Billigaste bredbandet för minsta pengen

Permalänk
Medlem

Billigaste bredbandet för minsta pengen

Tja!
Ska flytta tillfälligt till en kompis,men han har inget bredband i hemmet.och undrar vad är det billigaste och smidigaste sättet att få internet? Kommer använda internatet till Xbox one så en hel del spelande fast inte överdrivet mycket och surfa på laptopen ibland

Men kunna spela MP så som cod på xbonen är prio 1, huset har endast telefonjack så fiber går ej, är inte så insatt i detta med bredband och har aldrig betalat för ett själv och hittar inte riktigt den infon jag behöver av googlande

Så hoppas nån här är lite bättre på sånt här och har lust och hjälpa maj

Edit: glömde skriva att jag har kollat på Telias 100mb/s nätverk och då fanns det 6gb för 99kr/månaden, vet nån om det räcker till spelande av Xbox en/två timmar varje dag om man tänker att jag inte laddar ner nån då.

För jag är inte säker på att jag har förstått rätt för bredbandet jag har använt mig av innan har haft oändlig surf vad jag vet

Men jag har ju efarenhet hur mobil data funkar på mobilen är det samma då med Telias erbjudande?

Edit
Permalänk
Avstängd

@Brazox: bästa är väl att kolla vad de olika operatörerna har för hastighet att erbjuda genom att skriva in adress till bostaden i fråga på operatörernas hemsidor. På så sett kan de se vad exakt aktören i fråga kan ge och inte ge dig.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Alla fasta bredband som jag har sett är utan surfmängd, du måste ha kollat på mobilt.
Rekomenderar Bahnhof, svårt at tjämföra alla bredband utan bindningstid, men du borde kunna få nått för 10kr i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

@Brazox: bästa är väl att kolla vad de olika operatörerna har för hastighet att erbjuda genom att skriva in adress till bostaden i fråga på operatörernas hemsidor. På så sett kan de se vad exakt aktören i fråga kan ge och inte ge dig.

Ah okej, jag bryr mig igentligen inte så mkt om hastighet utan mest priset,men ska kolla upp de du sa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

Alla fasta bredband som jag har sett är utan surfmängd, du måste ha kollat på mobilt.
Rekomenderar Bahnhof, svårt at tjämföra alla bredband utan bindningstid, men du borde kunna få nått för 10kr i alla fall

Så var det nog,meb hur långt räcke 6gb till spelande ?

10kr i månaden??!

Kommer köra på nåt utan bindningstid då det inte är säkert att jag ens stannar i 1 halv år

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Brazox: Skulle varit en femma där också, 150:-
gå in på bahnhof och kolla, du får slå in ditt postnr. så får du upp resultat där. Annars finns det en söktjänst där du kan jämföra, av de stora är tele2 och bredbandsbolaget de som jag har sett har varit billigast annars. Bindningstiden beror lite på, ofta får du hårdvara(modem) när du binder dig, men det varierar. Ring gärna bahnhof om du har frågor de har bra kundtjänst.