8350 Processor, 32 gig ram, mobo och kylnings grejjer!

Permalänk

8350 Processor, 32 gig ram, mobo och kylnings grejjer!

Säljer nu en stor klump av produkter som inte fyller ut mina behov längre.

Följande Tex med Spex:

Amd FX 8350
Processor, vart med nu länge men har inte visat några tecken på att ge sig, Garantin är ute men har aldrig varit överklockad.

Gigabyte 990FXA UD3 REV 4.0
Moderkort, har fungerat bra igenom åren och har inte gjort mig besviken. Inköptes senare efter processorn efter att tidiare moderkort inte klarade av en ram uppgradering. Moderkortet har klarat av "auto" överklockning av ramminnerna till 1600mhz (läs nedan) och har fått bra kommentarer över internet. Vet att folk också fått upp sin överklocking relativt enkelt till ca 4.7 - 4.8 ghz.
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3894#o...

Patriot Viper 3 Black Mamba (Namn på ram minnen ger alla P12:or drömmar! 32 gig (8 x 4)
Ramminerna har körts på stock volt på 1600mhz. De har aldrig bråkat. jag har försökt få dom högre på moderkortet men har aldrig lyckats. Tyvärr verkar dom inte gilla moderkortet gätte mycket då blå skärm händer ofta, dock var jag ingen expert på ram överklockning så jag kanske gav upp för fort. Dock så pallar dom med mycket! Hade dom sista veckorna (med mobo och prolle ovan) som server mest för att testa.
https://www.amazon.com/Patriot-1866MHz-Desktop-Memory-Heatsin...

Ser helst att jag säljer mobo, processor och ram ihop till ett paket pris på 2000kr. Och då räknar jag med frakt i det. Vill ni endast köpa enstaka produkt så kan det diskuteras om jag tycker att priset är okej.

========================

Kraken X61 800 kr
Fick denna efter att ha kontaktat NZXT ang min x60 som hade gett upp, fick denna i utbyte, man får tyvärr ingen kvitto vid direkt utbyte men den har 6 år och NZXT har (enl mig) bättre support än vad något annat amerikanskt företag kan ge. Igenom en enkel chatt fick jag min utbytt och om det skulle bli problem i framtiden så ska det inte vara något problem att ge serienumret till dom för att få det utbytt. (Fick byta ut min x60 via dom efter att ordinarie inköps ställe vägrat) Denna blev endast använd någon månad och sedan har den fått ligga. Den är så gott som ny.
https://www.google.se/search?q=kraken+x61&ie=utf-8&oe=utf-8&c...

Frakt är inräknat i priset på kraken.

Sist men inte minst har jag en Grid+ från NZXT liggandes som jag kan tänka mig sälja för 60kr (inkl frakt). Detta är Grid+ v1 så den kan inte stanna fläktarna helt, utan endast sänka dom till 50% minimum.

========================

Jag reserverar mig att sälja till vem jag vill. Bor köparen i Västra Götalands västra sida (sträckan Trollhättan till Göteborg) så kan jag möta upp personen och byta ut varorna.

Vid fler frågor posta, jag kan ta fler photon.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Är sugen på dom RAM stickorna, Patriot Viper 3 Black Mamba, lägger ett bud på 600kr få se vad som händer. Bor i Göteborgs skärgård så passar det så kan jag åka till Göteborg att hämta dom, annars får dom skickas

//F

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

Är också intreserad utav minnena. Men det är lite ludrigt om dom fungerar till 100% eller om det är fel på ditt system i övrigt. Vars är minnena inköpta?

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem

350kr för processorn, bor i gbg

Permalänk
Medlem

600kr för nzxt + samt x61

Permalänk
Medlem

700 kr + frakt med Schenker ,för minnerena

Permalänk
Skrivet av Jays_swe:

Är också intreserad utav minnena. Men det är lite ludrigt om dom fungerar till 100% eller om det är fel på ditt system i övrigt. Vars är minnena inköpta?

Dessa är inköpte på en gammal dator butik som gick i konkurs någon gång under 2014. Dock har garantin gått ut. Sorry om det blev ludrigt, jag menade att jag fick aldrig upp dom till max (1866mhz) på just det moderkortet (gigabyte ud3). Men de fungerar felfritt annars. Det jag kan garantera är att de fungerar 100% felfritt i hastigheterna 1333 - 1600mhz utan att behöva röra på volten

Skrivet av FreshPie:

350kr för processorn, bor i gbg

Nekad, tänker inte sälja den för så lågt pris. Minsta jag kan tänka mig är 500 kr.

Skrivet av seraj5:

600kr för nzxt + samt x61

Taget, detta är nu ledande bud. (för er som endast vill buda på x61 så kan ni buda, jag räknar Grid+ till ett värde av 50kr i detta priset.)

Skrivet av Jake61:

700 kr + frakt med Schenker ,för minnerena

700kr är taget.

Vill passa på att säga något jag glömde i artikeln, kan skicka med schenker och posten, INTE MED DHL då det inte finns någon service station i närheten.

Budgivning fortsätter till torsdag nästa vecka (30 juni)

Permalänk

800:- för cpu + mobo. hämtar.

Visa signatur

Phanteks Chassi, Seasonic 800W, ASUS Prime Z690-A, Intel i5 12600K 4,9 GHz, 32 Gb RAM G.Skill Trident z5 DDR 5 5600 Ghz 2 x 16 Gb (cl 36 1.2 V), Noctua NH-U12A, ASUS GTX 2070 Super 8 Gb, SSD Samsung 980 1tb, Western Digital Caviar Red 2TB

Permalänk
Medlem

Ja är inte minnen sålde bjuder jag 800kr inkl frakt. Frakten kostar 59kr med posten.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Skrivet av vittfarne:

800:- för cpu + mobo. hämtar.

