Ansluta Macbook Air till TV

Permalänk
Medlem

Ansluta Macbook Air till TV

Hej,
Har en Macbook Air men den har ju inte någon HDMI kontakt så hur gör jag för att ansluta en TV till den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenent:

Hej,
Har en Macbook Air men den har ju inte någon HDMI kontakt så hur gör jag för att ansluta en TV till den?

Vad har du för TV eller vad har du för utgångar att till gå överhuvudtaget?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

http://www.ebay.com/itm/171953594059

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@stenent: Du vill ha en miniDP till HDMI (mini displayport).
Här har du ett gäng med produkter. Antingen adaptrar eller kablar som är färdiga att bara plugga in.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9329906/

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenent:

Hej,
Har en Macbook Air men den har ju inte någon HDMI kontakt så hur gör jag för att ansluta en TV till den?

MiniDP/mini Displayport till HDMI-adapter. Bör gå på ett par hundra och uppåt.

Permalänk
Medlem

På datorn jag har finns ingen HDMI port, inte ens en mini-port. Det enda som finns är två USB plus en liten port märkt med en blixt. Är det "Blixt"-porten som är en mini DP?
TV har gott om vanliga HDMI portar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenent:

På datorn jag har finns ingen HDMI port, inte ens en mini-port. Det enda som finns är två USB plus en liten port märkt med en blixt. Är det "Blixt"-porten som är en mini DP?
TV har gott om vanliga HDMI portar.

Porten med blixten är en mini-displayport. Du köper en miniDP till hdmi adapter, kopplar in i datorn och kopplar sedan hdmi in i adaptern till tv:n. Lätt som en plätt!
Annars kan du kika på apple tv som har samma funktion (skicka bilden till tv:n) men allt görs trådlöst.

Permalänk
Medlem

Hej allihop och stort tack för all information och hjälp. Då har jag bilden helt klar för mig!
Ha en fin weekend