Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

@pålis:

Jag fick min från Toronto. Det var typ 2 veckor till jag fick hem.

DHL säger avsändarområde är London, Heathrow men dom har bara fått förhandsinfo än sålänge så får se. Hoppas jag får innan jul iaf. Behöve du betala tull/moms när den kom från utlandet? När jag frågade chatsupport så sa dom att det tillkom importavgifter men sen när jag kollade forum och reddit så verkade det vara motsatsen och sen när jag kontaktade chatsupport en andra gång sa dom att det inte var några extra avgifter förutom frakten.

Permalänk
Medlem

@pålis:

Hmm. Kanske det är jag som missförstått något. Men jag snackade om dbrand skinnet. Det skickar de från Toronto med vänlig post brev. Oneplus skickar mobilen från Kina/England och du ska inte betala något avgift (tull, moms etc de vill ha (DHL)). När du har köpt mobilen med frakt så allt var inräknad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

@pålis:

Hmm. Kanske det är jag som missförstått något. Men jag snackade om dbrand skinnet. Det skickar de från Toronto med vänlig post brev. Oneplus skickar mobilen från Kina/England och du ska inte betala något avgift (tull, moms etc de vill ha (DHL)). När du har köpt mobilen med frakt så allt var inräknad.

Ahaa nej det var jag som missförstod, trodde du menade Oneplusen. Blev förvirrad av att svara på två poster samtidigt *brainfart*. Så du är nöjd med skinnet? Vilken färgkombo valde du?

Permalänk
Medlem

@pålis:

Jag har bara ett svart skinn bakskydd. Det är helt okej. Förventat lite mjukare materiall men ändå bättre gripp än glaset. Jag gjorde bara ett misstag att inte köpte oneplus logo till. Så nu är det tomt när logon ligger altså du ser bara glaset. Smuts fastnar in i det logo rätt snabbt tyvärr. Hoppas att du förtår mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

@pålis:

Jag har bara ett svart skinn bakskydd. Det är helt okej. Förventat lite mjukare materiall men ändå bättre gripp än glaset. Jag gjorde bara ett misstag att inte köpte oneplus logo till. Så nu är det tomt när logon ligger altså du ser bara glaset. Smuts fastnar in i det logo rätt snabbt tyvärr. Hoppas att du förtår mig

Jag förstår Tur att jag köpte till loggan också för en extra dollar. Trodde dock dom inkluderade en vit logga oavsett, köpte bara till för att jag ville ha loggan i svart. I how-to videon sa dom att dom skickade med 4st loggor, isf skulle jag kunna posta dig ifall det blir någon över.

Permalänk
Medlem

@pålis:

Tack, du är snäll. Jag vill jätte gärna ha 1st om du kommer att har kvar. Bara skriv ett pm till mig så löser vi det. Jag gjorde precis som de visar på deras how-to video.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

@pålis:

Tack, du är snäll. Jag vill jätte gärna ha 1st om du kommer att har kvar. Bara skriv ett pm till mig så löser vi det. Jag gjorde precis som de visar på deras how-to video.

Will do, dom skicka brevet igår så är väl framme om 1-2 veckor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

2st invite kod. Giltig 6 dagar till.

EU35-D1DA-799A-2854

EU63-76C1-B0B2-367C

Permalänk

Hej,
Jag har 3 inbjuder till Oneplus X.
Kontakta mig på lionmediavision@gmail.com

Mvh,
Alex

Permalänk

Jag är på väg att köpa mig en One+X innan månadsskiftet och vill såklart rådfråga lite här.

Är det en schysst telefon eller finns det bättre för det priset? Har kört på en Lumia 920 de senaste två åren och har varit nöjd med den fram tills att jag nu skaffat win10 samt att den börjat bli allmänt slö.

Har valt till "OnePlus X Sandstone Case" för att den verkar ge ett bra grepp, invändningar på det?

Funderar även på att beställa "OnePlus X Tempered Glass Screen Protector" men undrar om det är värt att eller om "OnePlus X Premium Screen Protector" för 70kr mindre fungerar lika bra?

