Permalänk

Sony Blu-ray system fastnar

Jag har en KDL Bravia tv och köpte till det ett hemmabiosystem/Bluray spelare ( Sony BDVE2100) för lite mindre än 1 år sedan.

Det började med att ljudet försvann när man kollade på tv ibland fastän blu-ray systemet var på. Vi brukade stänga av det och sätta på det igen och då funkade det. Nu har det blivit värre då systemet fastnar i boot där Sony logan syns. Den fortsätter jobba men bilden är fryst. På displayen på boxen stog det alltid (TV) men ändrades nu till (BD/DVD) när jag drog ut strömmen helt och alla sladdar.

När jag sitter och kollar på den frysta bilden för att se om det händer nåt har jag märkt att Sony logan försvinner i 10 sekunder för att senare komma tillbaka. Ibland hittar inte ens tvn något bild så det är helt svart. Systemet gör också lite ljud ifrån sig, lite svårt att förklara men ungefär som den försöker restarta om och om igen då och då.

Jag har testat att koppla ut alla kablar i systemet (ljudutgångarna till högtalarna/Ethern) har ändrat HDMI sladd, ändrat output på TV'n.
Jag använder en High speed HDMI kabel i vanliga fall. har testat att reset'a tvn ifall det skulle varit något med den men utan resultat.

Nån som har någon idé?

Visa signatur

BlackNight

||Intel i7 6700K||

||Asus Z170 Pro||Corsair Vengeance DDR4 3000Mhz||

||ASUS GTX 1080 Strix OC||EVGA SuperNova G2 850W||NZXT Noctis 450||

||NZXT Kraken X61||Windows 10||Asus ROG Swift PG279Q||

Permalänk
Medlem

Jag skulle leta efter nyare firmware till BD-systemet.

http://www.sony.se/support/sv/content/cnt-dwnl/prd-tvhc/sony-...

Permalänk

@Alven72: ok ska jag installera detta över usb då?

Visa signatur

BlackNight

||Intel i7 6700K||

||Asus Z170 Pro||Corsair Vengeance DDR4 3000Mhz||

||ASUS GTX 1080 Strix OC||EVGA SuperNova G2 850W||NZXT Noctis 450||

||NZXT Kraken X61||Windows 10||Asus ROG Swift PG279Q||