Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cranzle:

Är väl helt ok pris på den. Bättre än vanliga skampriser som Blocket har.

Skrivet av Blommen75:

med det priset blåser du ingen. Helt rimligt.
blir nog såld fort.

mvh // Magnus

Kanon, tack. Jag hoppas att någon köper den till sin 13-14 åring istället för någon kass märkesburk på el-giganten.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Lyxig stationär dator med Auto-CAD licens http://www.blocket.se/vi/66321236.htm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

Något vi inte snackar så ofta om här är det motsatta problemet. Var precis en som mejlade och erbjöd mig 3500 kr vid snabb affär. Tänker inte ens svara på det...

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Något vi inte snackar så ofta om här är det motsatta problemet. Var precis en som mejlade och erbjöd mig 3500 kr vid snabb affär. Tänker inte ens svara på det...

Jo tack känner igen det.
Säljer man nåt värt 10k får man alltid ett svar som "hämtar den för 2k dirr!!!"

En 4mån galaxy S6 blev jag erbjuden 700 dirr.

Folk chansar uppenbarligen på att det är stöldgods de kan få loss billigt.

Permalänk
Vive la liberté!
Skrivet av wounds:

Något vi inte snackar så ofta om här är det motsatta problemet. Var precis en som mejlade och erbjöd mig 3500 kr vid snabb affär. Tänker inte ens svara på det...

Skrivet av SUMITOMO:

Jo tack känner igen det.
Säljer man nåt värt 10k får man alltid ett svar som "hämtar den för 2k dirr!!!"

En 4mån galaxy S6 blev jag erbjuden 700 dirr.

Folk chansar uppenbarligen på att det är stöldgods de kan få loss billigt.

Finns en tråd, dock inte särskilt aktiv om det
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1232128-matt-pa-orimlig...

Permalänk

hitta en fin Nexus 5x
https://www.blocket.se/stockholm/Saljer_min_Nexus_5x_16_GB_Ny_67382901.htm?ca=8&w=3

ibland önskade man att folk i alla fall använde prisjakt för att se vad den kostar NY, innan man lägger upp en annons.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3332216

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Skrattade rejält åt denna annonsen, kolla bild #2, personen har monterat en Arctic Accelero Xtreme på ett GT 640

http://www.blocket.se/malmo/Ljudlos___kompakt_i5_3450__8GB__S...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag tycker även här på sweclockers har priserna på blivit helt orimliga som på tradera. buden drar iväg på gamla komponenter till något helt vansinnigt. Gillar inte budgivning då det bara trissar upp priserna

Permalänk
Medlem
Skrivet av palman:

Jag tycker även här på sweclockers har priserna på blivit helt orimliga som på tradera. buden drar iväg på gamla komponenter till något helt vansinnigt. Gillar inte budgivning då det bara trissar upp priserna

Ibland förstår jag inte vad ni gnäller om i denna tråd alltså!?
Jag har viss förståelse för att när ni ser någon datorn som är prissatt högre än vad en ny kostar så kan man reagera, då detta kan innebära att man "lurar" någon inte allt för insatt. Men det är ju alltid köparens ansvar att ta reda på.

Jag tycker det är värre med alla "förstå-sig-påare" som hela tiden ska påpeka att den vara är minsann inte värd det priset.

Jag sålde t.ex. två grafikkort för en massa år sedan, satte ut dem för 1100kr/st. Jag fick ett långt e-postmeddelande från någon som utförligt förklarade för mig att jag minsann inte skulle få det priset för Komplett hade haft rea veckan innan och begärt 900kr för dessa kort.
Vad svarar man på något sådant? "Ursäkta så mycket, tack för att du påpekade att jag satt ut min varor för dyrt! Givetvis så sänker jag priset till 500kr/st."
Sålde båda grafikkorten för 1100kr/st på två dagar! Förhoppningsvis var de personerna nöjda med sitt köp hade då bättre grafikkort än innan köpet. För dem var de alltså värda 1100kr.

Men man måste ju förstå att vi lever i en marknadsekonomi där utbud och efterfrågan sätter priserna. Att då gnälla på om någon säljer en datorkomponent och man för buda och priser åker iväg så innebär det ju att någon är villig att betala det priset.
Ska vi ha en värld där man köper en produkt och direkt så är den helt värdelös, det innebär ju att varorna i sig inte är värda någonting.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wounds:

Något vi inte snackar så ofta om här är det motsatta problemet. Var precis en som mejlade och erbjöd mig 3500 kr vid snabb affär. Tänker inte ens svara på det...

Det anses snarare vara lite av standard när det kommer till blocket. Har en polare som skulle sälja sin Volvo V70 för ett antal år sedan på blocket. För varje seriös köpare så fick han mail från tio oseriösa aka extremprutare. De vill ha bilen för allt från 10% av valt pris till att de vill byta sina rostiga och icke kördugliga Fiat "pimpedition" med avsågat avgasrör och "stripes" från 1980 mot hans bil. Han berättade att det tom. hade ringt in person som just tagit körkort och velat byta sitt rum mot bilen med mamma inkluderad och han var seriös tydligen. Så man kommer alltid att hitta personer som vill göra "Nästa stora klipp" på andras bekostnad.

Skrivet av Sekatorur:

Skrattade rejält åt denna annonsen, kolla bild #2, personen har monterat en Arctic Accelero Xtreme på ett GT 640

http://www.blocket.se/malmo/Ljudlos___kompakt_i5_3450__8GB__S...

Utan att montera kylannordningen rätt. Minnena är t.ex. inte kylda... -.-

Skrivet av palman:

Jag tycker även här på sweclockers har priserna på blivit helt orimliga som på tradera. buden drar iväg på gamla komponenter till något helt vansinnigt. Gillar inte budgivning då det bara trissar upp priserna

Med andra ord gnäller du på att folk vill betala mer än du är villig? Inte riktigt vad denna tråd handlar om tycker du inte...?

Skrivet av FiftyFifty:

Trodde det först var brorsan med tanke på namnet men sedan såg jag att han bodde i Helsingborg. Sedan kom jag även på att brorsan inte säljer sin dator.

Skrivet av palman:

Jag tycker även här på sweclockers har priserna på blivit helt orimliga som på tradera. buden drar iväg på gamla komponenter till något helt vansinnigt. Gillar inte budgivning då det bara trissar upp priserna

Med andra ord så bjuder folk ut dig? Är inte riktigt vad denna tråd handlar om..?

Skrivet av Hellblz:

Ibland förstår jag inte vad ni gnäller om i denna tråd alltså!?
Jag har viss förståelse för att när ni ser någon datorn som är prissatt högre än vad en ny kostar så kan man reagera, då detta kan innebära att man "lurar" någon inte allt för insatt. Men det är ju alltid köparens ansvar att ta reda på.

Jag tycker det är värre med alla "förstå-sig-påare" som hela tiden ska påpeka att den vara är minsann inte värd det priset.

Jag sålde t.ex. två grafikkort för en massa år sedan, satte ut dem för 1100kr/st. Jag fick ett långt e-postmeddelande från någon som utförligt förklarade för mig att jag minsann inte skulle få det priset för Komplett hade haft rea veckan innan och begärt 900kr för dessa kort.
Vad svarar man på något sådant? "Ursäkta så mycket, tack för att du påpekade att jag satt ut min varor för dyrt! Givetvis så sänker jag priset till 500kr/st."
Sålde båda grafikkorten för 1100kr/st på två dagar! Förhoppningsvis var de personerna nöjda med sitt köp hade då bättre grafikkort än innan köpet. För dem var de alltså värda 1100kr.

Men man måste ju förstå att vi lever i en marknadsekonomi där utbud och efterfrågan sätter priserna. Att då gnälla på om någon säljer en datorkomponent och man för buda och priser åker iväg så innebär det ju att någon är villig att betala det priset.
Ska vi ha en värld där man köper en produkt och direkt så är den helt värdelös, det innebär ju att varorna i sig inte är värda någonting.

Denna tråd tar upp annonser för enorma överpriser. Vi snackar gamla komponenter för över nypris. Att det sedan finns förstå sig påare på internet borde väl inte vara en nyhet för dig? Oberoende så borde du inte ta din försäljning som någon norm direkt. Du kanske bara hade tur?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/jonkoping/Vattenkyld_speldator_m__till... en dator för 7000kr med en 560ti *Facepalm*

Visa signatur

;)

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zpnk:

Suck...

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av FiftyFifty:

Hahaha, han måste nog ha köpt med diamanter samtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 10600K |Dragon RX 580 8GB|MSI Z490 TOMAHAWK |Samsung 970 EVO 500GB + 2TB SATA |Kingston HyperX 16GB 3200 MHz |ASUS RYUO 240 | Meshify 2 Compact|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpleDino:

Hahaha, han måste nog ha köpt med diamanter samtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha Han kanske räknade med sin egen nedlagda byggtid. Säg 15 timmar x 2000 kr (IT-konsult) Det blir 30 000 kr plus delarna för typ 10. Då är vi hemma, hahaha

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Skickade ett mail och frågade vad det varför cpu, tillverkare på processorn samt vad för ssd.

