Söker CS GO team för att köra lite simplare matcher/tävlingar

Permalänk
Medlem

Söker CS GO team för att köra lite simplare matcher/tävlingar

Hej! Jag är 14 år och är rank Silver Elite Master. Och har för det mesta lirat matchmaking med kompisar och vill nu höja nivån lite. Jag söker ett CS GO lag som är villiga att köra olika tävlingar och sånt. Jag är okej med dom flesta vapnen och skulle säga att jag e bäst med AWP och P90.

http://steamcommunity.com/profiles/76561198068303946

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinWr:

Hej! Jag är 14 år och är rank Silver Elite Master. Och har för det mesta lirat matchmaking med kompisar och vill nu höja nivån lite. Jag söker ett CS GO lag som är villiga att köra olika tävlingar och sånt. Jag är okej med dom flesta vapnen och skulle säga att jag e bäst med AWP och P90.

http://steamcommunity.com/profiles/76561198068303946

Lite tips innan, försök att ranka upp lite och se hur långt du kan nå, sen efter du har spelet ett tag så kan du se ifall "ni" vill börja att spela turneringar. Mestadels utav alla turneringar i nuläget är på en hyfsat hög nivå, om du bara tänkte köra på något lan eller mindre event kanske det är möjligt men om man ser på Faceit samt Esea så är nivån relativ hög.

Tror majoriteten utav spelarna ligger på en Eagle/Global nivå som lirar turneringar.

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk

Om du är skötsam och vårdat språk så kan du träna med mitt team om du vill http://steamcommunity.com/groups/SmileyPiranhas

Mitt nick: vanilla flavour

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem

Det finns en tråd på Fragbite.se där folk skriver och letar efter likasinnade att spela med!

http://fragbite.se/forum/spel/csgo/thread/1194055/officiell-s...

Lycka till.

Visa signatur

ASUS Z170-K | ASUS Strix 960 OC 4GB | Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz | Core i5-6600K @4,2Ghz| Corsair 650W | Fractal Design Define S | BenQ XL2411 144hz | Intel 600p M.2 256gb

Permalänk
Medlem

Är du Silver Elite så är du inte redo. Ställ i rätt rates, stäng av musacceleration och börja nöt deathmatchservrar ett par timmar om dagen tills du lär dig aima och hur man rör sig. Sen kan du börja spela comp för att få lite spelförståelse.

Permalänk
Skrivet av m4jken:

Är du Silver Elite så är du inte redo. Ställ i rätt rates, stäng av musacceleration och börja nöt deathmatchservrar ett par timmar om dagen tills du lär dig aima och hur man rör sig. Sen kan du börja spela comp för att få lite spelförståelse.

Inte redo? Han kan väl joina något lag och träna sig istället och lära sig taktik osv den vägen men bra och förstående spelare istället??? Han är välkommen i mitt lag för att träna sig iaf och alla andra som är sugna! Regel: vett och etikett

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4jken:

Är du Silver Elite så är du inte redo. Ställ i rätt rates, stäng av musacceleration och börja nöt deathmatchservrar ett par timmar om dagen tills du lär dig aima och hur man rör sig. Sen kan du börja spela comp för att få lite spelförståelse.

Kanske låter lite noobigt, men vad är rates?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powerjimmy:

Inte redo? Han kan väl joina något lag och träna sig istället och lära sig taktik osv den vägen men bra och förstående spelare istället??? Han är välkommen i mitt lag för att träna sig iaf och alla andra som är sugna! Regel: vett och etikett

Ingen utav rankerna under supreme är egentligen redo för något seriösare lir. Det är ingen barnlek om man ska börja spela i lag. Spelet måste vara naturligt för dig. Man måste agera utan att tänka i situationer som uppstår, det finns inte en chans i världen att man gör det om man är silver, guld etc. det är omöjligt att lära sig utan att bara spela, spela och spela.

