Problem med ljud framifrån..

Permalänk
Medlem

Problem med ljud framifrån..

Jag har bekymmer med mitt ljudsystem när det ska spela upp ljud som kommer rakt framför karaktärer i bla spel. Men från sidorna hör jag allt kristallklart.

Jag förstår inte vad problemet kan bero på för jag har inte problemet i mina hörlurar.

Mina högtalare är: Trust GXT 628 2:1

Sitter i grön 3.5mm ljud-port på moderkortet.

Spec på dator finns i signatur om det hjälper.

Behöver hjälp med att hitta vad felet kan bero på.
Är tacksam för all hjälp som jag kan få.

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Medlem

Antar att du pluggar in ljudsystemet i andra utgångar än dina lurar. Börja leta där, så att det verkligen är anpassat till ljudsystemet. Om du har 2.1-system bör du ställa in så att detta format matas ut på den utgången.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av COith90:

Jag har bekymmer med mitt ljudsystem när det ska spela upp ljud som kommer rakt framför karaktärer i bla spel. Men från sidorna hör jag allt kristallklart.

Jag förstår inte vad problemet kan bero på för jag har inte problemet i mina hörlurar.

Mina högtalare är: Trust GXT 628 2:1

Sitter i grön 3.5mm ljud-port på moderkortet.

Spec på dator finns i signatur om det hjälper.

Behöver hjälp med att hitta vad felet kan bero på.
Är tacksam för all hjälp som jag kan få.

Troligen har du kopplat in ljudet på fel kanal eller har nått surroundläge, välj stereo utan nått surround eller förbättring ut från datorn och prova testtonerna i win för att höra om kanalerna stämmer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Tack för tipset, ska testa det. Kan nog vara så enkelt.

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"