Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Skrivet av fring:

Idag släpps Juni spelen, bl.a "the crew"
https://majornelson.com/2016/05/24/xbox-live-games-with-gold-...

Spelade 2h testen av the crew för nån dag sedan och det ser riktigt bra ut, vad säger ni som har spelat det tidigare.

Jag har inte testat the Crew förrän nu när det blev ett Gold-spel, men det jag mest hajjar till över är hur liten text det är i alla menyer med mera. Jag har 46 tum TV på ganska normalt avstånd från soffan och för mig är menyerna för små. Inte så att det inte går att se, men det är mindre text och ikoner än jag varit med om på något annat spel. Om jag satt framför PC:n skulle det kanske vara bra storlek. Kanske går det att ändra i någon inställning. Jag kollade lite snabbt men hittade inget sätt.

Permalänk
Keeper of Traditions

The Crew har ju inte fått särskilt bra betyg. Har det blivit bättre med tiden, eller har det fortfarande samma problem?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jaha, bäst att överge skeppet innan det sjunker eller vad tror ni? X)
http://www.mcvuk.com/news/read/dfc-microsoft-has-killed-the-x...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xdrive:

Jaha, bäst att överge skeppet innan det sjunker eller vad tror ni? X)
http://www.mcvuk.com/news/read/dfc-microsoft-has-killed-the-x...

Haha, jag vet inte vad den där personen rökt men det kan inte vara något legalt.

Att Microsoft skulle vara på väg ur spelbranschen är en minst sagt udda teori. Vad personen inte fattar är att Microsoft är ett stort företag med många olika grenar. Att Linked In köps har förmodligen inget att göra med Microsofts speldivision, varför skulle det? Är ju inte första gången Microsoft köpt upp något direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Haha, jag vet inte vad den där personen rökt men det kan inte vara något legalt.

Att Microsoft skulle vara på väg ur spelbranschen är en minst sagt udda teori. Vad personen inte fattar är att Microsoft är ett stort företag med många olika grenar. Att Linked In köps har förmodligen inget att göra med Microsofts speldivision, varför skulle det? Är ju inte första gången Microsoft köpt upp något direkt.

+1

Jag kollade inte så noga, men jag hoppas verkligen att det var ett blogginlägg där skribenten får reflektera bäst denne vill. Om det är en seriös utgivare så vill jag än en gång åberopa källkritik.

Jag ser ingenting som tyder på att MS skulle vara på väg ut ur spelbranschen, tvärt om verkar de investera rätt stort. R&D är inte direkt billigt.

Jag håller dock med om att Scorpio kan kannibalisera försäljningen av One S.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av xdrive:

Jaha, bäst att överge skeppet innan det sjunker eller vad tror ni? X)
http://www.mcvuk.com/news/read/dfc-microsoft-has-killed-the-x...

De kommer gå samma väg som Sega gick. Blir till att publicera andras mjukvara och ha kvar 15% av sina egna utvecklare

Och seriöst så ligger det nog inte långt borta att XO S kan bli en storsäljare. Allt handlar om vad de kommer kunna kränga den för 6 - 9 månader efter lanseringen. Kan tänka mig att många föräldrar är villiga att lägga 1900 - 2000:- där deras barn ändå kan spela med polarna som kör PC. I stället för att lägga 6000 - 10.000:- på en PC för spel.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gorian:

+1

Jag kollade inte så noga, men jag hoppas verkligen att det var ett blogginlägg där skribenten får reflektera bäst denne vill. Om det är en seriös utgivare så vill jag än en gång åberopa källkritik.

Jag ser ingenting som tyder på att MS skulle vara på väg ut ur spelbranschen, tvärt om verkar de investera rätt stort. R&D är inte direkt billigt.

Jag håller dock med om att Scorpio kan kannibalisera försäljningen av One S.

//Gorian

Precis.

Visst, Lionhead Studios lades ner nyligen men det är också sånt som händer. Trist då det ändå är en studio som släppt överlag bra titlar. Men i övrigt finns det inga tecken på att de skulle lämna branschen.

Tvärt om så verkar Microsoft satsa hårt på att gå om Sony igen. Ett nytt aggressivare fokus har synts sedan E3 2015 och efter årets E3 verkar detta fokus ligga kvar. Nu var det förvisso få Xbox One-exklusiva titlar som visades upp men desto fler Xbox One och Windows 10-titlar. Vilket jag personligen tycker är en trevlig satsning.

Sedan Project Scorpio som lär bli den kraftfullaste konsollen hitills. Även om jag misstänker att Sonys mindervärdeskomplex kan göra att Neo designas om för att bli snabbare. Nintendos NX vet vi inte hur den ser ut men en lansering i början av 2017 begränsar något den hårdvara som kan tänkas användas. Dock bör det nämnas att de utvecklare som uttalat sig om NX varit positiva också.

