Har ni fått era GTX 1080?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxxD:

Detta hämtades precis ut.
får vi se vad asus kan leverera

https://s31.postimg.org/ovueknp17/20160713_164709.jpg

Är det Icke OC?? Siffror på överklock i tråden när du vet

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Är det Icke OC?? Siffror på överklock i tråden när du vet

Yes Icke oc skickar såfort jag fått ihop burken

Permalänk
Medlem
Skrivet av XxxD:

Yes Icke oc skickar såfort jag fått ihop burken

Tusen tack! <3

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

För kännedom. Komplett har nu 18 st strix icke OC på lager.

https://www.komplett.se/product/894611/datorutrustning/grafik...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Är det Icke OC?? Siffror på överklock i tråden när du vet

Fick mitt också idag. Gick i 1850 Mhz på core direkt ur kartong.
Med 120% power limit så har jag kört den finfint i 1987 Mhz på core och 11000 på memory.

Edit: Toppar den på 2038 Mhz nu och verkar vara stabil på 2025 Mhz. Grymt ju!

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Avstängd

Lånar tråden lite.

Är det någon som har upplevt något coil whine?

Har lite coil whine på mitt icke OC strix ngt man knappt hör när chassit är stängt.
Men det försvinner helt när man låser till 60 fps i CSGO.

Vet inte riktigt hur det ska vara, har inte haft stationär på ett bra tag.

Ett kort för sånna pengar vill man helst ha felfritt

Permalänk
Medlem

Har äntligen installerat vattenblocket, shiny!

Permalänk
Medlem

CDON Verkar ha Gigabyte GTX 1080 G1 i lager nu "Beräknad leveranstid: 1-3 arbetsdagar"

https://cdon.se/hemelektronik/gigabyte-geforce-gtx-1080-g1-ga...

Permalänk
Medlem

Har nu fått mitt Strix (icke-OC) och testat det lite.

Har petat lite på frekvenserna men inte gjort någon djupdykning. Känns tämligen stabilt, ligger på cirka 1950 core. Känns ju ändå dugligt.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut mitt ASUS GTX 1080 (icke-OC) från ICA idag, har legat där i två dagar men vad gör man. Uppe i 2050MHz Core nu med Furmark körandes i bakgrunden, och lite trance

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Pratade med en kille på CDON alldeles nyss och det ryktas om att det kan komma ett gäng 1080 Strix OC som täcker alla beställda runt den 26e juli. Ta det med en rejäl nypa salt dock, kan ju hända vad som helst med dessa leveranser. Hoppas att väntandet är på väg mot sitt slut!

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Hämtade ut mitt ASUS GTX 1080 (icke-OC) från ICA idag, har legat där i två dagar men vad gör man. Uppe i 2050MHz Core nu med Furmark körandes i bakgrunden, och lite trance

Undrar hur bra OC-varianten klockar. Känns ju trist för de som har väntat länge på den och så klockar den likadant som icke-OC.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Datum flyttat återigen på OC versionen på Komplett, går det ända in i Augusti får det bli avbokning och ett annat kort -.-

Permalänk
Medlem

Fick mitt Inno3D iChill GeForce GTX 1080 X3 för 2 dagar sen.Har ej provat oc än.
Men det går upp i 2050MHz Core så jag är nöjd med det än så länge.

Visa signatur

PC 1: AMD Ryzen 9 7900X ROG STRIX B650E-E Gaming WIFI, Ram Kingston 32GB 6000 Mhz
Gpu ASRock RX 7900 XTX Phantom OC Lagring: PNY CS3140 2TB, Samsung 990 Pro 4 TB Kingston FURY Renegade 4TB, Skärm Asus Rog Strix XG43V

PC 2: i9 10900x, MSI X299 Pro, Gpu: Msi Rtx 370Ti Ram 32GB. M2 980 Pro1TB,
PS5 Disc Edition PNY CS3140 2TB + VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Undrar hur bra OC-varianten klockar. Känns ju trist för de som har väntat länge på den och så klockar den likadant som icke-OC.

Lär ju klocka likadant. Det enda skillnaden är väl att OC-varianten är garanterad att klara 1936MHz i boost och icke-OC är inte garanterad. De allra flesta verkar ändå kunna få upp sina kort i allt mellan 2000-2100MHz men sedan verkar det ta stopp.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Skrivet av Mickur:

Pratade med en kille på CDON alldeles nyss och det ryktas om att det kan komma ett gäng 1080 Strix OC som täcker alla beställda runt den 26e juli. Ta det med en rejäl nypa salt dock, kan ju hända vad som helst med dessa leveranser.

Fint grävt, Exilo. Dina uppgifter förefaller kunna stämma; en sväng förbi Kompletts produktsida visar att man i skrivande stund inväntar 74 exemplar Asus 1080 Strix-kort i OC-utförande onsdag 27/7, och hos Webhallen framgår att man föregående dag väntas från sin nästa leverans (dock oklart hur många).

För att i möjligaste mån undvika ryktesspridning - vill du vara vänlig att klargöra hur du fått uppgifterna om det leveransbesked CDON lämnat dig? Hur säker uppfattade du att din källa var/är?

