Vilket chassi/fläktar är de tystaste och bästa på marknaden?

Permalänk
Medlem

Vilket chassi/fläktar är de tystaste och bästa på marknaden?

Hejsan Sweclockare!

Jag är på jakt efter de chassin som har bäst luftflöde och ljudnivå på marknaden, samt de bästa fläktarna.

Jag har testat Fractal design R5 som är hittills de bästa jag haft. finns de något bättre?
När det gäller fläktar så har jag Noctua NF-A14 och jag måste säga att de inte är så tysta som alla tror. fractals egna fläktar är faktiskt tystare på samma varvtal, dock med sämre luftflöde.

Tacksam för svar

Visa signatur

ROG Swift PG279Q, Corsair Obsidian 500D RGB SE, Asrock Extreme4, i7 8700k, Corsair Hydro H150i, RTX 2080 Ti GAMING X TRIO, Samsung EVO 970 1TB, Corsair 32GB 3200mhz, Corsair RM850x, G935, Corsair STRAFE MK.2, Razer Deathadder Chroma, Corsair MM800

Permalänk
Medlem

Kolla här på mätvärden från ett helt gäng fläktar: http://us.hardware.info/reviews/5770/103-12cm-case-fans-revie....

Man måste som sagt titta på fler punkter och inte bara ljudnivån. Min erfarenhet av Fractal Designs fläktar är lik din, de är tysta som sjutton, men flyttar ingen luft alls så de fyller ingen funktion... Därför är tabellen med luftflöde vid 30dB mest intressant för att se vilka fläktar som har bäst design

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII