Permalänk

T-bred 1.85 Vcore

Jag har ett Abit KR7A-RAID, jag har en 1700+(AXDA1700DLT3C - JIUHB - 0308MPMW) där default spännig är 1,50V.
Men mitt moderkort tillåter inte högre Vroce än 1,625V trots att jag har 1,85V max.

När man ritar på T-bred (enligt www.ocinside.de guide) så att spänngien blir 1,75V till expempel är det möjligt att gå under 1,75V då om man så önskar eller blir den helt låst på 1,75V?

Varför jag vill ha 1,75V är för att då blir alla mina spännigar tillgängliga i BIOS.

Permalänk
Medlem

en det moderkort tror att dom är smarta å ser till att du inte kan släppa på mer spänning till processorn fasten moderkortet stödjer mer...
tex min palomino 1800+ har en vcore på 1.75v standard (tror jag)
då kunde jag öka till 1.85v
sen köpte jag en t-bred 1800+ med 1,5v vcore..
men jag kunde inte ställa upp den till mer än 1.75v

Visa signatur

Gigabyte Ds4 Intel E8200 @ 4ghz ,500mhz FSB
Geforce 8800gts @720/1100mhz
2xRaptor @Raid 0

Permalänk

CDrom jo visst men hans problem ligger inte där. Han undrar juh: om han målarom så standarspäningne på cpun blir 1.75, går det då köra de lägra spänningarna.

mitt tips är testa, silverfärgen går att ta bort

Permalänk

hur bra man än formulerar sig så förstår aldrig folk ens problem, det är lite underligt...

Ja jonas vi ska prova det

Permalänk

det kommer gå att ändra iom att de inställningar som görs med bryggorna på processorn är alltid låsta men de gäller bara tills man startar upp och laddar inställningarna i bios
(dvs din "1,5V processor" startar alltid på 1,5V och det ändras först nån sekund senare när den börjar köra de instälningar som du ändrat det till i bios)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

tack..
så default spänningen blir tex 1,75V (vid ritning) sen i bios kan man ändra till vad man vill... gött

Permalänk
Medlem

ändrar du till 1.75v genom att måla/kapa blir det ju samma sak som en palo, kunde du sänka på den kan du sänka på denna också..

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk

tack. precis det jag ville höra