Har över 10000 timmar kombinerat på 1.6, source och go. Spelat intermediate på esea ett par säsonger bakåt. Detta säger jag bara för att kunna backa upp mina ord.

Edit: Aimet är det sista du behöver tänka på nu i början, ingen vill ha en spelare som skjuter som en kung men har en ärta som hjärna.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Ingen utav rankerna under supreme är egentligen redo för något seriösare lir. Det är ingen barnlek om man ska börja spela i lag. Spelet måste vara naturligt för dig. Man måste agera utan att tänka i situationer som uppstår, det finns inte en chans i världen att man gör det om man är silver, guld etc. det är omöjligt att lära sig utan att bara spela, spela och spela.

Har över 10000 timmar kombinerat på 1.6, source och go. Spelat intermediate på esea ett par säsonger bakåt. Detta säger jag bara för att kunna backa upp mina ord.

Edit: Aimet är det sista du behöver tänka på nu i början, ingen vill ha en spelare som skjuter som en kung men har en ärta som hjärna.

Vad menas med seriöst lir?
Måste väl finnas en del små tävlingar för dem som inte är jätte bra, eller?

Aimet borde väl vara det allra viktigaste, det är väl det som tar tid att lära sig, resten kan man ju få förklarat för sig medans man kör om man har bra medspelare.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Vad menas med seriöst lir?
Måste väl finnas en del små tävlingar för dem som inte är jätte bra, eller?

Aimet borde väl vara det allra viktigaste, det är väl det som tar tid att lära sig, resten kan man ju få förklarat för sig medans man kör om man har bra medspelare.

I stort sett alla föreningsturneringar etc. är det hyffsat hög klass. Att spela lagspel är nåt helt annat än faceit/matchmaking etc. Det är inte taktiker som rusha a/b. Det är mycket, mycket mera än så. Folk kan inte ens rotera ordentligt på global eller esea.

Jag håller fast vid att aimet är det minst viktiga om du ska bli en bra spelare. Du måste läsa av spelet och reagera på millisekunder.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Vad menas med seriöst lir?
Måste väl finnas en del små tävlingar för dem som inte är jätte bra, eller?

Aimet borde väl vara det allra viktigaste, det är väl det som tar tid att lära sig, resten kan man ju få förklarat för sig medans man kör om man har bra medspelare.

Hur tänkte du där? I alla turneringar finns det garanterat folk som är mycket bättre än SEM.

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

I stort sett alla föreningsturneringar etc. är det hyffsat hög klass. Att spela lagspel är nåt helt annat än faceit/matchmaking etc. Det är inte taktiker som rusha a/b. Det är mycket, mycket mera än så. Folk kan inte ens rotera ordentligt på global eller esea.

Jag håller fast vid att aimet är det minst viktiga om du ska bli en bra spelare. Du måste läsa av spelet och reagera på millisekunder.

Är säkert så, har ingen riktig koll.

För mig är det vanlig matchmaking med polare som gäller och då är det aim rakt igen inga speciella taktiker utan mer stilen "snabb A" osv. Men förstår att om man skall spela på högre nivå än vad vi gör (ak-örn ungefär) så behövs det lite mer än bara lite deathmatch innan.

Skrivet av Gainsgoblin:

Hur tänkte du där? I alla turneringar finns det garanterat folk som är mycket bättre än SEM.

Må så vara, men bara för att man är i silver rankerna så behöver man väl inte vara dåligt?

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Må så vara, men bara för att man är i silver rankerna så behöver man väl inte vara dåligt?

Du skojar väl? Pröva spela med ett par silvers en gång. Det är som att spela med en hjärndöd häst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Må så vara, men bara för att man är i silver rankerna så behöver man väl inte vara dåligt?

Tyvärr är det så att en silver inte har en chans.. Inte ens dom lägre guldrankerna är svårt att solocarrya mot. 40-50 frags per match när jag smurfat mot dom rankerna. Först på örn1 finns det en och annan som faktiskt kan spela aimmässigt

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W