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Medlem
Skrivet av First Ninja:

Fint grävt, Exilo. Dina uppgifter förefaller kunna stämma; en sväng förbi Kompletts produktsida visar att man i skrivande stund inväntar 74 exemplar Asus 1080 Strix-kort i OC-utförande onsdag 27/7, och hos Webhallen framgår att man föregående dag väntas från sin nästa leverans (dock oklart hur många).

För att i möjligaste mån undvika ryktesspridning - vill du vara vänlig att klargöra hur du fått uppgifterna om det leveransbesked CDON lämnat dig? Hur säker uppfattade du att din källa var/är?

Som sagt så ska det jag skrev tas med en rejäl nypa salt. Jag hade ett annat ärende i kundtjänstchatten så jag passade på att fråga då när jag ändå var i kontakt med killen där. Dock har jag efteråt hört att det inte nödvändigtvis stämmer.

Edit: Det är väldigt osäkert med andra ord, men man kan ju hoppas!

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Tusen tack! <3

Tja

1890 Direkt ur boxen. uppdaterar när jag har överklockat lite

Permalänk
Snusfri

Är förbenat sugen på ett 1080 då jag har en 40" 4K skärm, men spelar knappt några FPS så vet inte om det är värt det, känns nästan som ett 1070 skulle duga åt mig, men ändå vill man ha "top of the line"

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Min nya setup! Skriver vad jag fick för klockningsresultat när jag byggt ihop den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubbqw:

http://i.imgur.com/lP4vVZZ.jpg

Min nya setup! Skriver vad jag fick för klockningsresultat när jag byggt ihop den!

Ser ut som ett väldigt förnuftigt bygge !
Inget onödigt *bling*, enbart bra komponenter

Permalänk
Skrivet av Blubbqw:

Min nya setup! Skriver vad jag fick för klockningsresultat när jag byggt ihop den!

Fotot talar för sig själv; det blir nog en hyggligt snabb historia. Något off-topic - får jag fråga om mikrofonen möjligtvis kommer användas i strömningssammanhang, eller om den har andra användningsområden? (skönsång?)

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Medlem
Skrivet av First Ninja:

Fotot talar för sig själv; det blir nog en hyggligt snabb historia. Något off-topic - får jag fråga om mikrofonen möjligtvis kommer användas i strömningssammanhang, eller om den har andra användningsområden? (skönsång?)

Jag har en likadan mikrofon, och den är ruggigt bra. Fungerar nog till både det ena och det andra!

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av First Ninja:

Fotot talar för sig själv; det blir nog en hyggligt snabb historia. Något off-topic - får jag fråga om mikrofonen möjligtvis kommer användas i strömningssammanhang, eller om den har andra användningsområden? (skönsång?)

Jag har tänkt streama ja! Även möjligtvis testa att göra lite vocals till mina låtar

Permalänk

Efter att ha varit på plats 2 i kö hos Webhallen för ett 1080 STRIX i ca 2 månader så fick jag äntligen mitt kort igår. Nu är det dags att överklocka tills man kan steka egg på det. (y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kejsare102:

Efter att ha varit på plats 2 i kö hos Webhallen för ett 1080 STRIX i ca 2 månader så fick jag äntligen mitt kort igår. Nu är det dags att överklocka tills man kan steka egg på det. (y)

Hur länge stod du på kö plats 2?

Permalänk
Medlem

Fick mitt EVGA GTX 1080 Founders Edition i torsdags äntligen! Beställde 16-07-06 från Proshop.

Permalänk
Skrivet av MarkSix:

Hur länge stod du på kö plats 2?

I en månad. La beställningen den 27/5, låg på plats 4 den 14/6 och hoppad sen ner till plats två den 15/6. Kortet kom i lager den 15/7, och då fick dom bara in 2st kort, så jag hade jävligt tur.

Permalänk
Medlem

@Kejsare102: Till mig ville de aldrig berätta min plats utan sa bara att jag låg långt fram i listan. Men jag fick mitt Strix OC från Webhallen jag med igår så om det stämmer hade jag nog första plats där. Beställde också den 27e, runt 16.00 tiden där

Riktigt nöjd med den än så länge, byte ut min gamla 770 så skillnad blev det definitivt. Hoppas ni andra som väntar än också får era kort snart!

Permalänk
Skrivet av Paafii:

@Kejsare102: Till mig ville de aldrig berätta min plats utan sa bara att jag låg långt fram i listan. Men jag fick mitt Strix OC från Webhallen jag med igår så om det stämmer hade jag nog första plats där. Beställde också den 27e, runt 16.00 tiden där

Riktigt nöjd med den än så länge, byte ut min gamla 770 så skillnad blev det definitivt. Hoppas ni andra som väntar än också får era kort snart!

Dom berättade ingen plats till mig heller först, men efter jag frågade specifikt så var det inga problem.

Jag la min beställning vid 16:10, så det var nog vi två som hade tur isåfall.

Jag bytte från ett 980ti mest för att jag kunde, och eftersom att jag mer eller mindre bara spelar Overwatch för tillfället så har jag inte märkt någon superstor prestandaskillnad. Flyter på perfekt dock.