paypal chargeback scammer

Permalänk

paypal chargeback scammer

sålde ett steam konto för ett tag sedan och nu så har han gjort en chargeback...så nu har jag 400kr minus i mitt paypal konto....

har tyvärr mitt kort sparat på paypal kontot kan paypal dra pengar från mitt kort?

tänker verkligen inte betala för något som jag sålde...

Permalänk
Medlem

"You may not sell or charge others for the right to use your Account, or otherwise transfer your Account, nor may you sell, charge others for the right to use, or transfer any Subscriptions other than if and as expressly permitted by this Agreement (including any Subscription Terms or Rules of Use)."

http://store.steampowered.com/subscriber_agreement/?l=swedish

Förlåt, men du får nog skylla dig själv om du först bryter mot användaravtalen och sen är så jävla klantig att du inte tar bort kontokortsuppgifter knutna till till Steam-konto när du säljer vidare det.

Klart PayPal kan dra pengar från ditt kort så länge du har det kopplat till ditt konto. Borde väl dock inte vara så svårt att gå in och ta bort kortet eller spärra det och beställa ett nytt. Däremot får du nog leva med de minus 400 spännen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

"You may not sell or charge others for the right to use your Account, or otherwise transfer your Account, nor may you sell, charge others for the right to use, or transfer any Subscriptions other than if and as expressly permitted by this Agreement (including any Subscription Terms or Rules of Use)."

http://store.steampowered.com/subscriber_agreement/?l=swedish

Förlåt, men du får nog skylla dig själv om du först bryter mot användaravtalen och sen är så jävla klantig att du inte tar bort kontokortsuppgifter knutna till till Steam-konto när du säljer vidare det.

Klart PayPal kan dra pengar från ditt kort så länge du har det kopplat till ditt konto. Borde väl dock inte vara så svårt att gå in och ta bort kortet eller spärra det och beställa ett nytt. Däremot får du nog leva med de minus 400 spännen.

bryter mot användaravtalen? alla säljer steam konto... jag skrev aldrig att jag hade kontokortsuppgifter på steam kontot ?

Permalänk
Citat:

Klart PayPal kan dra pengar från ditt kort så länge du har det kopplat till ditt konto. Borde väl dock inte vara så svårt att gå in och ta bort kortet eller spärra det och beställa ett nytt. Däremot får du nog leva med de minus 400 spännen.

Kan dom verkligen dra pengar från ditt kreditkort utan ditt medgivande? Har mycket svårt att tro det. De skulle nog redan dragit dessa pengar i så fall.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

"You may not sell or charge others for the right to use your Account, or otherwise transfer your Account, nor may you sell, charge others for the right to use, or transfer any Subscriptions other than if and as expressly permitted by this Agreement (including any Subscription Terms or Rules of Use)."

http://store.steampowered.com/subscriber_agreement/?l=swedish

Förlåt, men du får nog skylla dig själv om du först bryter mot användaravtalen och sen är så jävla klantig att du inte tar bort kontokortsuppgifter knutna till till Steam-konto när du säljer vidare det.

Klart PayPal kan dra pengar från ditt kort så länge du har det kopplat till ditt konto. Borde väl dock inte vara så svårt att gå in och ta bort kortet eller spärra det och beställa ett nytt. Däremot får du nog leva med de minus 400 spännen.

Nu var det inte till steam någonting var kopplat utan endast paypal. Har har sålt sitt steamkonto och fått betalt genom paypal och nu har köparen skickat in ett support ärende till paypal om att han aldrig fick det han köpt så paypal har skickat tbx pengarna. TS står nu här utan steamkonto och köparen har fått tillbaka sina pengar.

Googla paypal chargeback scam så lär du fatta vad det handlar om.

Permalänk
Medlem

Hade du inte möjlighet att kommentera ärendet innan Paypal tog tillbaka pengarna? När jag köpte en vara som inte levererades och startade en dispute hos Paypal så hade säljaren en vecka på sig att kommentera det hela innan Paypal beslutade att återbetala pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nastybloodlust:

bryter mot användaravtalen? alla säljer steam konto... jag skrev aldrig att jag hade kontokortsuppgifter på steam kontot ?

Det är inte tillåtet att sälja Steamkonto enligt Steams användaravtal, så om du berättar för Steam vad som har hänt lär du inte få kontot tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nastybloodlust:

bryter mot användaravtalen? alla säljer steam konto... jag skrev aldrig att jag hade kontokortsuppgifter på steam kontot ?

Well, det är inte tillåtet för att "alla" gör det. Okey, då missförstod jag nog dig. Mitt kontokort är kopplat till mitt PayPal-konto iaf, så de kan dra pengar direkt från kortet. Men det tror jag du får ställa in själv, du måste ju först göra en transaktion på typ 15:- och sedan ange den koden som dyker upp på kontoutdraget några dagar senare.

Har du inte gjort det så tror jag inte de kan dra några pengar, men det känns ju ändå rimligt att du blir betalningsskyldig på något sätt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Anmäl steam kontot som hackat och ta tillbaka det

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av twk:

Det är inte tillåtet att sälja Steamkonto enligt Steams användaravtal, så om du berättar för Steam vad som har hänt lär du inte få kontot tillbaka.

nu är det så att jag är inte så dum o berättar sånt . o jag skiter i kontot

Permalänk
Inaktiv

Berätta för steam att någon har stulit ditt steam konto. Ange ditt tidigare knutna kreditkortsnummer eller cd-keys som bevis att du var ägare. Fungerar galant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Hade du inte möjlighet att kommentera ärendet innan Paypal tog tillbaka pengarna? När jag köpte en vara som inte levererades och startade en dispute hos Paypal så hade säljaren en vecka på sig att kommentera det hela innan Paypal beslutade att återbetala pengarna.

Ja, så borde det vara. Tror dock det beror på vad för betalningsmetod man har använt.

Men du kan ju ta tillbaka steam kontot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Nu var det inte till steam någonting var kopplat utan endast paypal. Har har sålt sitt steamkonto och fått betalt genom paypal och nu har köparen skickat in ett support ärende till paypal om att han aldrig fick det han köpt så paypal har skickat tbx pengarna. TS står nu här utan steamkonto och köparen har fått tillbaka sina pengar.

Googla paypal chargeback scam så lär du fatta vad det handlar om.

Alright, misstolkade inlägget. Då är jag med på vad det handlar om. Då verkar det ju i princip vara rätt svårt att få tillbaka pengarna. Men det enda man kan göra är väl att kontakta PayPal och se om det går att ordna antar jag.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av fermia:

Anmäl steam kontot som hackat och ta tillbaka det

Skrivet av anon185723:

Berätta för steam att någon har hackat ditt steam konto. Ange ditt tidigare knutna kreditkortsnummer eller cd-keys som bevis att du var ägare. Fungerar galant.

Skrivet av Relive:

Ja, så borde det vara. Tror dock det beror på vad för betalningsmetod man har använt.

Men du kan ju ta tillbaka steam kontot.

Jo jag har vet hur jag kan ta tillbaka kontot men grejen är ju att jag vill inte att 400kr ska dras från mitt konto...har 0kr på kontot just nu men har tänkt att sälja ett spel till en kompis genom banköverföring...o inte så kul om paypal tar dom pengarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av nastybloodlust:

Jo jag har vet hur jag kan ta tillbaka kontot men grejen är ju att jag vill inte att 400kr ska dras från mitt konto...har 0kr på kontot just nu men har tänkt att sälja ett spel till en kompis genom banköverföring...o inte så kul om paypal tar dom pengarna

Fick du ingen chans att förklara dig för Paypal innan de tog tillbaka pengarna?

Permalänk
Medlem

Du måste ju någonstans få se anledningen till varför han har gjort en chargeback genom paypal för att kunna överklaga det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nastybloodlust:

Jo jag har vet hur jag kan ta tillbaka kontot men grejen är ju att jag vill inte att 400kr ska dras från mitt konto...har 0kr på kontot just nu men har tänkt att sälja ett spel till en kompis genom banköverföring...o inte så kul om paypal tar dom pengarna

Paypal kommer nog inte att hjälpa dig att få tillbaka pengar som du fick igenom att bryta emot användaravtal. Behöver du verkligen pengar så får du nog bryta emot avtalet igen. Jag rekommenderar dock att du istället lånar pengar av någon när och kär.

Permalänk
Skrivet av Relive:

Du måste ju någonstans få se anledningen till varför han har gjort en chargeback genom paypal för att kunna överklaga det.

han har skrivit att han inte har fått kontot som han köpte.

kan ju inte heller direkt bevisa för paypal för det är ju användarna o lösenord som jag skickade till honom...dom behöver ju spårningsnummer o sånt

Permalänk
Medlem

Svara med samma mynt då, skriv till supporten att du blivit hackad? så kan du ju hoppas om att få tillbaka kontot iaf.

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle ringa paypals support.
Vet iallafall att du kan bli återbetalningskyldig och sånt om du inte betalar pengarna du är skyldig paypal osv...

Permalänk
Skrivet av ishalt:

Svara med samma mynt då, skriv till supporten att du blivit hackad? så kan du ju hoppas om att få tillbaka kontot iaf.

jo jag ska försöka

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Paypal kommer nog inte att hjälpa dig att få tillbaka pengar som du fick igenom att bryta emot användaravtal. Behöver du verkligen pengar så får du nog bryta emot avtalet igen. Jag rekommenderar dock att du istället lånar pengar av någon när och kär.

Personligen tror jag Paypal skiter i Steams användaravtal.

TS har inte gjort något fel, tvärtom han har blvit blåst på pengar. Så sluta tjata om användaravtal. Det är inte olagligt att sälja ett steamkonto. Användaravtal är inte lagligt bindande.

