Permalänk
Medlem

Glapp i nätaggregats kabeln?

Hej! Jag har nu byggt ihop min dator för några månader sedan och den har fingerat perfekt! Men nu på sistånde så stänger den av sig. Så jag Komm på att det var näsggrigats kabeln som går till väggen. Den verkar vara väldigt känslig och om man trycker lite försiktigt åt sidan eller in börar den "fräsa" eller låta. Själva sladden verkar inte häller gå heta vägen in i nätaggregatet. Vet ej om det är normalt eller inte för detta är min första PC.

Nätaggregatet är en Corsair cx 750w

Permalänk
Medlem

Prova en annan kabel då.

Permalänk
Medlem

Om det är kabeln som kommer ut från nätaggregatet som är problemet så bör du nog snarast reklamera nätagget, glappande kablar i nätagg är inget att leka med.

Just CX750 är rätt dåligt, försök att få det utbytt mot t.ex. CX750M som är mycket bättre och dessutom billigare. Annars finns t.ex. EVGA SuperNova G2 750W som kostar några kronor mer men som är mycket bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Om det är kabeln som kommer ut från nätaggregatet som är problemet så bör du nog snarast reklamera nätagget, glappande kablar i nätagg är inget att leka med.

Just CX750 är rätt dåligt, försök att få det utbytt mot t.ex. CX750M som är mycket bättre och dessutom billigare. Annars finns t.ex. EVGA SuperNova G2 750W som kostar några kronor mer men som är mycket bra.

Tack för hjälpen hade precis tänkt åka då såg att jag inte satt in kabeln tillräckligt in i nätaggregatet xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tofflann:

Tack för hjälpen hade precis tänkt åka då såg att jag inte satt in kabeln tillräckligt in i nätaggregatet xD

Ok, då utgår jag ifrån att det faktiskt är ett CX750M du har, och inte ett CX750. På CX750 så sitter nämligen alla kablar fast, medan CX750M är semi-modulärt och har avtagbara kablar. Namnen är väldigt lika, men CX750M håller mycket bättre kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Ok, då utgår jag ifrån att det faktiskt är ett CX750M du har, och inte ett CX750. På CX750 så sitter nämligen alla kablar fast, medan CX750M är semi-modulärt och har avtagbara kablar. Namnen är väldigt lika, men CX750M håller mycket bättre kvalité.

Ja det måste jag nog ha hehe. Har aldrig haft PC förut utan bara kört på bärbar Mac så förlåt för jag tog din tid

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sådana glapp är mycket farliga, det är inte ovanligt att det börjar brinna !

Sätt i kablar ORDENTLIGT !

Stickproppar och kablar som bråkar skall bytas eller lagas !

Jag säger det igen: risk för brand och allvarliga skador !

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Sådana glapp är mycket farliga, det är inte ovanligt att det börjar brinna !

Sätt i kablar ORDENTLIGT !

Stickproppar och kablar som bråkar skall bytas eller lagas !

Jag säger det igen: risk för brand och allvarliga skador !

Okej

Skickades från m.sweclockers.com