Den billigaste konsollen bör sälja bäst vilket bör vara S-modellen. Scorpio lär dock vara den de flesta vill ha. Men visst, de tävlar ju om samma kunder. Så länge MS säljer en Xbox-konsoll så är de nog nöjda.

Skrivet av Doktor_Krall:

De kommer gå samma väg som Sega gick. Blir till att publicera andras mjukvara och ha kvar 15% av sina egna utvecklare

Och seriöst så ligger det nog inte långt borta att XO S kan bli en storsäljare. Allt handlar om vad de kommer kunna kränga den för 6 - 9 månader efter lanseringen. Kan tänka mig att många föräldrar är villiga att lägga 1900 - 2000:- där deras barn ändå kan spela med polarna som kör PC. I stället för att lägga 6000 - 10.000:- på en PC för spel.

Satsar MS på mjukvara och funktionalitet så bör marknadsandelarna växa. Bakåtkompatibilitetsläget är ju en viktig försäljningspunkt, speciellt för barnfamiljer och de som inte är alltför intresserade utöver att ha något att spela. Kan man fortfarande använda sina gamla spel på en ny bättre konsoll så finns det helt klart ett värde även där. Och så är man ju redo för nya spel också och har en tyst konsoll.

Personligen hoppas jag fortfarande att Sega skulle återvända. "Make Sonic great again" osv. Som utgivare har de varit rätt okej, de har ju en hel del bra studior och märken/spelserier men deras egna spel håller i mitt tycke ofta väldigt låg kvalitet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon som kan tipsa om en extern disk med hyggligt mycket utrymme att köpa? Min externa på 0,5 tb är full sedan länge. Gärna låg i pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielsan123:

Någon som kan tipsa om en extern disk med hyggligt mycket utrymme att köpa? Min externa på 0,5 tb är full sedan länge. Gärna låg i pris.

Denna disken har ganska bra pris nu: http://www.siba.se/prisfest/datorer-spel/seagate-expansion-1-...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Xbox One S för 3990 är ju fan underbart bra pris. Man får då en UHD BD spelare samt en konsoll för 3990. Billigaste UHD spelaren kostar 4990.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hymer:

Xbox One S för 3990 är ju fan underbart bra pris. Man får då en UHD BD spelare samt en konsoll för 3990. Billigaste UHD spelaren kostar 4990.

Värt att påpeka att den prestandamässigt ligger i nivå med gamla Xbox One även om den är lite kraftfullare för att klara HDR. Men med prisjämförelsen låter det ju ändå bra förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av danielsan123:

Någon som kan tipsa om en extern disk med hyggligt mycket utrymme att köpa? Min externa på 0,5 tb är full sedan länge. Gärna låg i pris.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2599773

Jag har en själv

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Juli

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Inaktiv

Hehe, jag var precis på väg att posta med.

Mitt Live går ut i juli så blir nog att avvakta med resub tills det kommer intressanta titlar för mig. Personligen intresserade inget av spelen mig denna gång, första gången på det år jag haft Guld faktiskt.

Får hoppas man hittar något bra pris bara.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Hehe, jag var precis på väg att posta med.

Mitt Live går ut i juli så blir nog att avvakta med resub tills det kommer intressanta titlar för mig. Personligen intresserade inget av spelen mig denna gång, första gången på det år jag haft Guld faktiskt.

Får hoppas man hittar något bra pris bara.

Skulle de inte höja priset med en hundring nu i månads skiftet?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Doktor_Krall:

Skulle de inte höja priset med en hundring nu i månads skiftet?

Segt isåfall, får bli att kika runt ikväll.

Förra året blev det ett år för 299kr från CDON vilket var rätt nice.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade en 100 kr kod så det blev 199 för mig

Permalänk
Medlem

Vet att det varit uppe tidigare, men tänkte påminna igen.
30/6 - 16 går Fifa 16 koden ut som man (iaf jag) fick med sitt XBone.
Kan vara bra att veta om man vill använda den eller kanske vill passa på att ge bort sin kod till bättre behövande

Visa signatur

Intel i7-7700K - Z270 - 16GB - 250GB SSD - Nvidia GTX1070

Permalänk

Jag vet inte hur det är för er andra men jag har inte kunnat komma åt gold på min Xbox one sen igår nån annan som har problem med detta?
Provade koppla från internet men det hjälpte inte att stänga av konsolen och sedan vänta och slå på den igen fungerar inte heller, internet i övrigt fungerar ju bra så vet ej vad som har hänt fungerade bra bara för nån dag sedan men sen igår går det ej komma åt Gold via X boxen

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Jag vet inte hur det är för er andra men jag har inte kunnat komma åt gold på min Xbox one sen igår nån annan som har problem med detta?
Provade koppla från internet men det hjälpte inte att stänga av konsolen och sedan vänta och slå på den igen fungerar inte heller, internet i övrigt fungerar ju bra så vet ej vad som har hänt fungerade bra bara för nån dag sedan men sen igår går det ej komma åt Gold via X boxen

