Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk

@Webhallen

Har COPYCAT varit i farten igen???

Permalänk
Webhallen

Väldigt märkligt, det var inte något problem med själva produkten i sig så det är snarare någon på lagret som bara fått för sig at skicka den så. Meddelar lagerchefen , men det lär definitivt ett undantag, att skicka saker på pall är oändligt mycket dyrare för oss så det är inget vi gör "bara för att"

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Väldigt märkligt, det var inte något problem med själva produkten i sig så det är snarare någon på lagret som bara fått för sig at skicka den så. Meddelar lagerchefen , men det lär definitivt ett undantag, att skicka saker på pall är oändligt mycket dyrare för oss så det är inget vi gör "bara för att"

Nä, förstår det. Men det tar längre tid för posten att få ut pallpaket än vanliga paket så tog några dagar extra att få det så det är bara lite störande när det händer, kommer nog inte hända mig igen antar jag men lika bra att säga till om det.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk

Hej!

Har någon indikation på när Nexus 6P Frost kommer?

Permalänk
Medlem

Varför är fyndvarorna dyrare än orginalvaran när det gäller ASUS RT-AC3200 Nordic?
Orginal 2490: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/221198-a...
Demovaror 2959 och 2690kr: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/236916-a... http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/230673-a...
Är det nåt jag missar eller är det bara en tankevurpa? Är lite sugen på en sån router men vill inte råka beställa fel variant om det är nåt jag missat.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Webhallen
Skrivet av crumpets:

Varför är fyndvarorna dyrare än orginalvaran när det gäller ASUS RT-AC3200 Nordic?
Orginal 2490: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/221198-a...
Demovaror 2959 och 2690kr: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/236916-a... http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/230673-a...
Är det nåt jag missar eller är det bara en tankevurpa? Är lite sugen på en sån router men vill inte råka beställa fel variant om det är nåt jag missat.

Tjo, har fixat till det nu!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej,

Köpte precis en Asus GTX 980 Ti Strix CU III där både The Division och Far Cry Primal skulle ingå, men jag hittar inga koder i förpackningen och när jag försöker registrera kortet på Asus sida för att få Primal koden så påstår dom att kortet inte ingår i kampanjen. Ska tilläggas att jag beställde på hemsidan med mitt email enligt instruktionerna.

Har jag missat något?

Permalänk
Skrivet av Floke:

Hej,

Köpte precis en Asus GTX 980 Ti Strix CU III där både The Division och Far Cry Primal skulle ingå, men jag hittar inga koder i förpackningen och när jag försöker registrera kortet på Asus sida för att få Primal koden så påstår dom att kortet inte ingår i kampanjen. Ska tilläggas att jag beställde på hemsidan med mitt email enligt instruktionerna.

Har jag missat något?

Tror de brukar komma på mailen!ä

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Floke:

Hej,

Köpte precis en Asus GTX 980 Ti Strix CU III där både The Division och Far Cry Primal skulle ingå, men jag hittar inga koder i förpackningen och när jag försöker registrera kortet på Asus sida för att få Primal koden så påstår dom att kortet inte ingår i kampanjen. Ska tilläggas att jag beställde på hemsidan med mitt email enligt instruktionerna.

Har jag missat något?

Division kommer på mailen.
Och det stod i kortets titel att far cry skulle ingå? Vi säljer en oc version och en non-oc. På non-oc ingår inte far cry vad jag vet.
Men är det oc så kontakta ASUS och be del lösa en kod åt dig. Jag kan tyvärr inte göra mycket då det är ASUS själva som administrerar det där fullt ut.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Division kommer på mailen.
Och det stod i kortets titel att far cry skulle ingå? Vi säljer en oc version och en non-oc. På non-oc ingår inte far cry vad jag vet.
Men är det oc så kontakta ASUS och be del lösa en kod åt dig. Jag kan tyvärr inte göra mycket då det är ASUS själva som administrerar det där fullt ut.

