Permalänk
Medlem

Hotel i centrala Stockholm

Hejsan alla.

Jag och flickvännen tänkte besöka Stockholm om ett par veckor och sova på hotell i två nätter. Att försöka hitta hotell i centrala Stockholm är dock som att leta i blindo. Det finns för många. Jag tänker mig ett maxpris för oss båda på högst 5000 för två nätter, centralt och fräscht.
Några tips?
Mvh bloben

Permalänk
Medlem

Hej,

Det ska gå att komma under 5k för två nätter, att vara ute i god tid samt specialerbjudandnen osv.
Rekommendationerna är iaf Nobis hotell på Norrmalmstorg samt Story Hotel (Östermalm, Riddargatan).

Permalänk
Medlem

Radison Blu Royal Viking var bra senast jag hade vägarna förbi Stockholm, ligger precis vid centralstationen.

Permalänk
Medlem

Sjöfartshotellet Scandic är rätt najs ligger vid Slussen och har en fin takbar. Annars är samtliga Clarion fina, internationell standard. Finns även lite mer nischade hotell typ www.etthem.se, tror det sistnämnda kan ligge utan för din budget.

Lycka till!

Edit: Ett hem var Lör-Sön knappt 7000kr/natt

Komplettering
Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Clarion Hotel Sign brukar jag bo på när jag är i stockholm fint hotell nära station.

https://www.nordicchoicehotels.se/clarion/clarion-hotel-sign/

Permalänk
Inaktiv

Radisson water front är vår favorit just nu. Ta ett rum med utsikt mot vattnet, du kommer inte ångra dig.

Något 100 tal meter ifrån T-centralen.

Permalänk
Medlem

Jag har hört bra om drottning Victoria örlogshem.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Vill ni spara lite pengar och bo enklare så kan jag rekommendera Hotell Fridhemsplan. Inte lika centralt men billigt och fräscht och suveränt bra frukost. Nära till tunnelbanan.

http://www.fridhemsplan.se/

Permalänk
Medlem

Continental är nytt och fräscht, Skeppsholmen är tokmysigt men inte mitt i smeten (femton min promenad till plattan typ), Hotel j ligger förvisso i Nacka strand, men det går båt och buss och det är ett i allmänhet förjäkla trevligt hotell.
Kan nog rabbla fler alternativ, men då får du speca vad du är ute efter... Är det om ett par veckor har du fortfarande möjlighet att hitta bra erbjudande via nån stor sida som du sedan kan boka direkt på hotellets egen sida (oftast) och passar då på att stödja branschen lite
//10+ år i Stockholms hotellbransch.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om ni vill prova något annat än Hotel kan ni hyra hela lägenheter via AirBnB, finns massor av fina lägenheter med omdömen och bilder ni kan kolla på innan ni bokar och med en sån budget kan ni hitta något riktigt fint!

Visa signatur

Dator - Chassi: Fractal Design North Svart \ Cpu: AMD Ryzen 7 7800X3D 4.2GHz 104MB / Mb: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI Gpu: ASUS TUF GeForce RTX 4070Ti 12GB Gaming \ Ram: Corsair Vengeance 32GB (2x16GB) DDR5 6000 MHz CL30 / Psu: ASUS TUF Gaming 850W Gold
Skärm - Alienware AW3423DW
Hörlurar - Philips Fidelio X3