Permalänk
Medlem

Funderar faktiskt starkt på en 1+x med tanke på priset. Skärmen har fått en spricka på min nuvarande lg g3 och känner att jag vill inte ge allt för mycket för en ny telefon. Tror ni jag blir nöjd med den? Bör tilläggas att jag har 2gb varianten av lg g3

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Jag har idag en One+1 och är mycket nöjd med den. Äldsta sonen behöver en ny telefon, och jag är i valet och kvalet mellan en One+X eller en Nexus 5x.

Hur funkar detta med SD-kort? Det som bekymrar mig är att One+X-en endast har 16GB minne jämfört med 5x-ens 32GB. Kan man installera appar på SD-kortet - eller kan det bara användas för att spara foton etc?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag har nu beställt min One+X. =D =D
Valde även till sandstens-skalet samt en powerbank-bundel, valde dock ingen express-leverans så få se när den väl kommer.

Najs. En polare har sandstens-skalet och den verkar ge ett trevligt grepp. Själv föredrar jag dock dbrand-skin så man slipper extra tjocklek och så man kan känna metallsidorna. Tror min OPX kom fram på knappt två veckor så du borde ha den ganska snart

Skrivet av fammo:

Funderar faktiskt starkt på en 1+x med tanke på priset. Skärmen har fått en spricka på min nuvarande lg g3 och känner att jag vill inte ge allt för mycket för en ny telefon. Tror ni jag blir nöjd med den? Bör tilläggas att jag har 2gb varianten av lg g3

Tror inte du blir besviken, en väldigt prisvärd telefon med toppklass-skärm och 3GB RAM. Finns inte direkt någon konkurrens i prisklassen och formfaktorn.

Skrivet av Llhweiir:

Jag har idag en One+1 och är mycket nöjd med den. Äldsta sonen behöver en ny telefon, och jag är i valet och kvalet mellan en One+X eller en Nexus 5x.

Hur funkar detta med SD-kort? Det som bekymrar mig är att One+X-en endast har 16GB minne jämfört med 5x-ens 32GB. Kan man installera appar på SD-kortet - eller kan det bara användas för att spara foton etc?

Man kan flytta dom flesta apparna förutom dom inbyggda (typ alla Google-appar). Har inte testat flyttat några appar för jag har inte i närheten av 16GB+ med appar men har för mig att flytta appar till SD-kortet inte alltid är helt problemfritt. Av ren nyfikenhet, vad är det för appar som tar så mycket plats? Spel?

Förutom minnet så är väl skillnaden att 5X har en fingeravtrycksläsare, sämre (inte dålig) skärm och 1GB mindre RAM samt snabba OS-uppdateringar iom att det är en Nexus-telefon. Skulle fortfarande hävda att OPX:en är mer prisvärd men det beror såklart på vad man prioriterar.

Permalänk
Medlem

@pålis: dbrand ser ju bra ut men skyddar det något mot stötar? Och ingår det skärmskydd i fronten eller är det bara en ram?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

@pålis: dbrand ser ju bra ut men skyddar det något mot stötar? Och ingår det skärmskydd i fronten eller är det bara en ram?

Själv har jag endast skin på baksidan, frontdelen inkluderar endast en ram och inte skärmskydd. Man får välja vilka delar man vill ha på hemsidan. Mobilen kommer med ett skärmskydd factoryapplied men den sträcker sig inte över den kurvade kanten så den är jävligt obekväm när man swipar över skärmen. Slet bort den ganska omgående. Vet inte om det finns OPX skärmskydd som täcker hela skärmen. Skinet skyddar mot repor och ger en mer greppbar textur. Är du framme med hammaren är du nog ganska körd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@pålis: Då är ju frågan om ramen ligger dikt an mot skärmskyddet eller om det blir konstiga skarvar av det hela? =S

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

@pålis: Då är ju frågan om ramen ligger dikt an mot skärmskyddet eller om det blir konstiga skarvar av det hela? =S

Det blir definitivt konstiga skarvar om du ska kombinera dbrand fronten och skärmskyddet. Skärmskyddet tar slut typ 0,5cm från kanten runt hela fronten och dbrand fronten täcker garanterat mer än så. Hade bara rekommenderat att köra utan skärmskydd, mobilen har gorillaglas och klarar sig bra sålänge man inte lägger den i samma ficka som nycklarna. Baksidan utsätts dock för mer påfrestning eftersom den utsätts för alla ytor man lägger den på. Har gått utan skärmskydd sen i julas och har inga märkbara repor på skärmen.

