Permalänk

Får massa "sekretessfel"

Surfar med google chrome och sen ett par dagar tillbaka så går chrome i taket på visa sidor och klagar på "sekretessfel"
"Anslutningen är inte privat

Det är möjligt att hackare försöker stjäla dina uppgifter från [webadress] (till exempel lösenord, meddelanden eller kreditkort). NET::ERR_CERT_INVALID"

Får det både på hotmail, facebook, youtube, reddit m.fl. Fick det att fungera igen då jag startade om datorn igår men inte rimlig lösning varje dag.
Har kört igenom en totalt systemskanning med avast antivirus och malwarebytes men inte hittat något.

Försökt att leta upp mer info på nätet men som sagt så är stor del av alla sidorna mer eller mindre blockerade med den informationen så hoppas någon här kan ge mig råd.

Visa signatur

Microsoft är inte dumma.
De mer eller mindre tvingar på en ett dåligt operativsystem för att de sen ska kunna suga ut ännu mer pengar ifrån ens fickor genom att en "tekniker" ska kolla på problemet som de själva har skapat...

Permalänk
Medlem

@Skånsksnapphane:
Kolla så att tiden på din dator stämmer har vart med om det förut när datorn säger att det är 2013 och då blir Certen fel när det jämför allt

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Legendarisk

@Skånsksnapphane: Avast har en funktion för att avlyssna och filtrera krypterad trafik. Kontrollera om den är aktiverad och i.s.f om det gör någon skillnad att stänga av den, annars kontrollera om du har andra program installerade som försöker göra något liknande.

Avast 2016: Managing HTTPS scanning in Web Shield

Vad får du för information om certifikatet (klicka på hänglåset i adressfältet)?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av Sandia:

@Skånsksnapphane:
Kolla så att tiden på din dator stämmer har vart med om det förut när datorn säger att det är 2013 och då blir Certen fel när det jämför allt

Datorklockan/datum stämmer.

Skrivet av Tunnelsork:

@Skånsksnapphane: Avast har en funktion för att avlyssna och filtrera krypterad trafik. Kontrollera om den är aktiverad och i.s.f om det gör någon skillnad att stänga av den, annars kontrollera om du har andra program installerade som försöker göra något liknande.

Avast 2016: Managing HTTPS scanning in Web Shield

Vad får du för information om certifikatet (klicka på hänglåset i adressfältet)?

Fick sidorna att fungera när jag tillfälligt stängde av avast webbskydd så får in där och kolla över inställningarna, kände inte till alla de inställningarna som fanns där så får väl sätta mig in i vad de alla gör och vilken/vilka som bråkar med mig.
På hotmail stod det "Det här certifikatet har en ogiltig digital signatur."

Visa signatur

Microsoft är inte dumma.
De mer eller mindre tvingar på en ett dåligt operativsystem för att de sen ska kunna suga ut ännu mer pengar ifrån ens fickor genom att en "tekniker" ska kolla på problemet som de själva har skapat...