Permalänk
Medlem

Internet för landställe

Tjena!
Jag har ständigt varit på jakt efter ett bra bredband för landstället. Men jag vill ju inte ha något som jag får betala för om jag inte ens är där.

De flesta erbjuder att man får surfa för x antal gb per månad. Jag är mer ute efter att betala för en månad och sen få surfa obegränsat den månaden medans jag kanske inte är där nästa månad och betalar då inget/snudd på ingenting.

Finns det några smidiga lösningar som liknar detta eller är jag helt ute och cyklar?

Annars, vad använder ni för nätverkslösningar på era landställen?

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Medlem

Har för mig det finns 4G-abonnemang där du betalar för en surfpott. Dvs du betalar bara för när du väl är där och använder abonnemanget. Men du får dock ingen fri datamängd.

I övrigt tror jag du blir fast vid ett abonnemang med månadskostnad året om.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Det ända som mig veterligen finns är att dem flesta operatörerna har sina kontantkortsbredband. Exempelvis har hallon 20GB för 149:- helt utan månadsavgift och även dem flesta andra operatörerna har denna typ av kontantkort.. http://www.hallon.se/vara-produkter/mobilt-bredband/kontantko...

Fri trafik via 3G/4G är bara att glömma det fanns för flera år sedan men är nu i princip helt borta

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem

Jag provade Net1, 4g över 450mhz, funkade inte alls.

Slutade med Tre, kontantkort bredband. Man kan köpa 30-60gb / månad... o fylla på fler gånger om det behövs. På Utö i typ radioskugga, så får vi 4-5mbit med en FET 3g antenn kopplad på modemet. Har man OK mobiltäckning så fungerar det nog bättre. Men vi är nöjda

mvh Lazze

Permalänk
Medlem

Telias ADSL har väl ingen bindningstid?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.