Plugga systemutveckling, dator runt 10k

Permalänk
Inaktiv

Plugga systemutveckling, dator runt 10k

Hej!

Ska börja plugga systemutveckling till hösten och behöver en vettig burk att knappa kod på. Tänkte lägga runt 10k och hoppas att den ska hålla under dessa tre år. Har kikat runt lite här och där och i min värld verkar denna burk mest prisvärd;

https://www.komplett.se/product/866209/datorer/datorer-barbar...

Vad tror ni? Finns det några bättre alternativ?

//Peter

Permalänk
Medlem

Nej, den verkar bra. IPS-skärm kanske är lite overkill om du ska knacka in kod dagarna i ända. Jag skulle köpt till ett annat tangentbord för jag slet mitt hår efter att ha använt laptopens tangentbord till HTML och C#, blev alldeles för mycket kompileringsfel och taggar som inte stängdes för mina tjocka fingrar kom åt flera knappar. Men, är det inget problem för dig så kör på

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Captain_Spock:

Nej, den verkar bra.

Perfekt! Då beställer jag den. Tack för svar.

//Peter

Permalänk
Medlem

Om du bara ska knacka kod och modellera enkla diagram, vilket du gör som systemutvecklare, så duger ju en enkel i3 och en ssd, du skulle kunna komma undan med mindre än 4000kr.