Permalänk
Medlem

@pålis:

Har inte direkt noterat att grabben har utymmesbrist, men 32Gb känns ju spontant bättre än 16Gb... Detta sagt, jag har precis beställt en OneplusX till grabben, med karbon-skal och glas-skärmskydd. Dessutom lade jag till en powerbank. Priset för allt blev cirka 3100, et svårslaget pris för en så pass bra telefon!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

@pålis:

Har inte direkt noterat att grabben har utymmesbrist, men 32Gb känns ju spontant bättre än 16Gb... Detta sagt, jag har precis beställt en OneplusX till grabben, med karbon-skal och glas-skärmskydd. Dessutom lade jag till en powerbank. Priset för allt blev cirka 3100, et svårslaget pris för en så pass bra telefon!

Större är alltid bättre såklart Väldigt prisvärt, speciellt nu när dom har gratis frakt. Sträcker sig skärmskyddet man köper till runt hela skärmen, till skillnad från det som kommer factory-applied?

Permalänk
Medlem

Snart kan jag ge lite mer besked om hur tuff eller inte den här telefonen egentligen är. Tog just ett kort och högst ofrivilligt bad med min Oneplus X i fickan. Den var fortfarande igång och responsiv efteråt men för säkerhets skull får den nu ligga i en skål ris i solen för att dra ur så mycket fukt som möjligt innan jag undersöker exakt hur det gick för den.

Återkommer om en dag eller två.

Permalänk
Medlem

@pålis:

Vet inte, men jag föredrar glas-skydd. Har bara antagit att det medföljande är av plast. Om det också är avvglas så är det bra att ha ett i reserv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av den:

Återkommer om en dag eller två.

Kan nu konstatera att OnePlus X tål att snabbt doppas under vatten, endast skyddad av en byxficka. Men don't try this at home, kids

Permalänk
Medlem

Sitter just nu med min nya One+X i handen. Hade en Lucia 920 innan som jag trodde va 5" men nej, denna lur ser man direkt att den är större men samtidigt tunnare och lättare så den känns riktigt skön i handen.
Valde ju även till sandstens-skyddet som jag dock är lite kluven till. Visst får jag bättre grepp och det gör inte telefonen nämnvärt större men samtidigt så hade jag förväntat mig grövre porer i texturen och när det inte sitter på så känns det väldigt billigt...
Valde ju även till en powerbank som va mycket större än väntat men det blir nog bra.
USB-kablarna som följde med va helt i min smak, känns kvalitativa och matchar ju min battlestation. =D
Men men, när det kommer till själva telefonen så är skärmen så jefla nice att titta på men känner nu i skrivande stund att tangentbordet borde vara svart och inte grått. Den är även så snabb med allt om man jämför med min gamla. Dock så har inte själva Android lyckats med att imponera på mig ännu men jag har ju bara hållt på en kväll så..

Summasummarum så känns själva telefonen riktigt bra! Men jag lär återkomma med fler synpunkter.

