Permalänk

Gamingdator 9-10k Budget

Tjena Sweclockers, då var det dags igen!

Har kollat i lite trådar här redan, och även om många är snarlika till denna kan jag tänka mig, så ville jag inte hijacka en tråd.

Behöver som sagt en ny stationär, som ska kunna klara allt från Total War: Warhammer och Witcher 3 på så höga settings som det bara går för 10.000.

Jag behöver ingen skärm, SSD/HDD eller DVD-RW etc då jag redan har det på nuvarande burken. Jag behöver inget OS heller och jag kommer bygga datorn själv. Har heller inget storlekskrav på chassit egentligen, får gärna vara av den lite större modellen.

Skulle vara härligt också om man hade i åtanke på uppgraderingsmöjligheten hos datorn, då jag mycket väl kan köpa lite extra kraft vid nästa löning i Juli, men har semester denna månad så därför jag tänkte att det skulle vara skönt att köpa omgående.

Har hört bra saker om AMD RX480 som nyss släpptes - tror ni det är värt att lägga in en 8GB sådan i detta bygge, för att sedan kunna köra en till med Crossfire/SLI om man skulle vilja i framtiden?

Permalänk
Inaktiv

https://www.inet.se/kundvagn/bild/9505727/

Mitt förslag

Nätagget är tillräckligt för att driva två st 480 + en i7a om du uppgraderar

Permalänk

@Noah01:

Nice, det där ser gediget ut! Härlig prislapp också, verkligen precis under taket

Jag avvaktar ett en dag eller så, men om inget annat så kör jag på det där Noah!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av myFightMoney:

@Noah01:

Nice, det där ser gediget ut! Härlig prislapp också, verkligen precis under taket

Jag avvaktar ett en dag eller så, men om inget annat så kör jag på det där Noah!

Gör så, hur du än gör hoppas jag att du blir riktigt nöjd!
Trevlig.. Natt!

Permalänk
Medlem

Byggde ihop det bästa du kan få för din budget. I5 med K modell, z170 moderkort så du kan överklocka. bara 8GB ram men det går att köpa mer senare. Bra basic chassi, med bra basic nätagg. Netonnet har erbjudande på processorn så man får med bra kylare gratis.
Grafik valde GTX 1070, då jag tycker RX 480 ser osäkert ut i CF med referensmodellen.

https://www.netonnet.se/Customer/SharedList/101962

Proshop har även GTX 1070 från 4599kr, går att spara nån hundring om du köper därifrån.