Corsair sp120 LED vs Deepcool Maelstrom 240T fläktar

Permalänk

Corsair sp120 LED vs Deepcool Maelstrom 240T fläktar

Hej har nu beställt Deepcool Maelstrom 240T har 2 corsair sp120 LED som ligger och dammar hemma ska jag byta ut Deepcool Maelstrom 240T fläktarna mot 2 corsair sp120????

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillfettoknubb:

Hej har nu beställt Deepcool Maelstrom 240T har 2 corsair sp120 LED som ligger och dammar hemma ska jag byta ut Deepcool Maelstrom 240T fläktarna mot 2 corsair sp120????

Tack

Ja det tycker jag om du har HPE fläktar. Kommer låta en del.

Permalänk
Medlem

Stockfläktarna brukar låta mer än andra fläktar, nu har jag inte prövat de här men det brukar vara så. Jag skulle dock rekommendera fläktar som har högre luftflöde, någonstans över 70 cfm hade varit bra.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk

@VinterX: Så deepcool fläktarna kommer låta rätt mycket om jag har fattat rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillfettoknubb:

@VinterX: Så deepcool fläktarna kommer låta rätt mycket om jag har fattat rätt?

Dom kör 550 rpm snabbare. på 35 db. Så det blir mer oväsen. Borde dock som sagt öka luftflödet.

Du får testa, det har ju som kaptenen skrev hur mycket luft dom pressar genom fläkten.

Kör ett test på 100% load och se vad som händer.

Permalänk

@Captain_Spock: Okej tack så mycket

Permalänk

@VinterX: Okej tack så mycket