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Sitter just nu med min nya One+X i handen. Hade en Lucia 920 innan som jag trodde va 5" men nej, denna lur ser man direkt att den är större men samtidigt tunnare och lättare så den känns riktigt skön i handen.
Valde ju även till sandstens-skyddet som jag dock är lite kluven till. Visst får jag bättre grepp och det gör inte telefonen nämnvärt större men samtidigt så hade jag förväntat mig grövre porer i texturen och när det inte sitter på så känns det väldigt billigt...
Valde ju även till en powerbank som va mycket större än väntat men det blir nog bra.
USB-kablarna som följde med va helt i min smak, känns kvalitativa och matchar ju min battlestation. =D
Men men, när det kommer till själva telefonen så är skärmen så jefla nice att titta på men känner nu i skrivande stund att tangentbordet borde vara svart och inte grått. Den är även så snabb med allt om man jämför med min gamla. Dock så har inte själva Android lyckats med att imponera på mig ännu men jag har ju bara hållt på en kväll så..

Summasummarum så känns själva telefonen riktigt bra! Men jag lär återkomma med fler synpunkter.

Beställde min också nu i veckan!! Så hype!
Valde med ett flipcover och skärmskydd (vilket var lite dumt då det kommer factory applied, men aja). Men båda var på rea så det hamnade på strax över hundralappen Lär skaffa ett dbrandskin till baksidan sen och köra utan skal, då telefonen är så snygg och byggd med så trevliga material!

Några frågor:
Hur lång tid tog det innan ni fick era?
Repas ramen lätt?
Repas baken lätt?

/David

Visa signatur

3900X | ROG Strix B550-I | 2080 Ti | 3TB | 32GB | SF1000 | A4-H20 | Kraken 240 AIO
S22 | iPad Pro 12.9'' 3rd Gen (som agerar laptop)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Beställde min också nu i veckan!! Så hype!
Valde med ett flipcover och skärmskydd (vilket var lite dumt då det kommer factory applied, men aja). Men båda var på rea så det hamnade på strax över hundralappen Lär skaffa ett dbrandskin till baksidan sen och köra utan skal, då telefonen är så snygg och byggd med så trevliga material!

Några frågor:
Hur lång tid tog det innan ni fick era?
Repas ramen lätt?
Repas baken lätt?

/David

Det tog en vecka ungefär, fick ett spårningsnummer till DHL som inte fungera, men vips vart den hemma.
Om den repas lätt vet jag inte då jag haft mitt skal på hela tiden.
Dock så fick jag en konstig luftbubbla under skärmskyddet, lyckades få bort den men skyddet blivit skrynkligt där bubblan var. =S

Permalänk
Medlem

@den: Vilken j*vla sol, haha här har jag snö, kan ju inte vart bättre i mars

Permalänk
Medlem

@Sir Skybalotte: Köpte en OPX nu jag med, lite av impulsköp då jag letat efter en dual-sim (dock tråkigt att man måste välja mellan 2sim och microsd...) Sen bråkar iphone med mig hela tiden och orkar inte vänta på Jailbreak till varje uppdatering.

Tyckte man gjrode ett bra val då jag inte vill spendera 5000+ på en ny mobil, så den här kändes perfekt, och AMOLED kan man ju inte klaga på! Kontrast är underbart.

Tänkte bara fråga vad du menar med att flipcover var factory applied? Jag valde också med det istället för skärmskydd (då jag inte gillar känslan av billig plast på en flera tusen kronor mobil) Är det fast i skalet där bak eller hur har de löst det?

Blev lite orolig nu, men det löser sig nog,

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniPC:

@Sir Skybalotte: Köpte en OPX nu jag med, lite av impulsköp då jag letat efter en dual-sim (dock tråkigt att man måste välja mellan 2sim och microsd...) Sen bråkar iphone med mig hela tiden och orkar inte vänta på Jailbreak till varje uppdatering.

Tyckte man gjrode ett bra val då jag inte vill spendera 5000+ på en ny mobil, så den här kändes perfekt, och AMOLED kan man ju inte klaga på! Kontrast är underbart.

Tänkte bara fråga vad du menar med att flipcover var factory applied? Jag valde också med det istället för skärmskydd (då jag inte gillar känslan av billig plast på en flera tusen kronor mobil) Är det fast i skalet där bak eller hur har de löst det?

Telefonen kommer med ett skärmskydd factoryapplied, inte flipcover.