Fick detta svar:
Intel,
invidia
samsung.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MyRus:

Skickade ett mail och frågade vad det varför cpu, tillverkare på processorn samt vad för ssd.

Fick detta svar:
Intel,
invidia
samsung.

Specifikt och välformulerat (läs fin stavning på Nvidia).

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Sålde mitt Msi Gtx 750ti på blocket för nån vecka sen och jag fick 800kr för den! Tyckte synd om köparen. Dock förväntade jag mig inte 800kr, jag satte bara ett högt pris så att folk skulle pruta ner det. ;/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganax:

Sålde mitt Msi Gtx 750ti på blocket för nån vecka sen och jag fick 800kr för den! Tyckte synd om köparen. Dock förväntade jag mig inte 800kr, jag satte bara ett högt pris så att folk skulle pruta ner det. ;/

Skickades från m.sweclockers.com

1gb modellen eller 2 gb modellen? Om kortet var nytt och 2gb modellen så är det ett rimligt pris enligt mig. Men tonen på din kommentar tyder på det motsatta. :/ Samtidigt så gäller det lite för köparen att kolla upp vad saker och ting kostar, att lägga till en hundring eller två för prut utrymme är ju helt normalt IMHO.

Permalänk
Medlem

@Loleo

Den hade 2gb (Det var ett Msi Gtx 750ti twinfrozr), och var i mycket gott skick.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Ganax: Inget ockerpris med den då!

Permalänk
Medlem

Jag vaknade till det här imorse och höll på ramla av sängen

http://imgur.com/SvBF1Gq

Permalänk
Skrivet av Fenerim:

Jag vaknade till det här imorse och höll på ramla av sängen

http://imgur.com/SvBF1Gq

Ja skynda fynda

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Avstängd

För den som vill ha unik speldator.. Haha

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk

@Genx031:
Jag kunde inte låta bli att maila säljaren

Hej, JA den ser väldigt unik ut, ingår dammet man ser i fronten?
13K låter lite lite tycker jag, är den defekt? jag skulle vilja påstå
att den är värd minst 13001 kr.
DREAM ON

Då säljer vi vår unika speldator! Sammanbyggd av de absolut bästa beståndsdelar som går att hitta.

Totalt lagringsutrymme: 802 gb
CPU: 4x AMD Phenom II X4 965 3.4 giga hertz
Display/Skärm (Philips): 1920x1017
GPU(Grafikkort): AMD Radeon HD 6700 Series
Datormus: Deathadder Chroma
Tangentbord: Qpad MK -50
Operativsystem: Windows 10
Musplatta: Boman Express Logistics
RAM: 8 GB
2st Stereo högtalare och en ultra bas högtalare

Permalänk
Skrivet av FiftyFifty:
Skrivet av SimpleDino:

Hahaha, han måste nog ha köpt med diamanter samtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Streamdog:

Haha Han kanske räknade med sin egen nedlagda byggtid. Säg 15 timmar x 2000 kr (IT-konsult) Det blir 30 000 kr plus delarna för typ 10. Då är vi hemma, hahaha

Skrivet av MyRus:

Skickade ett mail och frågade vad det varför cpu, tillverkare på processorn samt vad för ssd.

Fick detta svar:
Intel,
invidia
samsung.

Skrivet av Tumnus:

Specifikt och välformulerat (läs fin stavning på Nvidia).

ja fick svar.. från pontus
Hej xxxxxx
2.67ghz 8-kärnig intel i7 920

@mallesoft: blocket säljaren i.j kommer aldrig förstå den info som du skriver, du kommer inte utbilda någon då i.j mycket väl vet att den han/hon säljer är 10år gammalt skräp..

vad som är lite roligare är att låta lite intresserad fråga nån enkel fråga: hur gammal är datorn? vilken processor/gpu är det om dom inte skrivit upp det.. få dom att ljuga den klarar av specifikt nya spel & vilka. fråga om dom tycker Sweclockers vinterdator står sig bra mot deras Uber unika dator för 13000kr

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallesoft:

Display/Skärm (Philips): 1920x1017

Den är ju verkligen unik däremot. Inte alla skärmar som har 640:339 i bildproportion.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.