Permalänk
Medlem

Speldator råd

Har aldrig haft en speldator men har nu bestämt mig för att tillslut göra slag i saken.
Har plockat ihop dessa komponenter och tänkte bygga själv. Är det något jag bör byta ut eller har missat?

1 x Corsair PowerSupply (PSU) RM850x 850W
1 x Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3000MHz
1 x Cryorig H5 Ultimate CPU Kylare
1 x Fractal Design Define S - Svart (Ej PSU)
1 x Intel Core i7-6700K - 8 trådar / 4,0GHz (4,2 Ghz Turbo) / 8MB / Socket 1151
1 x MSI 2WAY SLI BRIDGE L
2 x MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6GB (GTX 980TI GAMING 6G)
1 x MSI Z170A GAMING M7 / Z170
1 x Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB (MZ-75E500B/EU)
1 x Seagate 2TB 7200 SSD Hybrid
1 x Windows 10 64 Home USB

Som skärm tänkte jag använda min Sony 4K TV.

Visa signatur

CPU: Intel i7 6700 4,0ghz MB: MSI z170 M7 GPU: 2x MSI GTX 980ti 6gb RAM: 16gb Corsair Vengeance Black 3000mhz PSU: Corsair rm850x Kylare: CryoRig H5 Ultimate HDD: Samsung 850Evo 500gb

Permalänk

Ser bra ut. Enda som kan nämnas är att det i slutet av maj kommer ut nya grafikkort från Nvidia.
Så om du orkar vänta så kan det vara värt och se vad de nya korten har att erbjuda.

Permalänk

Jag skulle inte lägga ut 13 000 kr på 2 st GTX 980 Ti så nära släppet av nya kort, du skulle kunna köpa ett kort tillsvidare och se om du vill köpa något ur den nya serien eller om du vill plocka upp något av de begagnade GTX 980 Ti som kommer dyka upp efter lansering att köra SLI med.

Kan tycka att det är lite onödigt att lägga ut extra för en hybriddisk när du har en hyfsat stor SSD för program/spel ändå. Men annars ser det bra ut. Kanske någon extra fläkt om du vill ha ett svalt system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Ser bra ut. Enda som kan nämnas är att det i slutet av maj kommer ut nya grafikkort från Nvidia.
Så om du orkar vänta så kan det vara värt och se vad de nya korten har att erbjuda.

Skrivet av borninbarcelona:

Jag skulle inte lägga ut 13 000 kr på 2 st GTX 980 Ti så nära släppet av nya kort, du skulle kunna köpa ett kort tillsvidare och se om du vill köpa något ur den nya serien eller om du vill plocka upp något av de begagnade GTX 980 Ti som kommer dyka upp efter lansering att köra SLI med.

Kan tycka att det är lite onödigt att lägga ut extra för en hybriddisk när du har en hyfsat stor SSD för program/spel ändå. Men annars ser det bra ut. Kanske någon extra fläkt om du vill ha ett svalt system.

Tack!

Tänkte mest att de korten kanske funkar rätt bra till de nya "Ti"-korten kommer? Brukar dom inte släppa Ti-versionerna ytterligare något halvår efter de "vanliga" typ 1080?

Visa signatur

CPU: Intel i7 6700 4,0ghz MB: MSI z170 M7 GPU: 2x MSI GTX 980ti 6gb RAM: 16gb Corsair Vengeance Black 3000mhz PSU: Corsair rm850x Kylare: CryoRig H5 Ultimate HDD: Samsung 850Evo 500gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aiygee:

Tack!

Tänkte mest att de korten kanske funkar rätt bra till de nya "Ti"-korten kommer? Brukar dom inte släppa Ti-versionerna ytterligare något halvår efter de "vanliga" typ 1080?

Det är möjligt dom släpper även 1080ti under sommaren. 980ti presterar inte bra i DirectX12 spel, det är något som dom förmodligen åtgärdar när dom släpper 1080.

Permalänk
Medlem

Personligen så hade jag plockat bort ett grafikkort och köpt en datorskärm för de pengarna istället.
Kör du med ett grafikkort så behöver du inte ha en 850W PSU heller, jag har en RM750x och den räcker gott och väl för att överklocka både CPU, GPU och RAM en bra bit!

Och som andra postare sagt, det kommer sprillans nya grafikkort snart...