Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk

vilken rustning tycker ni är absolut bäst av alla man kan få? ni kan svara generellt eller baserat på just er karaktär. kikar lite på unika och fundera liet nämligen på vilken dröm-armorn vore för mig. inser att det är få som slår 4 sol som jag hade med nån av gubbarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

vilken rustning tycker ni är absolut bäst av alla man kan få? ni kan svara generellt eller baserat på just er karaktär. kikar lite på unika och fundera liet nämligen på vilken dröm-armorn vore för mig. inser att det är få som slår 4 sol som jag hade med nån av gubbarna

Vipermagi känns ju som ett givet val för en caster

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

Vipermagi känns ju som ett givet val för en caster

sant. den verkade rätt bra.

jag måste erkänna att jag är väldigt svag för Treachery. Assassins runordsrustning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

sant. den verkade rätt bra.

jag måste erkänna att jag är väldigt svag för Treachery. Assassins runordsrustning

Va planen för min enchantsorc, hade varit grymt med en till att enchanta, tyvärr är det rätt svårt för en sorc å få fler summons, men treachery lär va den billigaste å ordna.

Hittade 4s yxa till min wind dwuid, ska prova å stoppa i 4 tirs å se om det löser problem med mana för mig, känns inte som det finns nå vettiga vapen som är lämpliga, all res vore ju bra, eller +druid skills, kanske mana. Men växer inte på träd, en wizard spike skulle va trevligt

Visa signatur
Permalänk

Ska du ha treachery med sorceress?? aaaah attack speed med enchant såklart..

min sorceress kommer mest troligt bli enchant också. hade en plan på det för länge sen men hon får bli sist

Permalänk
Skrivet av Guffa_Harley:

vilken rustning tycker ni är absolut bäst av alla man kan få? ni kan svara generellt eller baserat på just er karaktär. kikar lite på unika och fundera liet nämligen på vilken dröm-armorn vore för mig. inser att det är få som slår 4 sol som jag hade med nån av gubbarna

Skulle säga att det där Duriels shell som jag hitta med Paladinen ligger riktigt bra till i och med bra all ress och can not be frozen. Även övriga stats som extra str, armor och life är bra, helt enkelt ett kanon armor

Något annat som vore riktigt trevligt att hitta, gärna lite tidigare på NM för att utnyttja det maximalt vore Skulders Ire med 1.5% MF per level om jag kommer ihåg rätt.

Som Caster har Vipermagi redan nämnts och det kan jag hålla med om vore ett förträffligt alternativ med sin mix av offensiva och defensiva stats.

Annars är drömmen för en caster den jag alltid brukade köra på min fireball sorc på battlenet. Chains of honor, men får jag de runorna på en Guffa genomspelning så vet jag inte vad man ska säga

Permalänk

ja den var sjuk! det roliga är att vi fått dessa runor ihop. du hittade ber en gång vill jag minnas. vi har båda fått ist, jag har hittat um två ggr och dol får man typ alltid

dock angående duriels så minns jag att jag blev så avis första gången du hittade den men när jag så till slut fick den själv valde jag bort den. visst är den bra men resists kan man få av andra items och cannot be frozen..hur bra den än är så kan man fixa en freeze med thaw potions

det jag menar är att en rustning med 28 damage reduction och en hjälm med 21 är svårt att slå. det känns som man praktiskt taget är immun mot många småmonster som annars blir giftiga i klungor. det blir såklart tufft att nå upp till max resist om man har de två men min erfarenhet är att den sortens reduction väger tyngre än att ha 75% istället för låt säga 40-50% resist.

jag hoppas det är tydligt att jag ville ha folks åsikter men även bjuda i till diskussion. syftet var inte att det finns rätt och fel utan att vi bollar med varandras tankar : )

ni har dessutom så många fler timmar än jag på detta spelet så ni har varit i många situationer som jag inte varit i och tar mest troligt in fler aspekter så därför kan min syn på saken vara lite svår kan ja tänka mig

vipermagi exemeplvis ser grym ut men jag har knappt kört alls med casters så 30% fcr föär mig känns mkt sämre än exempelvis +30% fhr eller +30% IAS

så vipermagi jämfört med låt säga lionheart.. dås kulle jag nog personligen ta lionheart

+20% Enhanced Damage
Requirements -15%
+25 To Strength
+10 To Energy
+20 To Vitality
+15 To Dexterity
+50 To Life
All Resistances +30

treachery likaså

men som sagt : ) 28+21 damage reduction kan jag bara inte släppa

Permalänk

även shaft stop brukade jag höja till skyarna

Shaftstop
Mesh Armor

Defense: 599-684 (varies)(Base Defense: 198-213)
Required Level: 38
Required Strength: 92
Durability: 45
+180-220% Enhanced Defense (varies)
Damage Reduced By 30%
+250 Defense Vs. Missile
+60 To Life

men sen slog det mig 30%??? om de är skitmånga som gör 50 i skada per attack så är 30% en ganska klen hjälp medan 49 damage reduction resulterar i att ingen kan skada dig av dessa småpluttarna

så man måste verkligen ta in hela alltet när man avgör för vissa armors och items är väldigt bländande men räddar dig inte i många lägen