Tack för svar. Det är non-oc, men det står klart och tydlig i titeln att Far Cry ska ingå, så om det inte gör det har ni givit fel information.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Floke:

Tack för svar. Det är non-oc, men det står klart och tydlig i titeln att Far Cry ska ingå, så om det inte gör det har ni givit fel information.

Jo, kollade upp det nu och det ska ingå ändå verkar det som.
Om du mailar rog_forum@asus.com så ska de kunna hjälpa dig att få din kod
Hojta om det strular!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Floke:

Tack för svar. Det är non-oc, men det står klart och tydlig i titeln att Far Cry ska ingå, så om det inte gör det har ni givit fel information.

Har du registrerat köpet hos Asus som det står på produktsidan att man ska göra för att få koden?

http://www.asus.com/event/VGA/far-cry-primal/

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jo, kollade upp det nu och det ska ingå ändå verkar det som.
Om du mailar rog_forum@asus.com så ska de kunna hjälpa dig att få din kod
Hojta om det strular!

Skrivet av PowerNet:

Har du registrerat köpet hos Asus som det står på produktsidan att man ska göra för att få koden?

http://www.asus.com/event/VGA/far-cry-primal/

Tack för hjälpen! Jag fick tag på Asus som skickade koden direkt på mailen. På deras sida lyckades jag aldrig komma till steg två då dom påstod att min produkt inte skulle ingå i kampanjen.

Permalänk
Medlem

Blir det inga öppningserbjudanden för nya butiken i Malmö?

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Webhallen
Skrivet av arganis:

Blir det inga öppningserbjudanden för nya butiken i Malmö?

Jo, annons går ut på torsdag.
Kommer va grafikkort, TV, luftrenare, mobil, konsol, tillbehör mm.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen:

Grymt, tack för svar! Står att ni öppnar den 13 och 15 på hemsidan, blev lite osäker!.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Webhallen
Skrivet av arganis:

@Webhallen:

Grymt, tack för svar! Står att ni öppnar den 13 och 15 på hemsidan, blev lite osäker!.

Aha, det är imorrn! (13e dvs)
Öppningerbjudandena börjar gälla 14e till och med 17e

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Såg nyss att ni säljer i7-4790K för 2490 kr (!!!):

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/200165-intel_...

Firar ni något speciellt? Har ni/kommer ni ha några fler kampanjer (bl.a. på i5-5675C och/eller i7-5775C)? Har kollat på er Facebook-sida men hittar inget information om detta där.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Icte:

@Webhallen

Såg nyss att ni säljer i7-4790K för 2490 kr (!!!):

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/200165-intel_...

Firar ni något speciellt? Har ni/kommer ni ha några fler kampanjer (bl.a. på i5-5675C och/eller i7-5775C)? Har kollat på er Facebook-sida men hittar inget information om detta där.

Vi har legat lite på latsidan på komponentförsäljning så vi behövde en rivstart.
idag kör vi 1000 kr rabatt på 980 ti. I övrigt inget speciellt mer planerat just nu men vi kommer säkert ta fram fler grejer, så håll utkik på vår fejsbook.
Sen har vi rent allmänt justerat ner priserna på många av våra populäraste komponenter (utan att kalla det någon speciell kampanj, mest småjusteringar bara)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Har ni någon mer info om leveransdatum av HTC Vive? Fick höra på Sveavägen, när jag bokade, att ni skulle få en leverans samtidigt som HTC började skicka ut till folk som har beställt på deras hemsida och har sett att det är flera svenskar som börjar få sina leveranser nu.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Zied:

@Webhallen: Har ni någon mer info om leveransdatum av HTC Vive? Fick höra på Sveavägen, när jag bokade, att ni skulle få en leverans samtidigt som HTC började skicka ut till folk som har beställt på deras hemsida och har sett att det är flera svenskar som börjar få sina leveranser nu.

Senaste budet är att de som beställer i Mars/April, får i Maj, de som beställer i Maj får i Juni.
Som jag förstått har ett litet antal av de tidiga beställningarna redan skickats, men långt ifrån alla. Vi som fysisk återförsäljare var inte med på den här första väldigt begränsade "vågen".

