Permalänk
Medlem

Ny skärm? behövs nytt nätagg?

Hej! jag har planer på att uppgradera min cpu och gpu inom de kommande 2 månaderna. jag Kommer troligen välja ett av alla olika Geforce GTX 1070 som kommit ut och sen en intel i7 6700K processor. problemet jag har här, är att jag är väldigt van vid att använda två skärmar, varav en skärm är relativt gammal (finns bara VGA). Så jag har tidigare använt mitt GTX 560s båda DVI ingångar, varav den äldre skärmen har jag då använt en VGA>DVI adapter. jag såg dock att på 1070 så fanns det bara 1 DVI på de flesta och sen hdmi och displayport. Går detta att lösa via någon typ displayport till VGA adapter/displayport till DVI och sen använda min VGA till DVI? (går det ens???)
En till fråga jag har är om jag kommer behöva ett nytt Nätaggregat än det som jag har. jag har ett som ligger på 630W, inte så mycket mera info om det. kommer det att räcka?

Permalänk
Hedersmedlem

Effekten i sig säger inte mycket då en del sämre modeller har felaktiga angivelser. AXP har t ex haft 630W nätagg som egentligen var ett 400W nätagg med annan etikett (dessutom brutalt dåligt kvalitet). BeQuiet har 630W nätagg som däremot ger vad de lovar. Exakt märke/modell krävs för att kunna ge råd.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hej igen, jag hittade lite information om vilken PSU det är! det är en AXP Super Flower 630W!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eesskil:

Hej igen, jag hittade lite information om vilken PSU det är! det är en AXP Super Flower 630W!

Det är ett ökänt dåligt nätagg. Super Flower kan göra bra nätagg numera, men AXP 630wattaren är både dåligt konstruerat och av undermålig kvalitet samt klarar inte av i närheten av angiven effekt (ens som nytt). Skaffa nytt och bättre.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eesskil:

Hej igen, jag hittade lite information om vilken PSU det är! det är en AXP Super Flower 630W!

Verkar vara ett helt okej nätaggregat i budgetklassen (då det släpptes), men det är minst 7 år gammal så jag hade nog bytt.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?