt. Jag handlar ofta fiskeprylar från UK, ofta rätt stora paket. Frakten brukar hamna på runt 20 pund och tar 3 till 4 arbetsdagar, och kommer direkt till dörren. Då kan man tycka att en 60-70 punds frakt från Irland ska komma på max två dagar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Om man beställer idag. Får man den i Maj?

Verkar onekligen så

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Jo såg det också, men kan tolkas lite olika. Börjar skickas i Maj. Kan vara 31 Maj och sedan 2 veckor tills det når fram. Tänkte om någon fått sin kunde kommentera på leveranstiden och den allmänna tiden det tog.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Inaktiv

Försökt skumma igenom men hittade inget om det.
Såg att Webhallen har så att man kan boka en slot för att testa Vive.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/kampanje...

Permalänk
Medlem

Frågor & svar från HTC angående leveransen av Vive:

http://blog.htcvive.com/us/2016/04/vive-shipment-updates/

Visa signatur

CPU: i7-5930K GPU: 2x 1080 TI SLI MODERKORT: ASUS X99-DELUXE

Permalänk
Medlem

Var inte ett dugg intresserad av vare sig VR i allmänhet eller för den delen Vive, men efter att ha sett flertalet tester och videos de senaste dagarna skriker nörden inom mig!
Svårmotiverad prislapp dock, plus att ett nytt och kraftfullare gpu i kombination med ny skärm gör det hela jävligt dyrt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@Adam West: varför en skärm?

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av affero:

@Adam West: varför en skärm?

Därför jag sitter på en antik LG W220P från 2006/2007 eller nåt, känns fel om allting förutom skärmen är "top-of-the-line" så att säga. Sen har jag gått i tankarna att uppgradera skärmen ett tag då den börjar bli lite väl gammal.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Såg under dagen att reservationen av summan på mitt SEB konto försvunnit och pengarna var tillbaka som disponibla. Fick total panik, trodde något hade hänt och ordern annulerats. Ringde SEB, de menar att en reservation kan max ligga i sju dagar och de kan inte göra något åt saken, bad mig att kontakta HTC istället.
Mailade då HTC via deras supportformulär, och fick svar efter bara ett par timmar nu under eftermiddagen:

Thank you for contacting HTC.

Your order is in process and authorization transaction was completed. There no other update yet and nothing had failed in transactions. The orders with payment authorization expired won't be cancelled, we will attempt to re-authorize and force settlement as required.

Thank you for your patience!

Detta betyder alltså att allt är ok, och summan kommer att dras när paketet skickas. Tänkte bara dela med mig av det, ifall fler här inne märkt att summan var tillbaka på kontot

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Skrivet av SweViver:

Såg under dagen att reservationen av summan på mitt SEB konto försvunnit och pengarna var tillbaka som disponibla. Fick total panik, trodde något hade hänt och ordern annulerats. Ringde SEB, de menar att en reservation kan max ligga i sju dagar och de kan inte göra något åt saken, bad mig att kontakta HTC istället.
Mailade då HTC via deras supportformulär, och fick svar efter bara ett par timmar nu under eftermiddagen:

Thank you for contacting HTC.

Your order is in process and authorization transaction was completed. There no other update yet and nothing had failed in transactions. The orders with payment authorization expired won't be cancelled, we will attempt to re-authorize and force settlement as required.

Thank you for your patience!

Detta betyder alltså att allt är ok, och summan kommer att dras när paketet skickas. Tänkte bara dela med mig av det, ifall fler här inne märkt att summan var tillbaka på kontot

Skickades från m.sweclockers.com

Hände samma sak för mig (Swedbank). Börjar bli rätt trött på HTC nu, verkar ju fucka upp allt.