Råkade ut för detta ett par dagar sedan, enda som hjälpte mig var att logga ut helt & hållet och sedan in igen. Omstart & annat fippel hjälpte inte alls.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

Har provat logga ut har provat att koppla ner konsolen från internet inget av dessa saker hjälpte provade supporten men den killen hade dålig engelska då han inte verkade förstå mig sedan kopplades han bort och nu står jag kvar med problemet det är den sidan där det står gold där man de har deals och gratis spel kommer inte in där alls vad jag än gör varit så i flera dar nu lite irriterande är det ju

det är tydligen fel på Liver servrar pratade med en Svensk Kvinna/Tjej nyss vart kommunikationen genast bättre tydligen arbetar de på problemet men nån tid kunde hon inte ge, de vet nog inte själv när det ska vara klart bara vänta då

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Inaktiv

Min Xbox One Elite-kontroller bör dyka upp med posten imorgon. Jag ser fram emot att ta mitt första grepp om den.

Skrivet av Doktor_Krall:

Sweet! Nu köper jag normalt inte digitala spel till konsol längre då jag föredrar fysiska utgåvor men jag hoppas de har någon rabatt på Xbox Live Gold iallafall.

Permalänk

Har börjat fundera lite... Av vilken anledning ska man ha kvar sin Xbox One, nu när alla Xbox One spel ska släppas på PC också.
Jag har en hyfsad dator som klarar alla spelen. Vill gärna spara krysslådan, men missar hela poängen med den just nu. Någon som har en anledning?

Permalänk
Skrivet av Krigarvarg:

Har börjat fundera lite... Av vilken anledning ska man ha kvar sin Xbox One, nu när alla Xbox One spel ska släppas på PC också.
Jag har en hyfsad dator som klarar alla spelen. Vill gärna spara krysslådan, men missar hela poängen med den just nu. Någon som har en anledning?

Spela med polarna i vardagsrummet med en kall öl (eller lemonad beroende på ålder)?

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4,0GHz | ASUS Z170 PRO GAMING |Syst.disk. Samsung 850-Series EVO 250GB | Samsung 850-Series EVO 500GB | MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | be quiet! Pure Rock | Corsair RM750x 750W | 3x Acer 24" Predator XB240H | SteelSeries Rival 300 Svart | QPAD MK-50 MX Red | Fractal Design Define S Svart |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Har börjat fundera lite... Av vilken anledning ska man ha kvar sin Xbox One, nu när alla Xbox One spel ska släppas på PC också.
Jag har en hyfsad dator som klarar alla spelen. Vill gärna spara krysslådan, men missar hela poängen med den just nu. Någon som har en anledning?

Såvitt jag förstått det så är det inte alla spel. Men ja, du har rätt - någon stor motivation till att ha den kvar är inte helt självklart.

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av MacTank11:

Spela med polarna i vardagsrummet med en kall öl (eller lemonad beroende på ålder)?

Ja, jo. Men det går ju lika gärna med en Steam Link.

Permalänk
Skrivet av Krigarvarg:

Har börjat fundera lite... Av vilken anledning ska man ha kvar sin Xbox One, nu när alla Xbox One spel ska släppas på PC också.
Jag har en hyfsad dator som klarar alla spelen. Vill gärna spara krysslådan, men missar hela poängen med den just nu. Någon som har en anledning?

Har också en hyffsad dator kopplad till TV:n som jag spelar på emellanåt. Tycker ändå att en Xbox fyller sin funktion i vardagsrummet, samtidigt som den skulle kunna vara så mycket bättre, och jag förstår din fundering. Men användarvänligheten (särskilt om man har barn) och Games with Gold tycker jag är de största fördelarna.

Jag skulle annars önska att Xboxen blev ännu mer lik en vanlig PC och att man kunde ladda hem appar från windows appstore, inte bara de som är särskilt anpassade för Xboxen. Det borde inte vara så svårt att fixa. Annars är det jag saknar mest på Xboxen faktiskt en adblocker i Edge. Jag gillar att sitta och surfa i vardagsrumssoffan, och det som ofta får mig att sätta på HTPC:n är faktiskt att man kan surfa utan irriterande annonser och pop-up med den.

Permalänk
Skrivet av Krigarvarg:

Har börjat fundera lite... Av vilken anledning ska man ha kvar sin Xbox One, nu när alla Xbox One spel ska släppas på PC också.
Jag har en hyfsad dator som klarar alla spelen. Vill gärna spara krysslådan, men missar hela poängen med den just nu. Någon som har en anledning?

Är väl bara du själv som kan avgöra det, personligen spelar jag väldigt lite på PC och inte så mycket på Xboxen heller egentligen. Orkar inte sitta vid datorn längre stunder sedan en tid tbx och halvligga på soffan lite då och då känns skönare samt mer avslappnat. Inte för att det blir längre stunder där heller men lite mer avkoppling blir det.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt