Vårrensning på Hårddiskar, 2st 4TB

Permalänk

Vårrensning på Hårddiskar, 2st 4TB

Har två stycken Seagate 4TB diskar som fått ge plats för en 8TB. De har suttit i mitt NAS och hållt i mina BluRay rippar. Jag har inte kört RAID på diskarna så dom har stått i viloläge så gott som hela tiden. Även om tiden tickat iväg på dem så har de jobbat extremt lite och är synnerligen friska. Varit välventilerade utan höga temps och passerar Seagates test utan anmärkning och inga fel i SMART heller.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1661129

1st. Seagate ST4000DM000 4TB, Serial Number: W300FDDB (18929 timmar) BUD: 500:- - TheAnnoyingBambi
1st. Seagate ST4000DM000 4TB, Serial Number: Z300VJV4 (17578 timmar) BUD: 500:- - SeeKer3Million

Alla bud ges i tråden och exklusive fraktkostnad. Fraktmetod väljs och betalas av köparen och är det med brev (ospårbart) så blir det på köparens risk. Vidare så har jag tillgång till ordentligt förpackningsmaterial så skicka är inga konstigheter.

Jag förbehåller mig rätten att inte sälja av vilken anledning som helst..

Läs hela annonsen här

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Ges bud per disk eller för båda två?

Permalänk
Medlem

Då bjuder jag 500kr för vilken som! När hade du tänkt att avsluta?

Permalänk

Bjuder 500kr för en av diskarna.

Permalänk
Avstängd

850.båda + frakt

Permalänk
Avstängd

Kan gå 900 inte mer.

Permalänk
Skrivet av SeeKer3Million:

Då bjuder jag 500kr för vilken som! När hade du tänkt att avsluta?

Om några dar till. Måste köra en badblocks session först på den nya disken som kommer idag innan jag kan kopiera över alla filmer. En 8TB disk tar ju en liten stund att köra igenom.

Permalänk
Medlem

Lägger 1050 kr för bägge diskarna, betalar spårat paket med schenker utöver det.

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide 240, CPU: Intel i5 4690K @ 3.5MHz, CPU-Kylare: Corsair Hydro H100i w/ 4x Noctua NF-F12, Moderkort: ASUS Gryphon Z97 Armor-edition, RAM: Corsair DDR3 16Gb (4x4),SSD: Corsair 120Gb, HDD: WD Green 1TB, Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0.

Permalänk

Akuellt bud: 1050:- för båda -> Wholteza

Permalänk

Bjuder 1100kr + frakt för båda diskarna

Permalänk

Akuellt bud: 1100:- för båda -> TheAnnoyingBambi

Jag kör fortfarande badblocks på 8TB disken och har kommit 85% på steg 2 av 4... Sedan ska ju filmerna över med. Så det ser ut att bli lördag eftm vad gäller avslutandet av annonsen. Det positiva i att det drar ut på tiden är ju att den som nu köper diskarna vet ju att dessa också har gått igenom samma verifieringsprocess.

Permalänk

Ok, jag börjar se slutet nu.. Vi sätter avslutet av annonsen till imorgon fredag kl 18.00.

Permalänk

Sålt!

@ TheAnnoyingBambi, du har PM!

Permalänk
Skrivet av Clint Eastwood:

Har två stycken Seagate 4TB diskar som fått ge plats för en 8TB. De har suttit i mitt NAS och hållt i mina BluRay rippar. Jag har inte kört RAID på diskarna så dom har stått i viloläge så gott som hela tiden. Även om tiden tickat iväg på dem så har de jobbat extremt lite och är synnerligen friska. Varit välventilerade utan höga temps och passerar Seagates test utan anmärkning och inga fel i SMART heller.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1661129

1st. Seagate ST4000DM000 4TB, Serial Number: W300FDDB (18929 timmar) BUD: 500:- - TheAnnoyingBambi
1st. Seagate ST4000DM000 4TB, Serial Number: Z300VJV4 (17578 timmar) BUD: 500:- - SeeKer3Million

Alla bud ges i tråden och exklusive fraktkostnad. Fraktmetod väljs och betalas av köparen och är det med brev (ospårbart) så blir det på köparens risk. Vidare så har jag tillgång till ordentligt förpackningsmaterial så skicka är inga konstigheter.

Jag förbehåller mig rätten att inte sälja av vilken anledning som helst..

Läs hela annonsen här

Såg annonsen för sent synd

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk
Medlem

Finns diskarna kvar?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R6 Black TG | CPU : AMD Ryzen 5 2600X | Mobo: ASUS ROG Strix X470-F | SSD: WD BLACK SN750 SE NVme @ 1Tb | Memory: DDR4 @ 32 Gb | GPU: ASUS STRIX GeForce GTX 1060 6Gb | Screen: AOC 24" @ 1920x1080 60Hz |Keyboard: Logitech G910 | Mouse: Logitech G903 | O/S: Windows 11 Professional