Permalänk

Ny Stationär Gaming/dröm-dator

Hej på er!
Har slutligen bestämt mig för att det är dags att bygga mitt första egenbygge. Hittills har jag kört med en laptop (skilda föräldrar), men nu när jag bor själv och har råd så vill jag bygga mig en ordentlig stationär drömdator för gaming.

Har ingen direkt budget. Får kosta vad det kräver. Kan jag hamna under 60 000 vore det ju iof skönt

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9485581/

Vad jag kommit fram till so far.
Dem stora frågetecknen är väl Grafikkort och minnen. Har insett mina begränsningar i kunskap, så därför hoppas jag på lite råd och stöd!
Fungerar grejerna ihop?
Är det bättre att gå för ett bra GTX 1080-kort istället för Titan?
LITE osäker på vattenkylningen. Aldrig haft, och har lite reservationer för vätskor i datormiljö, men jag vill ändå utvecklas och polaren rekommenderade det. Vad anser ni?

Priset är inte jätteviktigt. Jag vill ha en over-the-top-dator som håller ett tag, och som jag kan uppgradera vid behov längre fram.
Kör mycket Battlefield, CoD, WoW, Skyrim (tung-moddat), Fallout m.m. Sitter mest och väntar på lite nya spel just nu.

Hoppas ni kan hjälpa mig

Permalänk
Medlem

Det ska bli roligt att se kommentarerna i denna tråd.

Permalänk
Medlem

GTX 1080 piskar Titan X, men det är kanske för billigt för dig

Permalänk
Medlem

Du kan få en "over-the-top dator som håller ett tag" för mindre än hälften av de där pengarna

Permalänk
Medlem

Herregud Låt någon plocka ihop nått till dig för nu är du ute och cyklar

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Jag erkänner min okunskap utan förbehåll

Skrivet av SUMITOMO:

GTX 1080 piskar Titan X, men det är kanske för billigt för dig

Tack ska du ha

Permalänk
Avstängd

Ska du bara spela? Vad i hel**** ska du med en 6900k till? känns mer som du letat efter det dyraste och slängt in den i kundvagnen.

Att köra titan som kostar mer och är mycket äldre är bland de sämsta man kan göra. 1080 ger titan rejält med stryk.

Säg gärna dina krav så kan någon slänga ihop någor för dig.

Permalänk
Medlem

Windows 8.1, roflmao. Jag kan ha fel, men det känns som en trolltråd för någon som slängt ihop "det dyraste" komponenterna man kan finna, helt utan vetskap. Om du nu är seriös, tur att du frågar SweC, innan du beställer. Kan återkomma med en schyst maskin, om du så vill.

Edit:
Denna lär nöja dig - https://www.inet.se/kundvagn/visa/9485970/

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av holman21:

Ska du bara spela? Vad i hel**** ska du med en 6900k till? känns mer som du letat efter det dyraste och slängt in den i kundvagnen.

Att köra titan som kostar mer och är mycket äldre är bland de sämsta man kan göra. 1080 ger titan rejält med stryk.

Säg gärna dina krav så kan någon slänga ihop någor för dig.

Noterade ganska nyligen att dem skulle släppa ett nytt kort, Titan var det senaste jag visste vad det var, så blev ett sånt
Processorn - Ja, jag gick nog lite på priset med den, kan jag nog erkänna
Det jag är ute efter är Gaming och lite videoredigering samt streaming.

Skrivet av Dreijer:

Windows 8.1, roflmao. Jag kan ha fel, men det känns som en trolltråd för någon som slängt ihop "det dyraste" komponenterna man kan finna, helt utan vetskap. Om du nu är seriös, tur att du frågar SweC, innan du beställer. Kan återkomma med en schyst maskin, om du så vill.

Edit:
Denna lär nöja dig - https://www.inet.se/kundvagn/visa/9485970/

Kan förstå att det kan framstå som det, men nej, det är inte en troll-post
Har kompisar som fått mycket hjälp här, så därav vände jag mig också hit. Tack för inputen, ska kika igenom länken!

Permalänk
Avstängd

Om du vill ha en riktig spel beast är det 1080 i SLI som gäller.

Processor är 6700k spelkungen och funkar bra för video redigering mm.
Annars finns 5920k som är ännu bättre till videoredigering mm, hade personligen valt denna.
Cpuerna som kostar upp 5 siffrigt är ej nödvändigt för streaming och gaming.

Permalänk

Har 2011-3 socket på moderkortet, 6700k verkar bara finnas med 1151. Annars såg den väldigt intressant ut.
Är 6800K något att ha?

Permalänk
Medlem

Auja grym dator ju Socket 2011-3 med x99 moderkort äger när det gäller spel. Minne räcker med 16/32 gig 4000 mhz försökte jag förklara för han. Men helt klart en 8 core cpu är inget det ingen fel på för framtiden. Om nu kille vill köpa en dator som håller 8 år istället för att köpa nytt varje år blir det inte så jäkla dyrt. Ser dyrt ut men inte om tänker långsiktigt Go for it Jang.

Synd du inte fick mer hjälp då jag inte kan så mycket om vattenkylning och sånt.

Permalänk
Medlem

Detta är den kärnan bör skaffa i din budget. Om du sedan vill trycka in massa extra "lull", går så.
Personligen ser jag absolut ingen anledning att det bör kosta över 30K.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9486219/

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Socket 2011-3 är grymt vassa. Har själv ett Asus x99-s och core i7 5820k och 16GB DDR4 på 3000 mhz. Bf4 bara älskar det. Är så bra till många saker. Det är inget överdyrt iaf

Så en 6850k Blir säkert helt perfekt åt våran lille Maskot