Laptop som fungerar med Linux och är gjort för att spela Star Citizen

Permalänk
Inaktiv

Laptop som fungerar med Linux och är gjort för att spela Star Citizen

Ska ha Windows och Linux på dual boot.

8gb ram är tillräckligt.

Minst 15'6 tums skärm.. det är vad jag har på min förra laptop fast det är ju lockande med 17 tums.. fast då kanske jag också behöver köpa en ny dator väska.. och jag vill inte ha en vanlig dator väska. Vill ha en dator ryggsäck. Osäker om den jag har nu får plats med en 17 tummare. Beror också på pris skillnad mellan 15'6 tum och 17 tum. Sen är det ju andra saker som LED IPS som jag inte vet hur viktigt det är. 15'6 tums kanske är bäst iaf för skulle vilja hålla kostnaden nere och 15'6 duger rätt bra tbh.

Osäker om SSD behövs. Har aldrig haft SSD innan och har aldrig tyckt att loading av banor och spel osv varit jobbigt/handikappande. Däremot kanske det blir jobbigt med SSD om den är mindre än 250gb. Då behöver man också en vanlig HDD på datorn. Kanske bäst att köpa en 500gb SSD isf utan någon extra lagrings HDD. Så antingen en 500gb SSD eller bara en vanlig HDD på typ 1tb borde räcka väl.. 500gb HDD skulle nog gå bra det med. Jag känar inte så bra pengar så skulle ju vilja hålla kostnader nere så kanske bäst att köra på en 500gb HDD utan SSD.

Datorn ska helt klart använda Nvidia.

Permalänk
Medlem

UX501 ?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nickhe:

Kan du ge en länk?

Letade och hittade denna men det verkar ju inte passa alls?
http://www.pricerunner.se/pi/27-3139372/Baerbara-datorer/ASUS...

18 tusen + kr (herregud)
Och så får man ändå en sketen gtx 960m vilket man kan få i en bärbar för 8 tusen kr.
Plus att jag tror inte att det grafik kortet duger för Star Citizen?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon270965:

Kan du ge en länk?

Letade och hittade denna men det verkar ju inte passa alls?
http://www.pricerunner.se/pi/27-3139372/Baerbara-datorer/ASUS...

18 tusen + kr (herregud)
Och så får man ändå en sketen gtx 960m vilket man kan få i en bärbar för 8 tusen kr.
Plus att jag tror inte att det grafik kortet duger för Star Citizen?

Brukar gå för 10-12K på helgerna beroende på skärmupplösning och kortet klarar Star Citizen och rekommenerar att du kollar på hårdvaran runt om och inte bara CPU och GPU De ingår en 4K skärm , aluminium chassi , låg vikt , NMVE SSD etc annars finns de alltid N550JK billigare alternativ

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att inte köpa 4k skärm. Jag har det på min Lenovo Yoga 2 Pro, och den klarar inte av att driva den upplösningen smärtfritt. Sen skulle nyare komponenter möjligen klara det bättre...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nickhe:

Brukar gå för 10-12K på helgerna beroende på skärmupplösning och kortet klarar Star Citizen och rekommenerar att du kollar på hårdvaran runt om och inte bara CPU och GPU De ingår en 4K skärm , aluminium chassi , låg vikt , NMVE SSD etc annars finns de alltid N550JK billigare alternativ

Det dära angående 4k skärm vet jag ingenting om.. alltså jag behöver inte en lyx laptop, bara någonting som klarar av star citizen.. om jag måste betala 8 tusen kr extra bara för någon slags av skillnad på skärmen eller vikten på datorn så är det inte värt det.

Och är du säker att en 960m klarar av star citizen?
Jag sökte på system requirements för det spelet och en av top länkarna så hadde devsen rekommenderat gtx 780 (tror nog du vet detta redan men det är en stor skillnad på att det inte är en 'm' bokstav efter siffrorna).

780 är så otroligt mycket bättre än en 960m
780 är ordentligt bättre än till och med 970m.

Sa ju också att jag föredrar nog ändå en 500gb HDD istället för en dyr ssd.