EdgeRouter Lite - Portforward verkar inte fungera?

Permalänk
Medlem

EdgeRouter Lite - Portforward verkar inte fungera?

Jag tänkte försöka öppna porten till utorrent i min nya router, men efter en port forward står det fortfarande på LÄNKEN att porten är stängd. Sitter på en 300/300 lina men har ej kommit upp i högre seed än ca 75 kbit/s ändå.
Jag har över 200 torrenter i listan, där jag är ensam seeder på ett par av dem och ändå ligger hastigheten där den ligger.
Om jag däremot laddar upp till exempelvis youtube eller annat får jag full speta på linan.

Såhär ser portforwarden ut:

Jag har dubbelkollat att WAN resp. LAN interface är korrekt.

Permalänk
Medlem

Du använder inte eth0 alls? Per default är väl alla 3 interface L3/routade, så nyttjar du två interface till samma LAN/subnät, så måste de bryggas samman.

Förutsätter att du testat att datorn i fråga svarar på 32981 lokalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanis:

Du använder inte eth0 alls? Per default är väl alla 3 interface L3/routade, så nyttjar du två interface till samma LAN/subnät, så måste de bryggas samman.

Förutsätter att du testat att datorn i fråga svarar på 32981 lokalt.

Nej, eth0 används inte alls med den wizard jag körde. Bara lokalnät på eth2 och eth3, eth3 är inte i bruk ännu dock.
Inkommande WAN eth1

Längesen jag donade med sånt här, men jag har för mig att detta betyder att den svarar lokalt?

Permalänk
Medlem

Har ingen edgerouter (än), men är det inte så att det behövs en brandväggsregel också?

Permalänk
Medlem

Min edgerouter har wan - eth0 och lan eth1-2. Men antar att internet funkar för dig så det är väl inget problem
Docks ska du inte behöva ha portar öppna i utorrent. Det ska gå ha full fart ändå. Det ska fungera med default direkt efter installation.
Och du har fast ip på din dator som stämmer med vad du har i edgen? Och du har ingen lokal fw som stoppar dig?

Skrivet av teejee:

Har ingen edgerouter (än), men är det inte så att det behövs en brandväggsregel också?

Den ska skapa fw-regeln auto när du skapar pf-regeln. Om du trycker på "show advanced options" Så har du en ruta du kan bocka i: Enable auto firewall (automatically open ports for specified port forwarding rules)

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Problemet löst...
Wizarden jag körde för configen har inaktiverat eth0 (den ursprungliga) och döpt eth1 till eth0, eth2 till eth1 osv..

Såg inte skogen för alla träd verkar det som

Skrivet av fragwolf:

Du ska inte behöva göra något annat. Troligen en lokal fw på datorn som stoppar dig? Det enda jag gör när jag ska skapa en pf är att göra som du gjort. Så du har inte gjort något fel. Min fungerar. Prova stänga av windows fw.

Permalänk
Medlem

Bra det löste sig
@Slangfil:
Btw finns en ny firmware ute nu 1.85 Uppgraderade min precis.

Visa signatur

.