ena datorn ingen bild efter systemåterställning andra inget internet

Permalänk

ena datorn ingen bild efter systemåterställning andra inget internet

hej, mina ena dator gjorde jag en systemåterställning, använde mig utav den mest använda på en känd torrent sida, som även funkat förut. Allt går bra sedan väljer jag hel återställning så allt ska raderas och de laddar, kommer tillbaka när den är vid 90% o går o spelar lite ps4, kommer tillbaka o skärmen är svart, vänter ca en timme innan jag stänger av datorn med avstängningsknappen, samma problem då. Har testat båda med den blå kabeln och hdmi på två skärmar så skärmen är det inget problem med.

Den andra datorn är min gamla laptop packard bell som jag återställde även den. Funkade när jag var hos mina föräldrar men när jag tog hem den så har jag ingen uppkoppling, (ansluten men en gul triangel) internet funkar på alla andra enheter o det närmaste jag hittade var att möjligtvis så användes samma ip? av en annan dator, vilket jag tvivlar på eftersom jag prövade med kabeln direkt i datorn? (men jag kan ungefär noll om datorer)

Är båda ett lost cause eller går någon av dem att fixa utan verkstad. Datorn är byggd själv men eftersom varken min kompis som hjälpte mig bygga den eller att ja kan starta den o kolla så vet jag inte riktigt vilka specs min pc har :/

ALL HJÄLP UPPSKATTAS
MVH en som sitter fast på en mac

Permalänk
Avstängd

Testa att ominstallera drivrutinerna på laptopen?

Permalänk
Medlem

Flera skärmar? Testa tryck windowsknapp+p 3 gånger och sen enter.
Kanske visar ett utökat skrivbord där alla skärmar utom en blir svarta.