Permalänk

har klarat nnormal nu, inklusive cow level

måste säga att björn och rogue inte var en så värst effektiv strategi mot baal. vi fick ner honom men björnen var väldigt sårbar mot baal och roguen var inte jättemkt till hjälp. min oak sage ca level 10 dog hela tiden och får mig att tveka på om den verkligen är bättre atat sätta poängen i lycanthropy. det blir ju mindre för gänget men mer säkert liv för mig själv. väldigt klurigt för som det är nu är det större risk att jag helt plötsligt blir människa igen och att oak sagen dör. då är jag nere på 300-400 hp och det är en enorm skillnad från ca 1000 eller 800 utan lyca hjälmen

har känt lite på nightmare och det verkar flyta på. reists och anfall kommer nog kräva liite avstånd från mf ett tag dock. dett atills jag kommit in i svårighetsgraden och fått känna lite på det

björnen måste nog få lite extra health via dire wolf synergy skulle jag tro

Permalänk

fann just denna på level 37. lite småball att jag får vänta 30 levels innan jag kan ha den

Tal Rasha's Adjudication
Amulet
Required Level: 67
+2 To Sorceress Skill Levels
Lightning Resist +33%
Adds 3-32 Lightning Damage
+42 To Mana
+50 To Life
+10% Faster Cast Rate (4 Items

Permalänk
Medlem

Tagit mig fram till act 5 nm nu, inte hittat just så mycket kul till druiden, men däremot tal rashas mask och occulus, så tillsammans hade vi kunnat få ihop en riktigt fin sorc Guffa
Masken får bli till mercen när han kommer upp i rätt level, bra med 10 Life leach.
Occulus blev tyvärr till å sälja, synd att det inte va en sorc som hittade, typ bästa vapnet...
One-Hand Damage: 18 To 42 (30 Avg)
Required Level: 42
Durability: 50
Base Weapon Speed: [10]
(Sorceress Only)
+3 To Sorceress Skill Levels
+5 To Mana After Each Kill
All Resistances +20
25% Chance To Cast Level 1 Teleport When Struck
+30% Faster Cast Rate
+20 To Vitality
+20 To Energy
+20% Enhanced Defense
50% Better Chance Of Getting Magic Items
(Only Spawns In Patch 1.09 or later)

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av strangelovee:

Tagit mig fram till act 5 nm nu, inte hittat just så mycket kul till druiden, men däremot tal rashas mask och occulus, så tillsammans hade vi kunnat få ihop en riktigt fin sorc Guffa
Masken får bli till mercen när han kommer upp i rätt level, bra med 10 Life leach.
Occulus blev tyvärr till å sälja, synd att det inte va en sorc som hittade, typ bästa vapnet...
One-Hand Damage: 18 To 42 (30 Avg)
Required Level: 42
Durability: 50
Base Weapon Speed: [10]
(Sorceress Only)
+3 To Sorceress Skill Levels
+5 To Mana After Each Kill
All Resistances +20
25% Chance To Cast Level 1 Teleport When Struck
+30% Faster Cast Rate
+20 To Vitality
+20 To Energy
+20% Enhanced Defense
50% Better Chance Of Getting Magic Items
(Only Spawns In Patch 1.09 or later)

cool! bra jobbat!

stött på några svårigheter? vad använder du för items nu? kör du hurricane och tornado? vilka är fördelarna och vilka är nackdelarna med builden?

jag har precis tagit mig till stony field. kommer ha några dagar ledigt nu vid Kristi Himmelfärd så blir att lira lite då tror jag

Permalänk

ps. ja awesome finds! den där slumpteleporten verkar farlig dock. tänk om man teleporteras in i ett pack!

masken e go´! fick den en eller två ggr också. skulle vara kul att få fler av samma. jag var helt inställd på att amuletten skulle vara cathans eller civerbs men så cool att en level 67 kom : )

jag e verkligen inne i det nu och så glad att ha lyckats nå nightmare där grejer verkligen börjar hända. uppenbarligen rekord med druiden : ) detta eftersom jag bara testat honom back in the day och detta är 3e försöket då jag spelar honom på riktigt

funderar fortfarande på olika builds för att nå den optimala just för mig och tror det är fokus på fury och sen hunger i höger attacken. sätta mer på lyca istället för oak sage då om den dör så faller jag riskabelt mkt. å andra sidan ger oak sage liv till alla så det är en annan fördel. måste fundera men alternativa main attacker kommer bli antingen 50%50 fire rabies eller bara rabies. känns som phys immune och poison immune e galet sällsynt

Permalänk
Medlem

Går långsamt framåt med min bone-nekro. är på act 3 normal. Var lite segt i början, men nu när man fått bonespear flyter det på bättre. Köpt mig en wand med +3 BS och gör fin skada.
Hittat nightsmoke-bältet som bästa item.

