Permalänk
Medlem

Problem med XP1700+ och Abit NF7-s!

Så fort jag går in i bios och ändrar någonting och sparar inställningarna så startar inte datorn när den botar om utan bara piper. Någon som vet va det kan vara för fel? CMOS jumpern sitter rätt. Ibland står det CPU-- blabla faild när ja startar datorn.

luddigt formulerat kanske.. hoppas på hjälp.

Har kommit fram till att det är endast i CPU soft menyn man inte får ändra någonting i..

Visa signatur

Asus p5b-deluxe - 2gb ddr2 - Intel E6600@orginal - pov 8800gtx -

Permalänk
Medlem

NF7-S har enorma problem med korrupta BIOS och att informationen inte sparas bra utan blir korrupt istället ifall datorn är överklockad lr ifall minnena körs asynkront.....detta som Du också upplevt händer några gånger, fortsätter du pressa kortet KOMMER det att gå sönder...trust me....2 stycken har gått sönder på 2 veckor för mig utav lite OC... :/

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

Jag var tvungen att ändra cpu interface till enabled för att kunna klocka.
Ändrade jag inte det och klocka fick jag bara svart skärm(troligtvis så försökte den pipa oxå men har ingen speaker inkopplad så...).

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

okej.. tyvärr gjorde det ingen skillnad med CPU interface här..

Visa signatur

Asus p5b-deluxe - 2gb ddr2 - Intel E6600@orginal - pov 8800gtx -