I slutet av beställningen går det att välja till
"On-Guard 12 by simplesurance (12-month coverage) for OnePlus X 355.99 kr
On-Guard 24 by simplesurance (24-month coverage) for OnePlus X 605.99 kr"
Åsikter om det?
Själv har jag väl alltid varit emot liknande "försäkringar" hos elgiganten mm,
men kan känna nu när man beställer "kina prylar" över nätet att det kan vara värt att eftersom den troligen inte kommer att vara lika robust som min nuvarande. =P

Permalänk
Medlem

@StuntmanMike:
Tjena!
OPX är en riktigt bra telefon, och man får riktigt mycket till det priset. Sjukt snabb i det den gör, och skärmen är otroligt fin.
Kör själv med en Dbrand skin på glasbaksidan och en Tempered på framsidan. Körde dock med den förinstallerade tills nu.

Kör inte själv med ett Case men det är bara för att jag älskar känslan av den. Deras Sandstone ger dock bra grepp.
Deras försäkringar fanns inte när jag köpte min men känns som en bra idé.

Hör bara av dig om det finns något specifikt som du undrar över.

Jag brukar skifta mellan denna, Moto X Style och Nexus 6P.

Permalänk

@Lyrisius: Tack för din input. Du verkar ju vara berest bland andrioider så jag undrar helt enkelt om jag kan få en bättre mobil för samma peng. Kan sträcka mig till 3000kr inklusive ett schysst fodral.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

jag undrar helt enkelt om jag kan få en bättre mobil för samma peng. Kan sträcka mig till 3000kr inklusive ett schysst fodral.

Väldigt svårt (omöjligt) att hitta en mobil för samma pris och samma specs som OPX om du inte är villig att köpa beggat. Prisvärdheten är det bästa med mobilen. Jag skulle dock inte ta några extraförsäkringar som bloatar priset, du har väl hem/drulleförsäkring? Skulle inte heller köpa något skärmskydd. Det kurvade glaset gör det verkligen obekvämt att ha ett skärmskydd vilket också är varför jag slet bort det förinstallerade skärmskyddet ganska snabbt. Vad jag vet finns det inte något edge-to-edge skärmskydd så man drar alltid fingrarna över en irriterande skarv där skyddet slutar :/ Det är ändå Gorilla glas så tål en hel del. Skin till baksidan kan dock vara bra för den är jävligt hal. Har beställt ett dbrand-skin men tyvärr väntar jag fortfarande 2+ månader senare så kan inte uttala mig om kvalitén på just det skinet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

@Lyrisius: Tack för din input. Du verkar ju vara berest bland andrioider så jag undrar helt enkelt om jag kan få en bättre mobil för samma peng. Kan sträcka mig till 3000kr inklusive ett schysst fodral.

Håller helt med på vad Pålis skriver. Hittar man sedan en mobil till liknande pris så anser jag själv att det man då sparat in på i funktionsväg är oftast fel grejer. Skärmen blir oftast lidande hos andra fabrikat och även processorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av pålis:

Väldigt svårt (omöjligt) att hitta en mobil för samma pris och samma specs som OPX om du inte är villig att köpa beggat. Prisvärdheten är det bästa med mobilen. Jag skulle dock inte ta några extraförsäkringar som bloatar priset, du har väl hem/drulleförsäkring? Skulle inte heller köpa något skärmskydd. Det kurvade glaset gör det verkligen obekvämt att ha ett skärmskydd vilket också är varför jag slet bort det förinstallerade skärmskyddet ganska snabbt. Vad jag vet finns det inte något edge-to-edge skärmskydd så man drar alltid fingrarna över en irriterande skarv där skyddet slutar :/ Det är ändå Gorilla glas så tål en hel del. Skin till baksidan kan dock vara bra för den är jävligt hal. Har beställt ett dbrand-skin men tyvärr väntar jag fortfarande 2+ månader senare så kan inte uttala mig om kvalitén på just det skinet.

Skrivet av Lyrisius:

Håller helt med på vad Pålis skriver. Hittar man sedan en mobil till liknande pris så anser jag själv att det man då sparat in på i funktionsväg är oftast fel grejer. Skärmen blir oftast lidande hos andra fabrikat och även processorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för era svar! Har fått mig att känna mig säker inför detta köp! Är väl lite orolig över kameran dock om man jämför med min nuvarande Lumia920. Men vafan, så ofta fotar jag ändå inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Tack för era svar! Har fått mig att känna mig säker inför detta köp! Är väl lite orolig över kameran dock om man jämför med min nuvarande Lumia920. Men vafan, så ofta fotar jag ändå inte

Ville bara nämna att CDON har rabatterade priser på mobiler just nu.
De har bl a Nexus 5x för 2990 och fri frakt. Tyvärr bara 16 GB i lagring, men bra kamera.
https://cdon.se/hemelektronik/lg-nexus-5x-16gb-svart-p3535434...