Permalänk
Skrivet av MiniPC:

Nej, precis som inlägget ovan säger så är det en skärmskyddsfilm i plast som sitter på från början, inte något flip cover -- lite otydligt uttryckt av mig!

För övrigt har jag haft telefonen nu sen i fredags och är väldigt nöjd! Den är väldigt rapp och byggkvaliteten känns underbar, särskillt knapparna.

Skärmen är väldigt trevlig också, dock upplevs den skarpare och mer detaljrik på min HTC One M7 (lite mindre skärm på den men även en annan typ av skärm). Kameran och högtalaren är långt över mina förväntningar också -- riktigt trevliga för 2500kr!

Även flipskalet är väldigt bra och snyggt tycker jag. Bra passform och det viker in mot skärmen i en lagom hastighet, vilket kanske låter som en löjlig detalj, men det är rätt härligt faktiskt. Samma här: För 59kr, vilket jag fick det för, är det otroligt bra.

Överlag så är jag som sagt väldigt nöjd och kan inget annat att rekommendera denna till andra som kollar på en ny telefon! Det enda jag vill klaga lite på är att jag har några små fläckar på glaset på baksidan som inte går att putsa bort, få se om jag testar med glaspolish kanske. (De fanns alltså där när jag fick telefonen. Syns inte i annat än släpsjus i alla fall.)

Slutligen fick jag min OnePlus X på torsdagen veckan efter jag beställde den på måndagen.

Vänligen, David

Visa signatur

3900X | ROG Strix B550-I | 2080 Ti | 3TB | 32GB | SF1000 | A4-H20 | Kraken 240 AIO
S22 | iPad Pro 12.9'' 3rd Gen (som agerar laptop)

Permalänk
Medlem

Kan bara lägga till i tråden att, jag har haft min OPX sedan November förra året, och är fortfarande supernöjd med telefonen.

Kör den med Dbrand skydd på baksidan bara för att den är så hal annars, och med ett tunt klistermärke som Dbrand, tappar man inget av den fantastiska slimmade känslan telefonen har.
har inget skydd på frontglaset, och har heller inga repor eller rispor efter alla dessa månader, då Gorilla glaset är tåligt, och jag alltid är försiktig i hanteringen av telefonen.

Men som sagt, för vad man betalar och vad man får, en helt underbar telefon värt varenda krona, men känns som om den vore lyxigare o värd mera.

Kan tillägga jag kör med dubbla sim, och har inte haft det minsta av problem med dessa alls.

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem

Jag gillar också min One+X men är inte särskilt imponerad av Android.

Har således lite frågor.
Hur stänger jag av slutarljudet i kameran?
Finns det ingen volymkontroll för att sköta appar och signaler för sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag gillar också min One+X men är inte särskilt imponerad av Android.

Har således lite frågor.
Hur stänger jag av slutarljudet i kameran?
Finns det ingen volymkontroll för att sköta appar och signaler för sig?

slutar ljudet i kameran ligger under inställningar då du öppnar kameran, swipa åt höger så kommer inställningsikonen (kugghjulet) fram nere till höger, klicka den och där finner du slutarljud av/på

volymkontroll finns endast 1 så vitt jag vet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa en sån här. Jag brukar ha för vana att tappa mina telefoner, vilket jag borde sluta med. Men är härdat glas värt/nödvändigt? Läste något tidigare i tråden om att det inte riktigt var skönt att ha det på och att det inte var helt nödvändigt heller.

Blir den bulkig av flip cover?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

slutar ljudet i kameran ligger under inställningar då du öppnar kameran, swipa åt höger så kommer inställningsikonen (kugghjulet) fram nere till höger, klicka den och där finner du slutarljud av/på

volymkontroll finns endast 1 så vitt jag vet.

Tack! Hade noll koll på att man kunde swipea å ha sig där. XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av roggeee:

Tänkte köpa en sån här. Jag brukar ha för vana att tappa mina telefoner, vilket jag borde sluta med. Men är härdat glas värt/nödvändigt? Läste något tidigare i tråden om att det inte riktigt var skönt att ha det på och att det inte var helt nödvändigt heller.

