Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

dom säger att det är ganska mycket problem med lighthouse på viven?`ngn som upplever samma problem?

Vilka är dom?

Trackingen är oerhört robust. Jag har mina bara ställda på två stolar, 60 cm från golvet, inte vinklade något, har aldrig lyckats bryta tracking ens en enda gång.

Köpte Space Pirate Trainer idag. Riktigt kul.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Vilka är dom?

Trackingen är oerhört robust. Jag har mina bara ställda på två stolar, 60 cm från golvet, inte vinklade något, har aldrig lyckats bryta tracking ens en enda gång.

Köpte Space Pirate Trainer idag. Riktigt kul.

/hulle.

ja kolla på olika reviews på vive. tror dom visar det på ena jag länkade

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Personligen ser jag Vive lite som ett devkit. Betalar man närmare 10k är det inte rimligt att den är obekväm att ha på sig, att den glider runt på huvudet och tappar fokus när man tittar neråt och uppåt om vartannat, att man blir öm i nacken och mellan skulderbladen och så vidare.

Så som jag upplever Vive är den knappast ett devkit. Den är en fullfjädrad vr-upplevelse. Jag kan naturligtvis bara tala för mig själv. Som sådan tyckte jag den var tyngre och mer framtung än jag hade väntat mig när jag satte den på mig för första gången och där är troligen Riften bättre (har inte testat Rift CV1). Men efter några sekunder efter att ha startat den första upplevelsen så "försvann" Vive-hjälmen från åtanke och upplevelsen blev det enda jag tänkte på. Jag bokstavligen måste rikta tanken till att jag har en vr-hjälm på huvudet och först då blir jag medveten om det naturligtvis.

Men den är inte obekväm och jag tappar aldrig fokus för den glider inte omkring på huvudet och då slänger och kastar jag med huvudet något enormt jämfört med vad man normalt sett gör p.g.a. Vive-spelens natur. Den senaste veckan har jag spelat varje dag så att skumkudden på Viven dryper av svett och jag har fått tvätta den flera gånger och skiftat med den andra inkluderade kudden. Jag har träningsvärk i hela kroppen
Jag har däremot absolut inte en tillstymmelse till värk i nacken. Jag är inte särskilt vältränad som det är och det kan ju kroppsvärken intyga. Men nacken alltså noll och jag märker inte tyngden av headsetet vare sig när jag spelar eller efter att jag har slutat. Om inte jag blir öm i nacken eller ens känner av att jag har haft den på mig efter timtals spelande så blir de flesta andra det troligtvis inte heller. Så det där behöver du nog inte oroa dig för

Skrivet av Halldin:

Hade jag varit en Oculusvägrare hade jag nog inväntat generation 2 av Vive och hade jag velat ha VR i år hade jag valt Rift och kompletterat med Touch senare. Jag är partisk då jag själv har förbokat en Rift men samtidigt var det ju ett informerat beslut.

Vive är den underbaraste elektroniska speldoning jag någonsin har upplevt och det med hästlängder. En annan värld både bokstavligen och figurativt menat. Var och en som kanske är intresserad bör testa innan man säger nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utgardaloki:

Så som jag upplever Vive är den knappast ett devkit. Den är en fullfjädrad vr-upplevelse. Jag kan naturligtvis bara tala för mig själv. Som sådan tyckte jag den var tyngre och mer framtung än jag hade väntat mig när jag satte den på mig för första gången och där är troligen Riften bättre (har inte testat Rift CV1). Men efter några sekunder efter att ha startat den första upplevelsen så "försvann" Vive-hjälmen från åtanke och upplevelsen blev det enda jag tänkte på. Jag bokstavligen måste rikta tanken till att jag har en vr-hjälm på huvudet och först då blir jag medveten om det naturligtvis.