Lycka till med ditt köp.

Men jag såg också nu att de hade 32 GB modellen också men för 3490 kr.
https://cdon.se/hemelektronik/lg-nexus-5x-32-gb-svart-p353543...

Permalänk
Skrivet av Lyrisius:

Ville bara nämna att CDON har rabatterade priser på mobiler just nu.
De har bl a Nexus 5x för 2990 och fri frakt. Tyvärr bara 16 GB i lagring, men bra kamera.
https://cdon.se/hemelektronik/lg-nexus-5x-16gb-svart-p3535434...

Lycka till med ditt köp.

Men jag såg också nu att de hade 32 GB modellen också men för 3490 kr.
https://cdon.se/hemelektronik/lg-nexus-5x-32-gb-svart-p353543...

Men är den bättre? Kan väl säga att jag skulle kunna tänka mig den telefonen om den är väsentligt bättre än One+X.

@pålis
@Lyrisius

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Men är den bättre? Kan väl säga att jag skulle kunna tänka mig den telefonen om den är väsentligt bättre än One+X.

@pålis
@Lyrisius

Tja! Tänkte göra det svårare för dig nu när jag bara råkade hoppa in i den här tråden. Vet inte hur bra one+X är men har själv en one+1 och en kompis one+2. Gillar de här telefonerna starkt och fick i förra veckan en 50 dollar voucher på one+2 som räcker en dag till. 50 dollar ~ 420 - 430 kronor. Det gör att telefonen går på ca. 2900 kronor och klart värd de pengarna.
Kommer själv inte använda vouchern då jag är nöjd med min telefon. Så om du bestämmer dig inom ett dygn och vill ha 50 dollar rabatt så säg till så skickar jag den till dig!

Visa signatur

CPU Intel I7 2600K | Moderkort: ASUS Maximus V Gene | GPU: Gigabyte Radeon RX Vega 56 | SSD: Samsung 840 EVO | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz

Permalänk
Skrivet av johanLW:

Tja! Tänkte göra det svårare för dig nu när jag bara råkade hoppa in i den här tråden. Vet inte hur bra one+X är men har själv en one+1 och en kompis one+2. Gillar de här telefonerna starkt och fick i förra veckan en 50 dollar voucher på one+2 som räcker en dag till. 50 dollar ~ 420 - 430 kronor. Det gör att telefonen går på ca. 2900 kronor och klart värd de pengarna.
Kommer själv inte använda vouchern då jag är nöjd med min telefon. Så om du bestämmer dig inom ett dygn och vill ha 50 dollar rabatt så säg till så skickar jag den till dig!

Tack! Ja det hade kunnat fått mig deprimerad av beslutsångest.
Men då min fondförsäljning inte har gått igenom ännu så har jag ingen möjlighet att genomföra något köp så snabbt.
Någon annan kanske vill ha den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanLW:

Tja! Tänkte göra det svårare för dig nu när jag bara råkade hoppa in i den här tråden. Vet inte hur bra one+X är men har själv en one+1 och en kompis one+2. Gillar de här telefonerna starkt och fick i förra veckan en 50 dollar voucher på one+2 som räcker en dag till. 50 dollar ~ 420 - 430 kronor. Det gör att telefonen går på ca. 2900 kronor och klart värd de pengarna.
Kommer själv inte använda vouchern då jag är nöjd med min telefon. Så om du bestämmer dig inom ett dygn och vill ha 50 dollar rabatt så säg till så skickar jag den till dig!

Voucher fungerar även för One+X Fick tag på en voucher i helgen och köpte ny lur till sambon.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Ja, det är inte lätt men i slutändan handlar det om vad du prioriterar.
Det finns lite vs filmer på youtube, klistrar med en här:
https://www.youtube.com/watch?v=Vb2kumsAI18

Oneplus X har en bättre skärm och känns lyxigare i handen. Större möjligheter till att skräddarsy hur OS:et ser ut. Dedikerad knapp för att tysta telefonen och plats för dual sim eller SD-kort.
Nexus 5x har fingeravtrycksläsare, bra kamera, samtliga 4G band och NFC och möjlighet till 5GHz Wifi. Snabba uppdateringar.