Däremot så är det nog tyvärr så att du som säljare inte kan göra mycket. Paypal är notoriska att gå på köparens linje och om den hävdar att den inte har fått varan så brukar paypal gå på dennes linje och betala tillbaka pengarna.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompson:

Personligen tror jag Paypal skiter i Steams användaravtal.

TS har inte gjort något fel, tvärtom han har blvit blåst på pengar. Så sluta tjata om användaravtal. Det är inte olagligt att sälja ett steamkonto. Användaravtal är inte lagligt bindande.

Däremot så är det nog tyvärr så att du som säljare inte kan göra mycket. Paypal är notoriska att gå på köparens linje och om den hävdar att den inte har fått varan så brukar paypal gå på dennes linje och betala tillbaka pengarna.

Att det är otillåtet att sälja Steamkonto enligt Steams användaravtal gör dock denna situation svårare för TS. Han kan inte vända sig till Steam för hjälp med att bevisa att han lämnat över ägandet till kontot. Om det hade varit tillåtet hade TS kunnat bevisa att han visst har lämnat över ägandet till kontot till köparen. Som det ser ut nu verkar det vara kört för TS att få tillbaka pengarna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon185723:

Paypal kommer nog inte att hjälpa dig att få tillbaka pengar som du fick igenom att bryta emot användaravtal. Behöver du verkligen pengar så får du nog bryta emot avtalet igen. Jag rekommenderar dock att du istället lånar pengar av någon när och kär.

Paypal skiter fullständigt i steams användaravtal. Dom är väldigt hjälpsamma, har varit med om exakt samma sak dock handlade det om ett wow konto. Skickade in printscreen på våran skype konversation där paypal såg på klockslagen att han fick uppgifterna till kontot och jag fick betalt efteråt. och jag fick tillbaka mina pengar

Permalänk
Skrivet av anon185723:

Paypal kommer nog inte att hjälpa dig att få tillbaka pengar som du fick igenom att bryta emot användaravtal.

PayPal har inget att göra med Steam och skulle nog inte kunna bry sig mindre, knappast så att inte följa ett användaravtal är att bryta mot amerikansk lag..

Kollade upp om PP kan dra pengar (chargeback) och det kan dom inte, däremot om du bott i US hade dom nog kunnat göra det. Det vore givetvis rätt farligt om amerikanske företag helt appropå skulle kunna dra pengar från ditt konto bara för att de tycker att du kanske gjort något fel. Så fungerar det inte och sådan makt har dom givetvis inte, speciellt eftersom i sverige (eller andra länder) kan det vara andra lagar.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Fick du ingen chans att förklara dig för Paypal innan de tog tillbaka pengarna?

så länge det inte är fysiska produkter så kommer paypal i 99.99999% av fallen sida med den som vill dra tillbaka produkterna och skiter fullständigt i vad säljaren säger.
därför man inte byter tf2/csgo saker med paypal

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Fick en donation 10 USD en gång. Chargebackades på grunden att "köparen inte auktoriserat transaktionen", PayPal ber mig nonsensartat att skicka in bevis på att "varan" levererats. Jag har inget att kontra med, och låter det gå. Då drar Paypal, förutom de 10 USDna 20 USD i egna avgifter. Det borde vara upp till PayPal att se till att "köpen" auktoriserats korrekt, och förstår inte varför jag straffas för det.

Tyvärr har man inte mycket att sätta emot, och det finns inga alternativ. De missbrukar sin monopolställning. I det här fallet stal de 20 USD av mig. Teoretiskt sett kan någon donera och chargebacka ett par hundra gånger och bussa kronofogden på människor som teoretiskt sett inte behöver vara medvetna om vad som händer och ändå bli betalningsskyldiga trots att de inte rört ett finger. Kanske går att lösa om man kan acceptera betalningar där köparen beskriver vad han gör.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem

Intressant ämne. Följer med intresse.

Personligen hade jag i ett sådant läge anmält kontot stulet till Steam så jag fick tillbaka det med nytt lösenord. Även om jag (läs du) inte ville ha det mer, så skall inte köparen få kontot gratis heller.
Han tog tillbaka sina pengar, du tar tillbaka kontot. "Fair and sqare!"
Då PP inte ens frågat dig någonting, får du nog se dig i månen efter pengarna. Tråkigt, men så är det.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nastybloodlust:

Jo jag har vet hur jag kan ta tillbaka kontot men grejen är ju att jag vill inte att 400kr ska dras från mitt konto...har 0kr på kontot just nu men har tänkt att sälja ett spel till en kompis genom banköverföring...o inte så kul om paypal tar dom pengarna

Swish fungerar i alla väder

Sen har han köpt en produkt av dig men tagit tillbaka stålarna så du ska självklart anmäla kontot som stulet i vilket fall

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

@nastybloodlust: Hur går det?
En dryg vecka till har gått, nyfiken.

Vägledning och tips för oss andra i framtiden.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!