Dell Venue 11 Pro (5130) - fel upplösning eller fel i spec från Dustin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yomartin:

Fick mail från dustin där de skrev att artikeln har utgått.

"Vi kontaktar er med anledning av att artikel 5010932943 som ni beställt i denna order dessvärre har utgått ur vårt sortiment, och vi kan därmed inte få tag i denna produkt längre.

Svara på detta mail eller kontakta vår säljavdelning på telefon 08 – 553 44 900 om ni vill att vi hjälper er leta efter andra lösningar baserat på era önskemål, om ni önskar göra en korrigering i er order eller om ordern ska skickas utan ersättningsprodukt.

Er order kommer att sättas i paus tills ni hör av er till oss med hur ni vill göra, dock så måste vi erhålla svaret inom 5 arbetsdagar annars släpps övriga produkter automatiskt. Alternativt raderas om det är den enda befintliga artikeln på beställningen."

Har ni fått det här förut? Vad kan man skriva? Ville egentligen ha surfplattan

Skickades från m.sweclockers.com

Fick den ochså idag. Skumt, för att jag vet att andra som beställt efter mig har fått sina. Dustin börjar gå mig på nerverna.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

@ares93: Stod iofs begränsat parti. Dom tog väll slut helt enkelt.

Permalänk
Medlem

@ares93:

Fick tydligen detta strax efter jag hade ringt. Nåväl få ta kontakt med de igen på fredag, och kräver återbetalning. Då hela incident är lite turn off, oavsett hur bra deal den verka vara.

Permalänk
Medlem

Även jag skickade tillbaka min idag så de borde ju få tillbaka några som de isåfall skulle kunna skicka ut till dem som vill ha ett ex!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronaldo:

@ares93: Stod iofs begränsat parti. Dom tog väll slut helt enkelt.

Det är jag medveten om. Lyckades få tag på en till min mor trots allt ett par dagar innan. Men det är ändå lagom surt när ett par polare som beställde två dagar efter mig, och jag rekommenderade erbjudandet till, fick sina plattor, men inte jag.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Mailar dem nu för att få 20% rabatt på varan som några av er hade gjort.

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dendrite:

Mailar dem nu för att få 20% rabatt på varan som några av er hade gjort.

Fick 249kr rabatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av roast:

Får man fråga vad du fick i rabatt?

Skrivet av istream:

Blev tydligen 249kr i "rabatt" när jag kollade kontot idag.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara meddela att jag (och mina 2 polare) fick 600kr i "rabatt". Så ni som fick 249kr kanske kan få lite extra även ni!

Edit: lätt värd 650 spänn för övrigt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| MSI P67A-C45 | 2500k @ 4.5 - Pure Rock | Corsair 16GB | Asus GTX 980 Strix | Samsung 850 PRO 256GB | Corsair 750w | Antec P182 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppah:

Tänkte bara meddela...

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha, intressant. Har du lust att dela med er vad ni skrev när ni kontaktade Dustin?

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dendrite:

Jaha, intressant. Har du lust att dela med er vad ni skrev när ni kontaktade Dustin?

Vi skrev att dom hade lurat oss i stort sätt. Kan skicka precis vad jag skrev i PM!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| MSI P67A-C45 | 2500k @ 4.5 - Pure Rock | Corsair 16GB | Asus GTX 980 Strix | Samsung 850 PRO 256GB | Corsair 750w | Antec P182 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jeppah:

Tänkte bara meddela att jag (och mina 2 polare) fick 600kr i "rabatt". Så ni som fick 249kr kanske kan få lite extra även ni!

Edit: lätt värd 650 spänn för övrigt...

Skrivet av jeppah:

Vi skrev att dom hade lurat oss i stort sätt. Kan skicka precis vad jag skrev i PM!

Nu så är det ju inte att "luras" att göra olika överenskommelser med olika personer.
Det är mycket som kan spela in vad som utkomsten av en överenskommelse blir, både hur kunden beter sig vid ett samtal in till kundservice, vilken person som svarar, vilken befogenhet de har, interna riktlinjer/bestämmelser hur saker ska skötas (ex vilken rabatt det ska vara enligt riktlinjerna/bestämmelserna, ex 20% som ni fått).

Att komma med "Ni lurar oss!!!" attityden är den sämsta möjliga om man vill ha ett ärende löst på bästa sätt, bättre att vara vänlig, förklara situationen som uppstått så kommer det lösa sig för alla.

Sedan så är överenskommelser som görs mellan en kund och ett företag oftast individuella, vilket gör att alla inte får samma lösning/överenskommelse i alla fallen.

Precis som vissa kan få ett "Netflix i 6 månader utan kostnad" om de köper en vis produkt under en viss period, då får inte de som köpte produkten dagen innan, eller minuterna innan erbjudandet publicerades den kampanjen till sig, utan får helt enkelt betala sitt Netflix själv (dvs en individuell överenskommelse/kampanj).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nu så är det ju inte att "luras" att göra olika överenskommelser med olika personer.
Det är mycket som kan spela in vad som utkomsten av en överenskommelse blir, både hur kunden beter sig vid ett samtal in till kundservice, vilken person som svarar, vilken befogenhet de har, interna riktlinjer/bestämmelser hur saker ska skötas (ex vilken rabatt det ska vara enligt riktlinjerna/bestämmelserna, ex 20% som ni fått).

Att komma med "Ni lurar oss!!!" attityden är den sämsta möjliga om man vill ha ett ärende löst på bästa sätt, bättre att vara vänlig, förklara situationen...

Jag skrev inte heller att dom lurade mig genom att göra olika kompensationer med olika personer. Jag skrev att dom marknadsförde och sålde en viss produkt på sin hemsida, men den som skickades till kund stämde inte överens med den som beställts. Att de sedan då går in och redigerar specifikationerna på sin hemsida, utan att meddela oss som köpt plattan, ser jag som att luras.

Och ja, det är bäst att vara vänlig och förklara situationen, precis som jag gjorde.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| MSI P67A-C45 | 2500k @ 4.5 - Pure Rock | Corsair 16GB | Asus GTX 980 Strix | Samsung 850 PRO 256GB | Corsair 750w | Antec P182 |