Har inte riktigt builden klar för mig ännu. Förhoppningsvis ska man hitta white-runorna. Funderar på om man skulle köpa en wand med lower resist och göra runwordet i den och sedan helt skippa curse-trädet o lägga skillpointsen på annat håll.

Permalänk

bra slitet! alltså decrepify ska man jag lätt ha oavsett vad. slow effect är så jävla bra

coolt med bältet. hittat nån mf?

bone spear e verkligen coolt. hur e det med magic immunes? biter bone på dem?

Permalänk
Medlem

Enigma - bästa armorn för båda Sorceress och Hammerdin!
http://vignette3.wikia.nocookie.net/diablo/images/8/8b/Enigma.png/revision/latest?cb=20111122064359

Hoto - bästa vapnet för både hammerdin och sorceress!
http://d2fast.com/images/e-hotoflail35-02.jpg

Fortitude - bästa armorn för Amazon! 300% enhanced damage!
http://d2items.com/buy/europe-hc-non-ladder/runewords-armor/f...

Faith - bästa bågen i spelet för Amazon. Gjord i en 4 sock GMB med 15% ED och 3 ar. edit: denna är dock gjord på crusader, ska vara en GMB båge som även ger +3 skills.
http://i291.photobucket.com/albums/ll292/nostalgic-s12/pfaith...

Riktigt fet hjälm för Amazon. 3 sock med 30 faster run walk, sockad med 3 stycken 40ED/15ias juveler. http://i30.tinypic.com/2a6sav4.png

Dock brukar de absolut bästa grejerna vara rare eller craftade.. Dock är de så fruktansvärt ovanliga.. Finns även sjukt bra "Magic" (alltså blå saker) som är extremt feta även om man kanske inte tror det

Min bästa amazon jag haft är iaf med de där sakerna, perfect faith gmb, den där hjälmen, fortitude, allt det bästa hade den. http://www.d2store.net/images/big/202010annioiift_1.jpg
Fullt med sånna här: http://i.ebayimg.com/images/g/bxMAAOSwbdpWZKyf/s-l300.jpg

Kan ju säga att dessa saker kostade något fruktansvärt mycket. Flera hundra HRs (highrunes) så som Jah, Ber.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk

men dessa är bara på ladder numera väl

en riktig fuskegubbe hade vi kallat det därhemma : )

dock väldigt glad för alla goa bilderna och det är var verkligen sjukt bra grejer : )

ondingarna hade ju inte haft en chans!

Permalänk
Medlem

startade lite på hell nyss, dödade baal utan problem. trodde det va hans klon jag dödade, så lätt gick det. Kossorna gick oxå bra. Kört på tornado och hurricane, och dödat allt utan problem, några gånger har röda bubblan sinat, främst när jag inte varit försiktig runt specialmonster med fire och nåt mer farligt. 3 dolls överlevde jag också, men 4 hade nog varit värre. Diablo va ganska nära att ta mig, trots bra res, men han sopade bort min merc, min björn och min spirit och kunde fokusera helt på mig, men jag dödade honom först!
Fördelar med builden är att den dödar sjukt bra, och ger ett bra skydd med björn, cyclone armor och oak sage. Men cyclone och oak sage är väl även lite av faran när dom försvinner så blir man ömtålig

För hell hade jag turen att hitta gavel of pain (enda item med amp dmg charge?) som jag tänkte att jag skulle anävnda på dom PI och CI monster jag stötte på, men kräver 167 str, så tänkte göra socket å slänga in en -15 req juvel, vilket jag förstås inte gjorde innan jag började hell av någon anledning.
tog tvärstopp på corpse fire act 1 q 1 så måste sticka tillbaka till NM och socka å sen sätta ut massa str så jag kan ha den

har väl inte hittat nå jätteroliga items, kör en pelt med +3 tornade som jag gjort lore i.
amu, ringar, skor, vantar och armor är MF så mycket jag kunnat, men lär tänka om där nu. Vapen är är crushflange (50 fire res) sköld ward 43 all res. Väntar på en shael så jag kan göra rhyme...

Visa signatur
Permalänk

go update! kul att höra!

gavel of pain fick jag en gång. riktig game changer! tyvärr dog den gubben men sånt e livet.

bra jobbat på nightmare fan! dock för att vara helt i enlighet med guffa rules så skulle jag vilja skjuta in att du väntar tills alla dött på ett ställe och du sen kan save-a och exita för att sen börja nästa gång via en check point och springa till nästa area. förslagsvis ta waypointen precis på cold plains och sen stänga efter första arean

Permalänk

det finns ju lower resist wands också

ps. tror amp damage finns på minst ett föremål till

Permalänk

vilka levels på oak sage, grizzly och cyclone har du?

har du life synergy på björnen från vargarna?

