Spela konsolspel med keyboard och mus?

Permalänk
Medlem

Spela konsolspel med keyboard och mus?

Hej

Jag har lite problem med lederna i mina händer så jag tror inte jag fixar att spela med en handkontroll (joystick). En lösning hade varit att kunna koppla keyboard och mus till en konsol. Men finns det en lösning till detta?

Och: vilken spelkonsol har bäst spel som inte är barnspel, sportspel/bilspel och rena FPS?

Visa signatur

Simna

Permalänk
Medlem

Det finns en del (bara Googla) olika "adaptrar" för att kunna köra med mus och tangentbord på konsol. Hur bra någon av dom är kan jag inte sega, har aldrig testat.

Dock skulle jag ändå föreslå PC om det inte är några exklusiva titlar du är ute efter som bara finns på konsol.

Vilken konsol du i så fall väljer beror på vilka exklusiva spel du vill spela och vad dina vänner har (om dom har) PS4 eller X-BOX ONE skulle jag föreslå.

Finns också Steam Machine (kan även byggas skälv om man vill), Steam Link samt Nvidia Shield TV för att streama PC spel om du inte vill ha en dator i TV rummet men ändå vill sitta i soffan Och för det finns i så fall bland annat Corsair Lapdog

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

@Mega-Dark:

Tack för svaren. Jag tror jag väntar till hösten och köper PS4 Neo (eller vad det nu kommer att heta). Är väldigt sugen på Resident Evil spelet som kommer i höst. Spelade för många år sedan de första Resident Evil spelen som jag gillade skarpt.
Hittade Xim 4 på Amazon för 140 pund och har fått bra kritik.

Visa signatur

Simna

Permalänk
Medlem

Du kan läsa detta inlägget http://www.sweclockers.com/forum/trad/1346338-den-stora-plays... 23/6 18:53 av Runqen. Han har prövat Xim4 och ger ett litet omdöme om den.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Du kan läsa detta inlägget http://www.sweclockers.com/forum/trad/1346338-den-stora-plays... 23/6 18:53 av Runqen. Han har prövat Xim4 och ger ett litet omdöme om den.

Tack Mega-Dark. Jag får leta vidare.

Visa signatur

Simna