Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PowerNet:

Nej. För vi Xbox One innehavare får det endast om man har kreditkort kopplat.
Mot Xbox One spelen som går att "köpa" oavsett om man har kreditkort eller inte kopplat, rätt korkat beslut av Microsoft att tillåta det ena men inte det andra. Troligen för att folk ska köpa värdecheckar för att sedan köpa spelen till ordinarie pris

Hur svårt är det att koppla ekort med 1kr på? Ditt argument håller inte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av justinbeaver:

Hur svårt är det att koppla ekort med 1kr på? Ditt argument håller inte

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket förutsätter att man har Swedbank xD

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av justinbeaver:

Hur svårt är det att koppla ekort med 1kr på? Ditt argument håller inte

Nu så är ju inte ett e-kort ett kreditkort, och dels så kräver det Swedbank.
Så nej, den gick inte i alla fall

Så ja, det argumentet håller att de tänker galet, när de tillåter att man "köper" Xbox One spelen via sidan, men inte xbox 360 spelen vissa samma sida. (Troligen gammal sedan bara xbox 360 fanns, så de har väl inte uppdaterat xbox 360 villkoren i butiken än).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PowerNet:

Nu så är ju inte ett e-kort ett kreditkort, och dels så kräver det Swedbank.
Så nej, den gick inte i alla fall

Så ja, det argumentet håller att de tänker galet, när de tillåter att man "köper" Xbox One spelen via sidan, men inte xbox 360 spelen vissa samma sida. (Troligen gammal sedan bara xbox 360 fanns, så de har väl inte uppdaterat xbox 360 villkoren i butiken än).

Nej ditt argument håller inte eftersom du får spelet gratis. Du kan ta bort ditt kreditkort efter du har laddat ner spelet. ***bort/moderator***

Skickades från m.sweclockers.com

§1.1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Avstängd
Skrivet av justinbeaver:

Nej ditt argument håller inte eftersom du får spelet gratis. Du kan ta bort ditt kreditkort efter du har laddat ner spelet. Sluta vara så pantad.

Jo det håller.
Varför ska man ge ut sitt kortnummer "till höger och vänster" för?
Ju fler siter du skriver in det på, ju större risk att du blir utsatt för skimning/bedrägerier då det är större risk att det läcker ut.

Så nej, det ligger helt på Microsoft att de inte ändrat systemet så det är precis som med Xbox One spelen, att de "köps" direkt, utan krav på kreditkort anslutet.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Jo det håller.
Varför ska man ge ut sitt kortnummer "till höger och vänster" för?
Ju fler siter du skriver in det på, ju större risk att du blir utsatt för skimning/bedrägerier då det är större risk att det läcker ut.

Så nej, det ligger helt på Microsoft att de inte ändrat systemet så det är precis som med Xbox One spelen, att de "köps" direkt, utan krav på kreditkort anslutet.

Men om du inte vill skriva in ditt kortnummer så ligger ju "problemet" på din sida

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christoffer1989:

Men om du inte vill skriva in ditt kortnummer så ligger ju "problemet" på din sida

Nej, det ligger på Microsofts sida att de har dåligt system.
Varför kräva kortnummer på spel som ges "gratis" (mot att man har xbox live) när de kan det på Xbox One spelen, men inte Xbox 360 delen?
Är ju mer som att de inte uppdaterat Xbox 360 butiken på webben än att de gjort fel på Xbox One delen.

Sen så är det knappast något "problem", då spelen i 9 av 10 fall som ges via Xbox Live (eller PSN) inte är spel som är intressanta, eller som redan är köpta, vilket gör att det inte är något större värde i dem i alla fall, och de kan lika gärna struntas i.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av PowerNet:

Nej, det ligger på Microsofts sida att de har dåligt system.
Varför kräva kortnummer på spel som ges "gratis" (mot att man har xbox live) när de kan det på Xbox One spelen, men inte Xbox 360 delen?
Är ju mer som att de inte uppdaterat Xbox 360 butiken på webben än att de gjort fel på Xbox One delen.

Sen så är det knappast något "problem", då spelen i 9 av 10 fall som ges via Xbox Live (eller PSN) inte är spel som är intressanta, eller som redan är köpta, vilket gör att det inte är något större värde i dem i alla fall, och de kan lika gärna struntas i.

Jag håller med om att det är väldigt skumt.
Färre utvecklare till X360 och därmed långsammare att få in samma tjänster kanske? Eller att M$ bara flummar runt, som vanligt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nu så är ju inte ett e-kort ett kreditkort, och dels så kräver det Swedbank.

Huruvida e-kortet är ett kredit- eller endast betal-kort hänger på vilket kort du har.