Just nu är all information milt uttryckt luddig och allt ändras typ minst en gång i veckan.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Såg igår att ni först hade ute HTC 10 för 6490kr.
Sen under dagen höjde ni priset till 7490kr ( samma pris som övriga aktörer).
Hann inte själv förboka den innan priset ändrades, men hur hanteras sådant? Kan tänka mig att en del bokade?

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Ser att ni har riktigt fina öppningserbjudanden för er nya butik i Malmö:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/kampanje...

Samtidigt märkte jag att ni inte kör med separata erbjudanden som gäller i alla butiker som ni brukar göra när ni har öppnat en ny butik! Hur kommer det sig att ni inte gör det denna gång?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Icte:

@Webhallen: Ser att ni har riktigt fina öppningserbjudanden för er nya butik i Malmö:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/kampanje...

Samtidigt märkte jag att ni inte kör med separata erbjudanden som gäller i alla butiker som ni brukar göra när ni har öppnat en ny butik! Hur kommer det sig att ni inte gör det denna gång?

Mig veterligen har vi bara gjort det tre gånger typ.
Anledningen att vi gjort det är att de öppningarna sammanfallit med löning och vi kör alltid löningskampanj i Metro varje månad så då har det blivit att vi har något i alla butiker.

Vi kommer dock ha en stor grafikkortskampanj och en PC/skärm-kampanj den här helgen så det kommer att finnas mycket bra, riktigt riktigt bra skulle jag tom vilja påstå

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen. Min order (7691682) står som skickad under orderar, men jag har varken fått ett mail om att den har skickats, samt så finns inget kolli-ID. Något som du kan bekräfta att den har skickats? Om ja, gärna ett kolli-ID

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

@Webhallen. Min order (7691682) står som skickad under orderar, men jag har varken fått ett mail om att den har skickats, samt så finns inget kolli-ID. Något som du kan bekräfta att den har skickats? Om ja, gärna ett kolli-ID

Webhallen har inte skickat ut leveransmeddelande på beställningar på något år, eller så.

Logga in på webhallen och kolla under din orderhistorik så står det:

Fraktsätt Brev / Postpaket
och
Skickad/Hämtad datumeet
Kvittokopia

Och om den är skickad med postpaket (MyPack) så kommer denna raden till emellan Skickad/Hämtad och Kvittokopia:
Kollinummer

Edit:
Eller ja, de skickar ut ett mail om det levereras med Postpaket, men inte vid varubrev (mailet kommer från pacsoftonline vid leveranser via postpaket)

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

Beställde en Playstation 4 (500gb) den 5:e april som jag fortfarande väntar på. Den var slut i lagret men enligt support (7:e april) skulle den åter vara i lager "nästa vecka", dvs den här veckan vilket produktinfon på hemsidan också påstod (den här informationen har sen dess tagits bort).

Är de på väg till lagret inom en snar framtid eller bör jag helt enkelt avbeställa min order?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jnsson:

@Webhallen. Min order (7691682) står som skickad under orderar, men jag har varken fått ett mail om att den har skickats, samt så finns inget kolli-ID. Något som du kan bekräfta att den har skickats? Om ja, gärna ett kolli-ID

Tjo, kolli ID är AG408768259SE, skickades i fredags så bör dyka upp idag/imorrn.
Eftersom den skickades som ett varubrev så är den inte spårbar på samma sätt som ett paket. (Vi lämnar aldrig ut brevkolli-ID by default eftersom de oftast skapar fler frågan än vad de besvarar)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tjo, kolli ID är AG408768259SE, skickades i fredags så bör dyka upp idag/imorrn.
Eftersom den skickades som ett varubrev så är den inte spårbar på samma sätt som ett paket. (Vi lämnar aldrig ut brevkolli-ID by default eftersom de oftast skapar fler frågan än vad de besvarar)

Dock så får man inge mail om att ordern hade skickats, vilket var lite irriterande. O jag upptäckte senare att jag inte behöver det jag köpt, visst kan jag bara gå till närmsta Webhallen butik o göra en retur?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Tycker ni ska göra en till achievement på att man har hämtat ut ordrar i 20 butiker