Ta emot pengar via swish?

Permalänk
Medlem

Ta emot pengar via swish?

Hej,

Jag ska sälja en bil snart, då brukar jag alltid sköta det ekonomiska via kontanter för enkelhetens skull.
Nu på senare år har ju Swish vuxit sig rejält stort och blivit väldigt populärt.
Vissa spekulanter har hört av sig och velat betala via Swish, men jag undrar om det verkligen går med så stora summor.

Efter en vända på google kom jag fram till att köparen måste höja en slags limit för att kunna föra över pengar över typ 10000kr.
Finns det någon "limit" på mig som mottagare?

Det rör sig om en summa på 25000kr.

Tacksam för svar, Mvh
Ainok.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Beroende på bank tror jag.

Då jag köpte bil i fjor så behövde vi betala 17000 i kontanter.
Billia tar ej imot SHB master card av en eller annan grund, och jag var tvungen att lösa det med swish. Överförde pengarna till säljarens swish, och han betalade med sitt kort.
Var ej tvungen att ändra på någonting.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så finns bara limiten hos den som skickar

Permalänk
Permalänk
Medlem

@zeleni: Jag har nordea.

De flesta som har hört av sig använder sig av Swedbank.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Entusiast

Så vitt jag vet så finns det ingen begränsning på hur mycket man kan ta emot.
Jag köpte själv en bil via Swish i vintras, vilket gick utan problem(5-siffrigt).

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Du får ta kontakt med din bank och fråga hur stora summor du kan ta imot Mvh Tom

Permalänk
Medlem

Generellt finns det ingen gräns för mottagaren på Swish. Betalaren måste dock se till att ändra sin limit för att kunna skicka större summor. Det är olika vad standard limiten ligger på, beroende på bank.

Jag köpte en bil för ett halvår sedan, 26 000 swisha jag då utan problem.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”