Men den är inte obekväm och jag tappar aldrig fokus för den glider inte omkring på huvudet och då slänger och kastar jag med huvudet något enormt jämfört med vad man normalt sett gör p.g.a. Vive-spelens natur. Den senaste veckan har jag spelat varje dag så att skumkudden på Viven dryper av svett och jag har fått tvätta den flera gånger och skiftat med den andra inkluderade kudden. Jag har träningsvärk i hela kroppen
Jag har däremot absolut inte en tillstymmelse till värk i nacken. Jag är inte särskilt vältränad som det är och det kan ju kroppsvärken intyga. Men nacken alltså noll och jag märker inte tyngden av headsetet vare sig när jag spelar eller efter att jag har slutat. Om inte jag blir öm i nacken eller ens känner av att jag har haft den på mig efter timtals spelande så blir de flesta andra det troligtvis inte heller. Så det där behöver du nog inte oroa dig för

Vive är den underbaraste elektroniska speldoning jag någonsin har upplevt och det med hästlängder. En annan värld både bokstavligen och figurativt menat. Var och en som kanske är intresserad bör testa innan man säger nej.

Det har jag förvisso läst på massor av ställen, ett axplock:

http://www.idigitaltimes.com/htc-vive-review-vrs-best-still-h...

"But the back of my neck remains sore and my shoulders in serious need of a deep tissue massage."

http://steamed.kotaku.com/the-htc-vive-is-virtual-reality-at-...

"My calves ache and my neck is sore, but all in all I’ve had a pretty good time"

http://www.tomshardware.com/reviews/htc-vive-virtual-reality-...

"Although my Vive experiences (even the long sessions) have been surprisingly comfortable, after three days of testing the platform's games and features, I found myself dealing with some rather uncomfortable pain between my shoulder blades. I believe this has something to do with hunching over to look down so often. You'll need to stay mindful of it while using the Vive for extended periods of time."

Därtill alla som kallar den framtung (och däribland därför rör sig på huvudet för många), det faktum att den är typ 20% tyngre än Rift med kablarna etc. Vissa finner det såklart acceptabelt men för en som då och då har problem med sträckningar och ömhet just vid nacken och mellan skulderbladen känns det väldigt ovärt. Och det är antagligen något som kommer vara fixat till version 2, där de helt enkelt inte har lagt ner nödvändig tid på att fixa komforten till nuvarande version (hence: devkit).

Permalänk
Medlem

Att kalla Vive för devkit anser jag bara fånigt. Naturligtvis är den, liksom Rift, inte färdigutvecklad, men det kommer de/de aldrig bli.
Var smartphones fram till iOS/Android devkits? Var alla datorer devkits fram till PC i7? Var alla konsoler devkits före PS4? Naturligtvis inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av duked:

Att kalla Vive för devkit anser jag bara fånigt. Naturligtvis är den, liksom Rift, inte färdigutvecklad, men det kommer de/de aldrig bli.
Var smartphones fram till iOS/Android devkits? Var alla datorer devkits fram till PC i7? Var alla konsoler devkits före PS4? Naturligtvis inte.

Nej, men jag tycker man kan ställa vissa krav på ergonomi på en konsumentprodukt till skillnad från typ DK1, DK2. Din liknelse handlar snarare om den skulle vara teknologiskt fulländad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Nej, men jag tycker man kan ställa vissa krav på ergonomi på en konsumentprodukt till skillnad från typ DK1, DK2. Din liknelse handlar snarare om den skulle vara teknologiskt fulländad.

Samma med ergonomi, naturligtvis. Både Rift och Vive kommer bli lättare och sitta skönare.
De första hemdatorerna var knappast ergonomiskt fulländade heller. Sinclair ZX81, exempelvis, var inget devkit, men den lämnade en del i övrigt att önska ergonomiskt...