Godtar detta, du är ledande bud

Skrivet av Jays_swe:

Ja är inte minnen sålde bjuder jag 800kr inkl frakt. Frakten kostar 59kr med posten.

godtaget, du är ledande bud

Budgivning fortsätter fram tills torsdag. (30 juni)

Permalänk
Medlem

900+upphämtning av minnen

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk

1500 för processor o moderkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Patriot Viper 3 Black Mamba (Namn på ram minnen ger alla P12:or drömmar! 32 gig (8 x 4)
Ramminerna har körts på stock volt på 1600mhz. De har aldrig bråkat. jag har försökt få dom högre på moderkortet men har aldrig lyckats. Tyvärr verkar dom inte gilla moderkortet gätte mycket då blå skärm händer ofta, dock var jag ingen expert på ram överklockning så jag kanske gav upp för fort. Dock så pallar dom med mycket! Hade dom sista veckorna (med mobo och prolle ovan) som server mest för att testa.
https://www.amazon.com/Patriot-1866MHz-Desktop-Memory-Heatsin...
Läs hela annonsen här

Så du har kört minnena i 1600mhz då det är 1866mhz minnen?
Och får du blå skärm hela tiden eller vad då?

Funderar på att köpa moderkort, cpu och minne av dig, men varför vänta ända tills på torsdag?

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Skrivet av Sannen:

900+upphämtning av minnen

Det är taget, du leder budgivningen.

Skrivet av patrickledin:

1500 för processor o moderkort

Det är taget du leder budgivningen

Skrivet av fredde89:

Så du har kört minnena i 1600mhz då det är 1866mhz minnen?
Och får du blå skärm hela tiden eller vad då?

Funderar på att köpa moderkort, cpu och minne av dig, men varför vänta ända tills på torsdag?

Jag försökte det mesta, men som sagt. Jag har aldrig varit ett proffs på dom. Jag satt med ett par polare i ca 3 dagar och försökte få dom stabila på 1866mhz. Vi provade volten, klockning av bryggor, etc. Inget gick ihop så jag nöjde mig med 1600mhz. På 1866 mhz så fick jag blå skärm efter max 3 minuter. Den ville helt enkelt inte gå dit. på 1600 gick den felfritt och den kunde sätta minnerna på en bra klock med auto, körde med det mest för att jag är bekväm

Du kan bjuda på dom om du bjuder över nuvarande 900 + 1500kr som ligger för tillfället.

Ang den långa budgivningen så har det givit mig mer av de produkter jag har sållt tidigare. MEN! jag har just fått ett litet problem och måste åka iväg nästa helg, för att hinna skicka allt i tid / möta upp folk så kommer jag korta av budgivningen till Tisdag Kväll kl 20:00.

Budgivningen avslutas nu Tisdag Kväll kl 20:00 ber om ursäkt för att jag kortat av det.

Nuvarande bud är följande:

Mobo + cpu = 1500
Ram = 900
nzxt kylare / fan controller = 600kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Det är taget, du leder budgivningen.

Det är taget du leder budgivningen

Jag försökte det mesta, men som sagt. Jag har aldrig varit ett proffs på dom. Jag satt med ett par polare i ca 3 dagar och försökte få dom stabila på 1866mhz. Vi provade volten, klockning av bryggor, etc. Inget gick ihop så jag nöjde mig med 1600mhz. På 1866 mhz så fick jag blå skärm efter max 3 minuter. Den ville helt enkelt inte gå dit. på 1600 gick den felfritt och den kunde sätta minnerna på en bra klock med auto, körde med det mest för att jag är bekväm

Du kan bjuda på dom om du bjuder över nuvarande 900 + 1500kr som ligger för tillfället.

Ang den långa budgivningen så har det givit mig mer av de produkter jag har sållt tidigare. MEN! jag har just fått ett litet problem och måste åka iväg nästa helg, för att hinna skicka allt i tid / möta upp folk så kommer jag korta av budgivningen till Tisdag Kväll kl 20:00.

Budgivningen avslutas nu Tisdag Kväll kl 20:00 ber om ursäkt för att jag kortat av det.

Nuvarande bud är följande:

Mobo + cpu = 1500
Ram = 900
nzxt kylare / fan controller = 600kr

Jag kan komma och hämta moderkort, cpu och ram idag, nu direkt (Är vid dig inom en timme om det stämmer att du bor i Älvängen), om du är hemma.
men mitt bud för detta är 2000kr.

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde89:

Jag kan komma och hämta moderkort, cpu och ram idag, nu direkt (Är vid dig inom en timme om det stämmer att du bor i Älvängen), om du är hemma.
men mitt bud för detta är 2000kr.

Han bor i älvängen i västra götaland (just a hint)

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Skrivet av fredde89:

Jag kan komma och hämta moderkort, cpu och ram idag, nu direkt (Är vid dig inom en timme om det stämmer att du bor i Älvängen), om du är hemma.
men mitt bud för detta är 2000kr.

Skrivet av Sannen:

Han bor i älvängen i västra götaland (just a hint)

Sorry, jag bor på flera platser pga mitt jobb. Älvängen är där jag spenderar mest tid. Kommer dock inte vara där och om du vill köpa allt så ligger cpu + mobo på 1500kr samt ram för 900kr = 2400kr.

Så ditt bud accepteras inte.

Permalänk
Medlem

950 kr +frakt .för minnerna

Permalänk

Då avslutar jag budgivningen! jag kommer strax pm:a alla vinnare om hur vi ska skicka/mötas för att varorna kommer till er, grattis alla och tack!