Linsbrist orsakar förseningar för Oculus Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Vad förväntar du dig av ett nystartat företag? De har ju inte Elon Mursk som VD precis...

De har väl hela Facebook bakom sig... tror inte ekonomi är problemet. Tror att löftena har varit för stora bara. De satsade allt de kunde på att hinna föra Vive med försäljningen, och nu kan de inte hålla det löftet, vilket är synd.

De reder säkert ut det, men innan de gör så har hela märket, produkten och konceptet fått negativ PR och tappande kunder. Mest tycker jag synd om de som bokade tidigt, för att fortfarande sitta och vänta...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

De har väl hela Facebook bakom sig... tror inte ekonomi är problemet. Tror att löftena har varit för stora bara. De satsade allt de kunde på att hinna föra Vive med försäljningen, och nu kan de inte hålla det löftet, vilket är synd.

De reder säkert ut det, men innan de gör så har hela märket, produkten och konceptet fått negativ PR och tappande kunder. Mest tycker jag synd om de som bokade tidigt, för att fortfarande sitta och vänta...

Tänkte mer på att Mursk är en eftertänksam VD

De som förbeställer får alltid vänta längst HAHA, vad förväntar man sig? Man får skylla sig själv om man tänkte att det är 100% chans att det inte blir förseningar med en ny innovation...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Tänkte mer på att Mursk är en eftertänksam VD

De som förbeställer får alltid vänta längst HAHA, vad förväntar man sig? Man får skylla sig själv om man tänkte att det är 100% chans att det inte blir förseningar med en ny innovation...

Ahh, jo han lägger hjärta och själ bakom det han gör.
Oculus Rift sålde ju sin själ till stort företag så :=/

Håller med dig ang förbeställningar dock, men det börjar ju gå mot löjlig tid på dessa numera. En försening är väl inget fel eller väntat, men 2-3 börjar bli lite... för mycket. Får hoppas de löser det dock, men som många påpekat ovan... prata med sina kunder är viktigt.

Permalänk
Medlem

Känns lite skevt att hänvisa till Elon Musk (även om han är ett geni) med tanke på Teslas alla kvalitetsproblem och förseningar (Model S var ett år försenad mot vad som utlovades). Model X är ju långt från felfri och då är det Teslas 3:e bil.

Ny teknik har ofta kvalitetsproblem och det tar tid att skala upp produktionen. Inget företag som utvecklar ny teknik kommer leverera perfekta resultat från dag 1. Är man etta på bollen så får man nog som konsument lära sig att leva med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Tycker fortfarande att det är en bortförklaring som de borde kunnat förutse.
Det har varit för mycket förseningar med just Oculus Rift nu att mitt förtroende för dem är lika med korvspad.

Sedan får man tycka vad man vill om att att en viss komponent är svår att tillverka / få tag i - problemet i grunden är hur de skött det hela...
... Eller rättare sagt; inte skött det.

Jag håller med, vi har tillverkat glasögonlinser i många år nu, en produktion som är snabb på att anpassa sig efter modet på bågar...så jag är i alla fall väldigt fundersam över sanningshalten i pressmeddelandet.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Jag håller med, vi har tillverkat glasögonlinser i många år nu, en produktion som är snabb på att anpassa sig efter modet på bågar...så jag är i alla fall väldigt fundersam över sanningshalten i pressmeddelandet.

Det sitter inte fresnellinser i glasögon
(dessutom tror jag kraven på form och prestanda för den här applikationen är rätt olika jämfört med glasögon)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Paddanx:

De har väl hela Facebook bakom sig... tror inte ekonomi är problemet. Tror att löftena har varit för stora bara. De satsade allt de kunde på att hinna föra Vive med försäljningen, och nu kan de inte hålla det löftet, vilket är synd.

De reder säkert ut det, men innan de gör så har hela märket, produkten och konceptet fått negativ PR och tappande kunder. Mest tycker jag synd om de som bokade tidigt, för att fortfarande sitta och vänta...

Inte helt deras fel att kunder idag är egotrippade fån som kan inte vänta några dagar på deras nästa fix. Man måste ha ett jävligt sunkigt liv om det är så viktigt att ens VR headset inte är försenat någon vecka.

Permalänk
Medlem

Bota abstinensen med ett DK2. Funkar helt ok med det mesta som släppts till CV1.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Tror även man får tänka på att Facebook inte har den erfarenhet att massproducera konsumentprodukter som HTC redan hade när de gick in i Vive projektet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GTXOla:

Bota abstinensen med ett DK2. Funkar helt ok med det mesta som släppts till CV1.

Är inte det lite som att använda en fleshlight när det finns riktiga grejjer?
Visst om de kniper men de e ju inte prio1

Ontopic:
Inte en av oss kommer minnas detta om ett år.
Visst är det viktigt med bra volymer i början så att man får igång "snacket" och gratis PR den vägen.

Men efter 3-4 gen är det ingen som minns vem som var först, bara vem som gjorde det bäst. Kan dra en Liknelse med tidiga Iphone/android lurar där android var efter i början, gick om i funktioner och stabilitet efter något år men ses fortfarande som "sämre" av massan.

Permalänk
Medlem

Låter på många här att oculus gör misstag efter misstag, men det har ju bara varit en försening en gång nu för cv1 sen de sa ett definitivt datum . Detta är ju ingen ny försening det handlar om. Min är fortfarande bara försenad ca 2-3 veckor.

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L