Har själv ett Mastercard kreditkort nu, så då är även e-kortet kredit. När jag hade ett vanligt Maestro betalkort, och även med ett VISA betalkort så kunde jag inte använda e-kortet på många internetsidor, nu fungerar det på alla sidor jag provat än så länge.

Utmärkt att använda för att prova Netflix om och om igen t.ex. eftersom man kan sätta giltighetstiden till endast 1 mån.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Jag håller med om att det är väldigt skumt.
Färre utvecklare till X360 och därmed långsammare att få in samma tjänster kanske? Eller att M$ bara flummar runt, som vanligt

Låter ändå konstigt?
Då det är Microsoft som driver både Xbox 360 butiken och Xbox One butiken.

Skrivet av Exxovion:

Huruvida e-kortet är ett kredit- eller endast betal-kort hänger på vilket kort du har.

Har själv ett Mastercard kreditkort nu, så då är även e-kortet kredit. När jag hade ett vanligt Maestro betalkort, och även med ett VISA betalkort så kunde jag inte använda e-kortet på många internetsidor, nu fungerar det på alla sidor jag provat än så länge.

Utmärkt att använda för att prova Netflix om och om igen t.ex. eftersom man kan sätta giltighetstiden till endast 1 mån.

Okey
Men ändå så är det knutet till Swedbank, så det faller ju bort.

Och sedan så är ju inte e-kort till för att du ska begå bedrägeri mot företagen....

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av PowerNet:

Låter ändå konstigt?

Jupp. Slarvigt av M$.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

The Wolf kan klart rekommenderas om ni tycker om TTG spel. Passa på nu när den kommer för guld om ni inte har den redan.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Var säljs Xbox Live-koder billigast? Kostar ca 360kr från G2A. Någon som sitter inne på ett billigare ställe?

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gorian:

Var säljs Xbox Live-koder billigast? Kostar ca 360kr från G2A. Någon som sitter inne på ett billigare ställe?

köpte min från g2, gick smidigt och snabbt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gorian:

Var säljs Xbox Live-koder billigast? Kostar ca 360kr från G2A. Någon som sitter inne på ett billigare ställe?

Exempelvis CDON säljer billigt ibland, jag köpte 1 år för 299kr där förra sommaren.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Vet inte om det hör hemma i denna tråden men här är lite mera info om någon tänkt utveckla för XO och inte fått kit från MS. Man får ju inte de bästa förutsättningarna precis men det är ju trotts allt gratis och för alla.

http://www.gamasutra.com/view/news/269415/Using_retail_Xbox_O...

https://msdn.microsoft.com/en-us/windows/uwp/xbox-apps/index

- Mikael

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jag kunde inte låta bli nu när recensionerna för Quantum Break börjat dyka upp. Ser nog mest fram emot PC-utgåvan men blir att prova Xbox One-versionen med såklart.

Recensionerna är rätt blandade men för mig som överlag gillar vad Remedy gör så känns det som ett givet köp. Hade föredragit en boxad utgåva men pga att spelet streamar videosekvenser så är det lite poänglöst i detta fall, bortsett från att ha boxen i hyllan då.

http://www.metacritic.com/game/xbox-one/quantum-break?ref=hp

Skrivet av Bifrostpixel:

Vet inte om det hör hemma i denna tråden men här är lite mera info om någon tänkt utveckla för XO och inte fått kit från MS. Man får ju inte de bästa förutsättningarna precis men det är ju trotts allt gratis och för alla.

http://www.gamasutra.com/view/news/269415/Using_retail_Xbox_O...

https://msdn.microsoft.com/en-us/windows/uwp/xbox-apps/index

- Mikael

Det hör helt klart hemma i denna tråd.

Tveksamt om jag själv kommer använda det (jag är ingen utvecklare) men ser det som ett stort plus att möjligheten faktiskt finns utan att behöva köpa ett dyrt dev-kit. Och jag kommer nog säkert titta närmare på det hela vid lämpligt tillfälle.

Permalänk

Headset till XBONE?

Ett par frågor ang headset till Xbox One

1. OM man har de nya kontrollerna med 3.5mm uttag - funkar då vanliga std headset?
2. Vad rekommenderas för headset (schysst mick, bra spelljud och under 1000, gärna billigare)

Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ian_Superfly:

Ett par frågor ang headset till Xbox One

1. OM man har de nya kontrollerna med 3.5mm uttag - funkar då vanliga std headset?
2. Vad rekommenderas för headset (schysst mick, bra spelljud och under 1000, gärna billigare)

Tackar!

1. Ja det kan man. Ifall du har en datorheadset så behöver du nog en sån här

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/233174-d...

2. Jag skulle rekommendera följande två.

* Sennheiser PC350
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2023905

* Kingston HyperX Cloud II
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2983517

Plus den där adaptern så du kan ha den i en singel 3,5mm ingång.