Skrivet av StuntmanMike:

Men är den bättre? Kan väl säga att jag skulle kunna tänka mig den telefonen om den är väsentligt bättre än One+X.

@pålis
@Lyrisius

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Tack! Ja det hade kunnat fått mig deprimerad av beslutsångest.
Men då min fondförsäljning inte har gått igenom ännu så har jag ingen möjlighet att genomföra något köp så snabbt.
Någon annan kanske vill ha den?

Voucher given till StuntmanMike! Hoppas du får en one+X nu till ett billigt pris

Visa signatur

CPU Intel I7 2600K | Moderkort: ASUS Maximus V Gene | GPU: Gigabyte Radeon RX Vega 56 | SSD: Samsung 840 EVO | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Men är den bättre? Kan väl säga att jag skulle kunna tänka mig den telefonen om den är väsentligt bättre än One+X.

Som andra redan påpekat så är den inte direkt väsentligt bättre. Beror lite på om du föredrar NFC, fingeravtrycksläsare och USB type-C över OPX:ens OLED-skärm, minneskortsplats och 1GB mer RAM (vilket alltid är trevligt på Android-telefoner). OPX:en har ett marginellt sämre chipset som troligtvis inte är märkbart i dagligt bruk och dom saknade radiobanden tror jag endast spelar roll om man använder 4G på vissa nätverk i USA. Sen är det lite mer personligt vilken design man föredrar. Personligen köpte jag OPX:en mest pga att det var den minsta telefonen med OLED-skärm jag kunde hitta. Hade gärna sett en 4"-4,5" modell. Priset var också en fördel som sagt. Nexusen har vanilla Android med snabba uppdateringar men även OPX:en är ganska flash-friendly med lätt upplåsbar bootloader och hyfsad dev-support med ROM:s etc. och OxygenOS är också en väldigt lätt tweakad Android-version.

Permalänk
Skrivet av johanLW:

Voucher given till StuntmanMike! Hoppas du får en one+X nu till ett billigt pris

Tack! Men jag fick den inte att fungera. Ska ge den ett försök till i morgon men... =/

Skrivet av pålis:

Som andra redan påpekat så är den inte direkt väsentligt bättre. Beror lite på om du föredrar NFC, fingeravtrycksläsare och USB type-C över OPX:ens OLED-skärm, minneskortsplats och 1GB mer RAM (vilket alltid är trevligt på Android-telefoner). OPX:en har ett marginellt sämre chipset som troligtvis inte är märkbart i dagligt bruk och dom saknade radiobanden tror jag endast spelar roll om man använder 4G på vissa nätverk i USA. Sen är det lite mer personligt vilken design man föredrar. Personligen köpte jag OPX:en mest pga att det var den minsta telefonen med OLED-skärm jag kunde hitta. Hade gärna sett en 4"-4,5" modell. Priset var också en fördel som sagt. Nexusen har vanilla Android med snabba uppdateringar men även OPX:en är ganska flash-friendly med lätt upplåsbar bootloader och hyfsad dev-support med ROM:s etc. och OxygenOS är också en väldigt lätt tweakad Android-version.

Tack för din input. Nexus:ens NFC, fingeravtrycksläsare och USB type-C är ju trevliga saker men efter som jag aldrig använt mig av dem så kommer jag ju inte sakna att!(förutom alla gånger man kommer att svära när man ska sätta in laddaren i mörkret!=))
Känner mig mer och mer säker i mitt val att köra One+X av det jag får höra här av er.

Permalänk
Medlem

@StuntmanMike: Det finns vändbara USB2.0-sladdar

Permalänk

@pålis: Fast inte till mini/micro sidan som ska in i mobilen.. ;);)

Permalänk

Hej alla!
Trevligt att läsa om era åsikter om Oneplus X här! Jag är riktigt sugen på en själv då min HTC One M7 har börjat kasta in handduken. Jag har några små frågor innan jag lägger min beställning:

  • Hur känns byggkvaliteten? Är den väl sammansatt och gedigen?

  • Är de fysiska knapparna "klickiga"? Ger de ifrån sig ett klick när man trycker in dem eller är de "svampiga"? Samt sitter de fast bra?

  • Hur är "everyday-prestandan"? Flyter UI:et på i trevlig framerate samt är den snabb att navigera runt i?

  • Har skärmen bra betrakningsvinklar?

  • Kan man få/är Oxygen OS snarlikt med stock Android? Färger, animationer och så tänker jag på.

Tack på förhand!
Mvh, David

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Hej alla!
Trevligt att läsa om era åsikter om Oneplus X här! Jag är riktigt sugen på en själv då min HTC One M7 har börjat kasta in handduken. Jag har några små frågor innan jag lägger min beställning:

  • Hur känns byggkvaliteten? Är den väl sammansatt och gedigen?

  • Är de fysiska knapparna "klickiga"? Ger de ifrån sig ett klick när man trycker in dem eller är de "svampiga"? Samt sitter de fast bra?

  • Hur är "everyday-prestandan"? Flyter UI:et på i trevlig framerate samt är den snabb att navigera runt i?

  • Har skärmen bra betrakningsvinklar?

  • Kan man få/är Oxygen OS snarlikt med stock Android? Färger, animationer och så tänker jag på.

Tack på förhand!
Mvh, David

- Byggkvaliteten är som förväntat stabil för en telefon i metall och glas. Hatar dock baksidor i glas eftersom det bara blir massa fingeravtryck och mobilen glider av bordet väldigt lätt så skulle rekommendera ett dbrand-skin.

- Även knapparna är väldigt gedigna och registrerar knapptryck oavsett om man klickar off-centre eller inte. Absolut inte svampiga och finns i princip inget oönskat flex. Har haft andra telefoner där knappar låter när man skakar telefonen men absolut inte på OPX:en. Knapparna ger ifrån ett tyst men tillfredställande klick.

- Har inte haft något problem med prestandan, kör OxygenOS med root och xposed.

- Skärmen är en högkvalitets OLED så det blir inte mycket bättre betraktningsvinklar. OLED-skärmen är största anledningen till att jag köpte telefonen och ångrar mig inte.

- OxygenOS är i princip stock men dom har lagt till ett dark mode som är väldigt trevligt på OLED-skärmen (Settings är helt svart) och så kan man välja accentfärg och dessutom lite andra customization-tweaks såsom LED-färg och annat. Föredrar Cyanogens mer fullödiga customizations men tillsammans med root och xposed-moduler så har jag allt jag behöver i OxygenOS. Vill du bara ha stock så kommer du nog inte bli besviken.

Permalänk
Skrivet av pålis:

- Byggkvaliteten är som förväntat stabil för en telefon i metall och glas. Hatar dock baksidor i glas eftersom det bara blir massa fingeravtryck och mobilen glider av bordet väldigt lätt så skulle rekommendera ett dbrand-skin.

- Även knapparna är väldigt gedigna och registrerar knapptryck oavsett om man klickar off-centre eller inte. Absolut inte svampiga och finns i princip inget oönskat flex. Har haft andra telefoner där knappar låter när man skakar telefonen men absolut inte på OPX:en. Knapparna ger ifrån ett tyst men tillfredställande klick.

- Har inte haft något problem med prestandan, kör OxygenOS med root och xposed.

- Skärmen är en högkvalitets OLED så det blir inte mycket bättre betraktningsvinklar. OLED-skärmen är största anledningen till att jag köpte telefonen och ångrar mig inte.

- OxygenOS är i princip stock men dom har lagt till ett dark mode som är väldigt trevligt på OLED-skärmen (Settings är helt svart) och så kan man välja accentfärg och dessutom lite andra customization-tweaks såsom LED-färg och annat. Föredrar Cyanogens mer fullödiga customizations men tillsammans med root och xposed-moduler så har jag allt jag behöver i OxygenOS. Vill du bara ha stock så kommer du nog inte bli besviken.

Detta låter ju kanon! Tack för svaret.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk

Jag har nu beställt min One+X. =D =D
Valde även till sandstens-skalet samt en powerbank-bundel, valde dock ingen express-leverans så få se när den väl kommer.