Permalänk
Medlem

Guffa, det där hade jag på Multiplayer! Inte single player haha.
Tradea mycket på d2jsp.org och blivit ruggigt rik! Hade 12 000 FGs (Forum guld) vilket motsvarar typ 2400 HRs.

Förövrigt lirade jag lite d2 nyss, hittade en 3 sock reflex bow som gav +1 bow skills. Hade redan tir + tal och saknar därav bara Amn! Skulle göra Hellforge så hade stort hopp om att få en Amn rune! Dock fick jag bara en rutten Nef så hoppet får leva vidare =[

Här är runordet förövrigt: http://diablo2.diablowiki.net/images/f/f9/Edge.png

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk

vad är hr? hungarian rubels? : )

edge låter inte som ett guffa runord : )

Permalänk
Medlem

HR = High Runes

Vad menar du med att Edge inte låtar som ett Guffarunord?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

vilka levels på oak sage, grizzly och cyclone har du?

har du life synergy på björnen från vargarna?

Kör bara en lvl på grizzly, och en på alla på vägen dit, även oak har fått en, vet inte om man bör ha fler, men när den dör så är man ju nere på sin vanliga, hur mycket den än boostade innan...
Cyclone har jag maxat.
Grizzlyn kastar jag om ganska ofta, även om den inte dör för att få mellan mig och packsen, speciellt archers...
Kör på def act 2 merc från normal

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Guffa_Harley: är bara på normal ännu så inga problem med immunes än så länge. Hade problem med att teeth käkade mana tidigt, men nu har ett par tir runor löst detta.
största faran nu på normal är nog ändå att man kutar igenom och slaktar alldeles för snabbt egentligen.

Diablo himself blir väll första prövningen.

Permalänk
Medlem

Där dog Diablo på level 26. Tog satans många minuter måste jag säga, satans va långsamt han dog. Och min merc slaktade han 5-6 gånger, tog bara 1-2 sekunder för han o döda mercen... Va bättre o bara springa runt. Fick t.o.m sälja massa saker i stashen för o få råd med potions!

Ska han verkligen va så svår eller är jag för låg level / för dåliga items? Övriga gubbar tyckte jag inte va några problem egentligen! Hade dock runt 20 liv kvar vid flera tillfällen, ganska nära att jag dog haha. Blir värre på baal kan jag tänka mig när man fastnar.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Skrivet av kwame:

HR = High Runes

Vad menar du med att Edge inte låtar som ett Guffarunord?

så som vi spelar så använder vi ju bara single player runewords. ladder runewords vore ju så galet over powered : )

Permalänk
Skrivet av kwame:

Där dog Diablo på level 26. Tog satans många minuter måste jag säga, satans va långsamt han dog. Och min merc slaktade han 5-6 gånger, tog bara 1-2 sekunder för han o döda mercen... Va bättre o bara springa runt. Fick t.o.m sälja massa saker i stashen för o få råd med potions!

Ska han verkligen va så svår eller är jag för låg level / för dåliga items? Övriga gubbar tyckte jag inte va några problem egentligen! Hade dock runt 20 liv kvar vid flera tillfällen, ganska nära att jag dog haha. Blir värre på baal kan jag tänka mig när man fastnar.

bra jobbat!

diablo är alltid så på normal. mercen dör som flugor. man själv har ju oftast så låg resist då också och låpg reduction

diablo på normal när man saknar life tap och vill få sista slaget från mercen för extra MF är bland det mest riskabla i hela spelet : )

eller inte riktigt men det är svårt att lösa det utan att han dödar mercen hela tiden. bossarna gör mer skada på ens medhjälpare. vet inte hur många ggr extra men det kom med nån patch update vill jag minnas

Permalänk
Skrivet av strangelovee:

Kör bara en lvl på grizzly, och en på alla på vägen dit, även oak har fått en, vet inte om man bör ha fler, men när den dör så är man ju nere på sin vanliga, hur mycket den än boostade innan...
Cyclone har jag maxat.
Grizzlyn kastar jag om ganska ofta, även om den inte dör för att få mellan mig och packsen, speciellt archers...
Kör på def act 2 merc från normal

aah ok. jo alltså det är ju det med oak sage..frågan är om det är värt det eftersom man faller så mkt om den dör. så kanske lyca är bättre i alla fall för mig.

kul build! ser fram emot att se hur det går. blir det för svårt så tveka inte att skriva av dig och fråga istället för att trilskas och dö : )

vi kan alla hjälpa varandra på nåt sätt