Svårt att få bättre ljud för under 1k

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Embu:

2. Jag skulle rekommendera följande två.

* Sennheiser PC350
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2023905

Hur kan du rekommendera något som har över 50 ohms impedans när det skall anslutas till en Xbox one- eller PS4-kontroller?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Hur kan du rekommendera något som har över 50 ohms impedans när det skall anslutas till en Xbox one- eller PS4-kontroller?

Eftersom kontrollen är batteri driven och det bara är 150ohm ska det inte vara några större problem. Det värsta som kan hända är att det blir lite lägre volym.

Hade det varit över 200ohn så förstår jag din oro men 150ohm ska inte vara några problem.

Edit** Provade precis mina Beyerdynamics T70 nyss, dom ligger på 250 ohm impedans och kontrollen klarade det utan problem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1061298

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Inaktiv

16 april nu vilket innebär att Saints Row IV och Sunset Overdrive är live.

Jag kan personligen varmt rekommendera Sunset Overdrive, väl värd att testa nu när den ändå ingår i Games with Gold.

Permalänk

Är det någon som köper spel till XboxOne längre? Jag tycker de vräker ut spel via Xbox Gold, fler bra än jag hinner spela. Köpte Xbox One i höstas när det blev bakåtkompatibelt med 360:an och jag har inte köpt ett enda One-spel hittills. Bara spelat GOLD-spelen och de gamla jag har från 360. Tycker att GOLD är det bästa som hänt, fyra spel varje månad för en fast kostnad på under 30 kr/mån.. Även om inte alla spelen är toppspel är många av spelen klart mer än OK.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baradet Funkar:

Är det någon som köper spel till XboxOne längre? Jag tycker de vräker ut spel via Xbox Gold, fler bra än jag hinner spela. Köpte Xbox One i höstas när det blev bakåtkompatibelt med 360:an och jag har inte köpt ett enda One-spel hittills. Bara spelat GOLD-spelen och de gamla jag har från 360. Tycker att GOLD är det bästa som hänt, fyra spel varje månad för en fast kostnad på under 30 kr/mån.. Även om inte alla spelen är toppspel är många av spelen klart mer än OK.

Mest i början när jag köpte min Xbox One. Senaste köpen är Life i Strange boxen i februari tror jag och Quantum Break digitalt i början av april. Senast jag räknade (i mars) så hade jag nog 60 spel installerade på min. Både Gold med dess nu överlag sjukt bra titlar samt alla 360 titlar som dyker upp via bakåtkompatibilitetsläget. Mer spel än jag hinner med men det gör också att Xbox One är min favoritkonsoll för tillfället, slår tillslut min Wii U i spelutbudet.

En trist sak är ju helt klart att man börjar vänta ut att spel hamnar i Games with Gold. Lite som det blivit med Humble Bundle och i någon mån Humble Monthly på PC.

Jag ställer också en fråga till tråden, hur hinner ni andra med att spela på era Xbox Ones med tanke på allt GwG levererar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Mest i början när jag köpte min Xbox One. Senaste köpen är Life i Strange boxen i februari tror jag och Quantum Break digitalt i början av april. Senast jag räknade (i mars) så hade jag nog 60 spel installerade på min. Både Gold med dess nu överlag sjukt bra titlar samt alla 360 titlar som dyker upp via bakåtkompatibilitetsläget. Mer spel än jag hinner med men det gör också att Xbox One är min favoritkonsoll för tillfället, slår tillslut min Wii U i spelutbudet.

En trist sak är ju helt klart att man börjar vänta ut att spel hamnar i Games with Gold. Lite som det blivit med Humble Bundle och i någon mån Humble Monthly på PC.

Jag ställer också en fråga till tråden, hur hinner ni andra med att spela på era Xbox Ones med tanke på allt GwG levererar?

Skickades från m.sweclockers.com

För mig är det enkelt. Man har ju redan klarat dom spelen som släpps på GwG. I alla fall GwG x360 spelen.
Den här månaden så hade jag ju redan Dead space , sunset overdrive och wolf amoung us.

Jag köper sen ca 1-2 spel varje månad. Senaste liret jag köpte var Dirt Rally. Har väl runt 35 spel. Ändå tycker jag att ja inte har nå spel att spela.

Ang UWP.

Sen är jag sjukt sugen på att utveckla appar med UWP. Då jag pluggat c++.
Kan man spela som vanligt m.m om man sätter X1 i dev. läge. Hittar inte på sidan om det.

Permalänk

Ska inte klaga de 299:- är klart värda sina 48 spel, men jag håller med. Just nu känns det som att man bara fyller upp sin 4TB disk utan att hinna spela ens en 1/10 av spelen man får. Det positiva är att det finns alltid något spel att spela av den typen man tycker om.