Blir den bulkig av flip cover?

Eftersom kanterna på glaset på framsidan av telefonen, är avrundade nedåt, för designens skull, så finns det inget riktigt bra härdat glas som går att ha ända ut i kanterna, och lämnar därför ett par millimeter, och det ser helt fördj***ligt ut, enligt vad jag tyckte i alla fall, kan tänka mig det blir en riktig smutsuppsamlar kant med tiden också.

Jag har kört helt utan skydd på framsidan, och min lur är repfri som dag 1.

tappar du däremot telefonen, så lär du ju behöva härdat glas för att ge extra skydd.

Jag älskar designen på telefonen, den är så slim, tight felfri, att det för mig i alla fall känns helt fel att slå in den i ett paket.
men då skall man också vara varsam med den..
Det är ingen slit släng arbets telefon, det är en snygg, slim, glidar luur, med softa toner som som inte gillar x-treme handling,,,LoL..

hoppas det hjälpte..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haft min OnePlus x i ett par månader, så en snabb recension.

+ Grym byggkvalite, glaset plus metall kanten känns 100% premium.
+ Är väldigt tunn och smidig.
+ Skärmen är riktigt bra, även om den saknar lite ljusstyrka.

-+ batteritiden är lite ojämn, brukar ha 30-40% kvar när jag kommer hem från jobbet.

- Den är lite små slö, laggar i Candy Crush och att surfa är inte alltid en fröjd. I menyer och liknade är den dock förhållandevis snabb.
-kameran är som bäst Medioker.

Helt okej telefon för priset, men jag ska nog byta till hösten till något bättre.

Permalänk
Medlem

ok det blir en +x men tyvarr har oneplus/paypal strulat och betalningen har ej funkat. kontaktat paypal men fick bara autosvar med faq.

vet ngn om man kan betala genom att fora over pengar till paypal ist for att betala genom att ha kortet lankat? just nu har jag mitt kontokort kopplat till paypal och det ar absolut forsta gangen det strular. men att fora over pengar fran banken borde funka.

oneplus.net ar dessutom nere atm...

(sitter med on screen keyboard )

Permalänk
Medlem
Skrivet av roggeee:

ok det blir en +x men tyvarr har oneplus/paypal strulat och betalningen har ej funkat. kontaktat paypal men fick bara autosvar med faq.

vet ngn om man kan betala genom att fora over pengar till paypal ist for att betala genom att ha kortet lankat? just nu har jag mitt kontokort kopplat till paypal och det ar absolut forsta gangen det strular. men att fora over pengar fran banken borde funka.

oneplus.net ar dessutom nere atm...

(sitter med on screen keyboard )

Ja det går att föra över pengar från bankkonto till PayPal. Jag har alltid gjort på det viset och aldrig haft problem. Nuförtiden sker även överföringen direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Ja det går att föra över pengar från bankkonto till PayPal. Jag har alltid gjort på det viset och aldrig haft problem. Nuförtiden sker även överföringen direkt.

Tack! ska testa

Lagom tur jag har, hade köpt tfn för 1 vcka sen om det inte strulat. Nu har dom sänkt oneplus x med 350 kr

Iofs

Citat:

P.S. Just ordered a OnePlus smartphone? Not to worry! Anyone who purchased a OnePlus device within the last 14 days can contact our customer support at https://oneplus.net/support to request a refund of the price difference.

https://forums.oneplus.net/threads/all-of-our-devices-are-now...

Permalänk
Medlem
Skrivet av roggeee:

Tack! ska testa

Lagom tur jag har, hade köpt tfn för 1 vcka sen om det inte strulat. Nu har dom sänkt oneplus x med 350 kr

Iofs

https://forums.oneplus.net/threads/all-of-our-devices-are-now...

Haft min Oneplus X ett tag nu och jag måste säga att det är en väldigt bra telefon för 2200 kr. Rekommenderas!