Samma med mobiler (min mobil från 1994 hade en standby på typ 7 timmar - med det tjocka batteriet, vilket gjorde den lika tjock som bred) och mycket annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av duked:

Samma med ergonomi, naturligtvis. Både Rift och Vive kommer bli lättare och sitta skönare.
De första hemdatorerna var knappast ergonomiskt fulländade heller. Sinclair ZX81, exempelvis, var inget devkit, men den lämnade en del i övrigt att önska ergonomiskt...

Samma med mobiler (min mobil från 1994 hade en standby på typ 7 timmar - med det tjocka batteriet, vilket gjorde den lika tjock som bred) och mycket annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Att en telefon är lite jobbig att få ner i fickan är inte riktigt jämförbart med att gå runt med nackspärr och ömhet mellan skulderbladen i min värld, men jag tror inte vi kommer längre i diskussionen än så här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Att en telefon är lite jobbig att få ner i fickan är inte riktigt jämförbart med att gå runt med nackspärr och ömhet mellan skulderbladen

Aldrig hört om nackspärr i samband med denna generations VR, men allt har ju att göra med hur länge man använder dem. Pröva att skriva en novell på en ZX81.

Men oroa dig inte, både ergonomi och det rent tekniska kommer fortsätta att förbättras hos Vive/Rift.

Om man vill ha en helt problemfri installation, utan minsta pill, eller vill ha hög upplösning, bör man nog vänta med VR. I dagsläget är det för pionjärer/early adopters. Och har man känslig nacke ska man nog också vänta - eller helt enkelt spela lite kortare sessioner.

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Det har jag förvisso läst på massor av ställen, ett axplock:
[xxx]
Därtill alla som kallar den framtung (och däribland därför rör sig på huvudet för många), det faktum att den är typ 20% tyngre än Rift med kablarna etc. Vissa finner det såklart acceptabelt men för en som då och då har problem med sträckningar och ömhet just vid nacken och mellan skulderbladen känns det väldigt ovärt. Och det är antagligen något som kommer vara fixat till version 2, där de helt enkelt inte har lagt ner nödvändig tid på att fixa komforten till nuvarande version (hence: devkit).

Jag tvivlar inte på att du har hört eller läst saker. Det har jag också gjort innan jag fick Viven. Min poäng är att "testa själv". Jag har sett så unga som fyra år gamla barn testa den utan fysiska klagomål vare sig under eller efter. Så små barn är ungefär fem äpplen högre än Viven och har inte mycket till muskler. Men de använder dem mycket varje dag. Samtidigt får en del människor nack- och axelproblem av att bära hatt under en tid. Sådana problem bygger nästan alltid på att många människor är på tok för otränade och inte rör på sig tillräckligt. Dator- och TV-spelare är överhuvud taget kända för nack- och ryggproblem p.g.a. sin dåliga fysik och att plötsligt kasta runt på en extra vikt på huvudet samtidigt som man slänger med kroppen fram och tillbaka lär ju inte göra saken bättre (hint hint... skaffa en Vive för då måste man röra på sig i många spel).
Får man ont av Vive i 360-rumskala får man det nog också av Riften i samma sak. Det är visserligen ett antagande men jag kan lova dig att det finns människor som kommer få ont av att ofta ha Riften på sig i något så simpelt som att sitta med häcken parkerad på en stol.

Jag är som sagt inte vältränad men jag rör mig däremot mycket på jobbet och ibland på fritiden i form av att gå mycket. Enkel gång hjälper rygg, nacke och axlar att hålla sig i "normaltrim" så det kanske är det som gör att jag inte känner ett jota. Men får man ont av Viven då är det knappast Viven som är det huvudsakliga problemet.
----------------------------------------
Viven rör sig i förhållande till huvudet när man rör på huvudet. Om den däremot rör sig så mycket att den börjar glida och ändra läge så spänner man helt enkelt banden bättre. Det gjorde jag när jag märkte att den gled och därefter var det inga problem längre.
Vive CV1 är inte perfekt men det är inga problem att använda den. Men visst, nästa version blir nog ännu bättre men varför vänta på den när den första versionen fungerar så bra som den gör?

Hur som haver... om du inte redan har gjort det så testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utgardaloki:

Jag tvivlar inte på att du har hört eller läst saker. Det har jag också gjort innan jag fick Viven. Min poäng är att "testa själv". Jag har sett så unga som fyra år gamla barn testa den utan fysiska klagomål vare sig under eller efter. Så små barn är ungefär fem äpplen högre än Viven och har inte mycket till muskler. Men de använder dem mycket varje dag. Samtidigt får en del människor nack- och axelproblem av att bära hatt under en tid. Sådana problem bygger nästan alltid på att många människor är på tok för otränade och inte rör på sig tillräckligt. Dator- och TV-spelare är överhuvud taget kända för nack- och ryggproblem p.g.a. sin dåliga fysik och att plötsligt kasta runt på en extra vikt på huvudet samtidigt som man slänger med kroppen fram och tillbaka lär ju inte göra saken bättre (hint hint... skaffa en Vive för då måste man röra på sig i många spel).
Får man ont av Vive i 360-rumskala får man det nog också av Riften i samma sak. Det är visserligen ett antagande men jag kan lova dig att det finns människor som kommer få ont av att ofta ha Riften på sig i något så simpelt som att sitta med häcken parkerad på en stol.

Jag är som sagt inte vältränad men jag rör mig däremot mycket på jobbet och ibland på fritiden i form av att gå mycket. Enkel gång hjälper rygg, nacke och axlar att hålla sig i "normaltrim" så det kanske är det som gör att jag inte känner ett jota. Men får man ont av Viven då är det knappast Viven som är det huvudsakliga problemet.
----------------------------------------
Viven rör sig i förhållande till huvudet när man rör på huvudet. Om den däremot rör sig så mycket att den börjar glida och ändra läge så spänner man helt enkelt banden bättre. Det gjorde jag när jag märkte att den gled och därefter var det inga problem längre.
Vive CV1 är inte perfekt men det är inga problem att använda den. Men visst, nästa version blir nog ännu bättre men varför vänta på den när den första versionen fungerar så bra som den gör?

Hur som haver... om du inte redan har gjort det så testa

Ja det är väldigt överdrivet att man skulle få någon sorts nackproblem med Viven. Då har man antingen redan nackproblem och ska inte använda någon form av HMD, eller så har man inte ställt in den över huvud taget.

Ställer man in den rätt får iaf jag inget ont i nacken ens efter 3-4 timmar i sträck.

Mina barn på 5 och 7 har inte heller några problem att använda den.

Om man verkligen inte gillar Vivens remmar kan man ha i åtanke att de är avtagbara och inte innehåller någon elektronik och att eftermarknadsvarianter är på gång om man t.ex. vill ha styvare remmar som på Rift.

Riften kan däremot inte byta remmar då de är integrerade och innehåller elektronik.

En annan synpunkt på ämnet Vive vs Rift som jag tänkte på härom dagen är att jag tror att utformningen av Touch-kontrollerna är fel väg att gå om man gillar spel. Med Touch har du handen i en neutral pose där du egentligen inte greppar något utan kontrollen hänger i handen. Detta är säkert bättre för upplevelser där det är just "händer" du ska ha, som sociala tillämpningar och dylikt (host, Facebook, host) medan Vivens kontroller fungerar mycket bättre för t.ex. pistoler och svärd och annat som man använder i princip i nästan alla spel.

Det känns precis som att hålla i en pistol i t.ex. Space Pirate Trainer.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

http://www.di.se/artiklar/2016/5/9/htcs-forsaljning-rasar/

Undrar om Valve väljer en annan partner för Vive v2? Facebook är väl inte favoriten, men jag har inget emot finansiella muskler. Spännande ändå att VR börjar bli så stort att det nämns i nyheter som ovan.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

http://www.di.se/artiklar/2016/5/9/htcs-forsaljning-rasar/

Undrar om Valve väljer en annan partner för Vive v2? Facebook är väl inte favoriten, men jag har inget emot finansiella muskler. Spännande ändå att VR börjar bli så stort att det nämns i nyheter som ovan.

Snacka om att spekulera

Jag tror Valve är medveten om hur det går för HTC. Det sker en hel del analyser innan stora jättar ska samarbeta.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

@superapan

Tror Valves avtal med HTC tidsmässigt sträcker sig längre än till CV2. Och HTC har väl nämnt att de kanske ska knoppa av VR-delen som eget bolag, för att inte bli stört av en sviktande mobildivision.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

En annan synpunkt på ämnet Vive vs Rift som jag tänkte på härom dagen är att jag tror att utformningen av Touch-kontrollerna är fel väg att gå om man gillar spel. Med Touch har du handen i en neutral pose där du egentligen inte greppar något utan kontrollen hänger i handen. Detta är säkert bättre för upplevelser där det är just "händer" du ska ha, som sociala tillämpningar och dylikt (host, Facebook, host) medan Vivens kontroller fungerar mycket bättre för t.ex. pistoler och svärd och annat som man använder i princip i nästan alla spel.

Det känns precis som att hålla i en pistol i t.ex. Space Pirate Trainer.

/hulle.

Nja, det där stämmer väl ändå inte, Touch är väl så nära man kan komma ett pistolgrepp medans Vivens kontroller är mer av ett skaft. https://static.oculus.com/web/www_static/production/US/2a8da5...

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Naicro:

Nja, det där stämmer väl ändå inte, Touch är väl så nära man kan komma ett pistolgrepp medans Vivens kontroller är mer av ett skaft. https://static.oculus.com/web/www_static/production/US/2a8da5...

Skulle vilja påstå att det är hugget som stucket. Det känns väldigt "pistol" att använda Vive kontrollerna och jag har inga problem att skjuta på instinkt och träffa i spel där man använder pistoler. Jag är även helt säker på att oculus kontrollerna känns bra att hålla på samma vis.

Skulle vilja säga att den största skillnaden är att vive kontrollen är lite mer framtung, på gott och ont. Kanske bättre när man använder svärd, vapen eller verktyg men inte lika naturligt när kontrollen är händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

Nja, det där stämmer väl ändå inte, Touch är väl så nära man kan komma ett pistolgrepp medans Vivens kontroller är mer av ett skaft. https://static.oculus.com/web/www_static/production/US/2a8da5...

Jag vet att det ser ut så och jag har inte själv testat Touch, men de som gjort det hävdar att handen inte greppar kontrollen på riktigt utan att kontrollen snarare hänger i handen medan handen är i "viloläge", som att du slappnar av helt i handen. Detta skulle vara för att man ska kunna öppna handen helt utan att kontrollen ramlar ur, men att nackdelen ska vara att det är obekvämt att hålla hårt om den och att den är för liten för att ge känslan av att man faktiskt håller något i handen.

Vive-kontrollerna har jag ju själv och de känns väldigt mycket som pistoler.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

men vilket är det bästa spelet till vive just nu? och vilket är det bästa spelet till oculus? när släpps fler spel till viven?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

men vilket är det bästa spelet till vive just nu? och vilket är det bästa spelet till oculus? när släpps fler spel till viven?

Kan också föreställa mig betydligt fler indie-utvecklare på Vive:n just på grund av att det är extra spännande och kul att testa Room-scale-utveckling. Att utveckla för Oculus Rift ?! Ja det är ju ungefär som att utveckla för Samsung Gear.. Man ser ju också också att det finns en hel del mobilspel som portats till Rift:en.

Så för mig som redan har en Samsung Gear gör det mitt val enkelt. Jag vill inte SPELA spel med en joystick. Jag vill UPPLEVA Room-scale, ASAP.

Permalänk
Medlem

Ingen, dels för att det är pixligt och svin jobbigt att läsa text. Och för det andra är spelen inga roliga alls. Väntar tills det blir bättre.

Permalänk
Skrivet av Silcan:

Ingen, dels för att det är pixligt och svin jobbigt att läsa text. Och för det andra är spelen inga roliga alls. Väntar tills det blir bättre.

ja vänta lär man få göra, men vill fortf uppleva vr. även om spelen suger så är det väl coolt att spela och testa tror riften har bäst spel just nu. men kom igen måste väl finnas något bra spel? om inte vilket är det bästa av dom sugiga spelen nu?

Permalänk
Skrivet av dblade:

Kan också föreställa mig betydligt fler indie-utvecklare på Vive:n just på grund av att det är extra spännande och kul att testa Room-scale-utveckling. Att utveckla för Oculus Rift ?! Ja det är ju ungefär som att utveckla för Samsung Gear.. Man ser ju också också att det finns en hel del mobilspel som portats till Rift:en.

Så för mig som redan har en Samsung Gear gör det mitt val enkelt. Jag vill inte SPELA spel med en joystick. Jag vill UPPLEVA Room-scale, ASAP.

jasså är det inte fränt med samsung gear? ngn spelade minecraft o sa det verkade coolt? och lite annat smått och gott. vart väldigt impad sa han iaf

Skrivet av mellander90:

ja vänta lär man få göra, men vill fortf uppleva vr. även om spelen suger så är det väl coolt att spela och testa tror riften har bäst spel just nu. men kom igen måste väl finnas något bra spel? om inte vilket är det bästa av dom sugiga spelen nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

jasså är det inte fränt med samsung gear? ngn spelade minecraft o sa det verkade coolt? och lite annat smått och gott. vart väldigt impad sa han iaf

MineCraft Samsung Gear VR edition är väldigt bra gjord. Bästa läget är helt klart att man kan toggla mellan storbilds-TV format/VR format med en knapptryckning.

Byggde min egna variant av google cardboard, för många år sen, så nu är jag mer nyfiken på vad man kan göra för saker med en HTC Vive med dess kontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

så nu är jag mer nyfiken på vad man kan göra för saker med en HTC Vive med dess kontroller.

Minecraft för vive
https://www.youtube.com/watch?v=2IaPln-ARSQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fonus:

Onödigt klyddig setup.

Denna är otroligt mycket enklare och fungerar sjukt bra: https://www.youtube.com/watch?v=iyaWAb5dNqY

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Onödigt klyddig setup.

Denna är otroligt mycket enklare och fungerar sjukt bra: https://www.youtube.com/watch?v=iyaWAb5dNqY

/hulle.

bah

Permalänk
Medlem

Trots upplösning tycker jag att det är värt att skaffa VR.

4k är vi trots allt långt ifrån i.o.m. att det ska renderas 2x. Vi kan idag knappt rendera en bild i 4k med bra flyt ännu mindre två i 90/120Hz.

Men den dagen 4k flyter bra och det finns hårdvara. Mumma!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag tycker VR är det roligaste som har kommit på år och dagv. upplösningen tänker man inte på så fort man slagit på ett spel.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av dblade:

MineCraft Samsung Gear VR edition är väldigt bra gjord. Bästa läget är helt klart att man kan toggla mellan storbilds-TV format/VR format med en knapptryckning.

Byggde min egna variant av google cardboard, för många år sen, så nu är jag mer nyfiken på vad man kan göra för saker med en HTC Vive med dess kontroller.

jag har ju inte testat men kan tänka mig det är grymt. längtar till jag får mina headset

Skrivet av Hymer:

Jag tycker VR är det roligaste som har kommit på år och dagv. upplösningen tänker man inte på så fort man slagit på ett spel.

vad tkr du är det bästa spelet då?

Permalänk

när htc tagit betalt för viven är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får headsetet?