360 spelen poppar dessutom upp som svampar över nedladdningsbara spel

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gubbkroppen:

För mig är det enkelt. Man har ju redan klarat dom spelen som släpps på GwG. I alla fall GwG x360 spelen.
Den här månaden så hade jag ju redan Dead space , sunset overdrive och wolf amoung us.

Jag köper sen ca 1-2 spel varje månad. Senaste liret jag köpte var Dirt Rally. Har väl runt 35 spel. Ändå tycker jag att ja inte har nå spel att spela.

Ang UWP.

Sen är jag sjukt sugen på att utveckla appar med UWP. Då jag pluggat c++.
Kan man spela som vanligt m.m om man sätter X1 i dev. läge. Hittar inte på sidan om det.

Sant, har man redan spelat igenom spelen och är nöjd med dessa så "slipper" man ju spela dessa. Själv är jag sugen på att spela igenom 360-utgåvan då jag spelat PC-utgåvan tidigare men vettefan om jag pallar det. Det där spelet är rätt speciellt hehe.

Det var rätt mycket spel ändå faktiskt. Spelar du på fler plattformar än Xbox One eller enbart krysslådan?

Vad gäller utveckling så verkar det vara något man kan aktivera och inaktivera vid behov: http://www.eurogamer.net/articles/2016-03-30-retail-xbox-ones...

"It's worth noting that you won't be able to partake in the Dev Mode developer preview if you're already enrolled in another Xbox One preview group, so you'll have to opt out of those features first.

Furthermore, you won't be able to run your existing Xbox One titles or apps while in Dev Mode, though you can disable the mode to hop back into your entertainment."

Ingen spelutveckling som det ser ut i dagsläget tyvärr men Microsoft har andra program för det. Jag har för mig att jag läst någonstans att Microsoft kan komma och att se över spelutvecklingen men oavsett så är det inget som talats om officiellt. För App-utveckling så kan det ju vara en intressant utvecklingsplattform dock.

Skrivet av Doktor_Krall:

Ska inte klaga de 299:- är klart värda sina 48 spel, men jag håller med. Just nu känns det som att man bara fyller upp sin 4TB disk utan att hinna spela ens en 1/10 av spelen man får. Det positiva är att det finns alltid något spel att spela av den typen man tycker om.

360 spelen poppar dessutom upp som svampar över nedladdningsbara spel

Jo. Värsta är när man vill spela något men har så pass mycket att välja på att man inte kan bestämma sig för vad man ska spela. Haft det problemet på PC länge (bara Steam-kontot ligger på 830 spel eller något, GOG-kontot 150-200 någonting och runt 50 vardera på Origin och Uplay) så lite halvdrygt att samma sak händer här. Sen vill man ju gärna se till att man har tid att lägga ut för att spela igenom spelet så att inget annat kommer emellan och avleder. Jag har en hel del spel i min backlog som jag avbrutit då något annat kom emellan och för lång tid går innan jag återvänder. I-lands problem så det stänker om det antar jag men inte helt lätt att bara välja ett spel att sätta sig ner med.

Haha jo, jag är lite förvånad över hur mycket 360-spel jag faktiskt köpte digitalt. Blir någon i månaden som jag köpt för flera år sedan och glömt bort. Castlevania: Symphony of the Night var välkommen att se, både som bakåtkompatibel titel men också att jag faktiskt köpte spelet. Måste vara bland de första jag köpte till min gamla och numera sålda Xbox 360.

Spel är fan underbart!

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Jo. Värsta är när man vill spela något men har så pass mycket att välja på att man inte kan bestämma sig för vad man ska spela. Haft det problemet på PC länge (bara Steam-kontot ligger på 830 spel eller något, GOG-kontot 150-200 någonting och runt 50 vardera på Origin och Uplay) så lite halvdrygt att samma sak händer här. Sen vill man ju gärna se till att man har tid att lägga ut för att spela igenom spelet så att inget annat kommer emellan och avleder. Jag har en hel del spel i min backlog som jag avbrutit då något annat kom emellan och för lång tid går innan jag återvänder. I-lands problem så det stänker om det antar jag men inte helt lätt att bara välja ett spel att sätta sig ner med.

Har också påbörjat en massa spel som det sedan blivit en för lång paus med för att komma tillbaka till. Det har hänt flera gånger med olika GOLD-spel. Men oavsett så tycker jag att Games with gold borde påverka försäljningen överlag av spel.

Permalänk
Skrivet av Baradet Funkar:

.......... Men oavsett så tycker jag att Games with gold borde påverka försäljningen överlag av spel.

Precis det är ju inte direkt så man behöver köpa något för att man inte har spel att spela. Så nog mättar det en ganska mycket, men de spelen som är med på GwG får nog (min spekulation bara) en bra slant.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt