Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Webhallen

@Mr_Morden: Tjabba!
Vi har tyvärr ingen sub kategori med "cheep stuff" utöver de aktiva kampanjer vi har uppe på sidan.
Mitt tips till dig är att gå in på kategorin Hoverboard och sedan sortera efter "Pris"

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mr_Morden:

Hur hittar jag billigaste produkten ni har på hemsidan? Vill åt Hoarder achievement

Skrivet av cezium:

I avancerade söker kan du sätta ett maxpris. Sen får du gå igenom varje kategori. Förbanna det dvd-fodral för 1kr/st men verkar utgått nu. 5kr verkar vara lägsta nu.

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/214598-a... 4 :-
Kanske lite mer användbart att köra något som http://www.webhallen.com/se-sv/lek_och_gadgets/187222-coca_co... även om det blir dyrare.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

@Mr_Morden: Tjabba!
Vi har tyvärr ingen sub kategori med "cheep stuff" utöver de aktiva kampanjer vi har uppe på sidan.
Mitt tips till dig är att gå in på kategorin Hoverboard och sedan sortera efter "Pris"

Hallo WH,
Jag ser inte riktigt vad jag skall göra med 500 st hoverboardfodral á 199kr...

Visa signatur

What do you want?

Permalänk
Entusiast

Kommer ni att få in fler sådana här? http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/237164-sapphi...

Alternativt 390 versionen. Och isåfall, kommer ni matcha andra återförsäljares priser? Komplett ex: https://www.komplett.se/product/866739/datorutrustning/grafik...

Eller Netonnet för 390: https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/amd/sapphi...

Ping @Webhallen.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Kommer ni att få in fler sådana här? http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/237164-sapphi...

Alternativt 390 versionen. Och isåfall, kommer ni matcha andra återförsäljares priser? Komplett ex: https://www.komplett.se/product/866739/datorutrustning/grafik...

Eller Netonnet för 390: https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/amd/sapphi...

Ping @Webhallen.

Vi komme rnog att ligga ganska lågt på de äldre modellerna nu när nytt är på ingång.
Om man som kund beställer något av de gamla korten av oss så köper vi dock in ett exemplar för att täcka den ordern förstås.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

@Mest: Tjenare.
Du ska alltid få en bekräftelse på att din order är mottagen dock händer det att mailet hamnar i ett spamfilter eller dylikt.
Men om pengarna låter det som att allting gått igenom korrekt. Men du får gärna maila in till våran Kundtjänst så kan de slänga ett getöga på den just in case

@Webhallen: Hej igen! Jag kontaktade Kundtjänst strax efter att jag skrev, och det var faktiskt något som blivit galet. Pengarna hade tappats bort, men de hittades tillslut och min order skapades häromdagen.

Har ni fått någon indikation från EVGA för när det kommer fler FTWs till Sverige, förresten?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej! Beställde en spel dator men har ej fått någon bekräftelse.
@Webhallen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Pewety:

Hej! Beställde en spel dator men har ej fått någon bekräftelse.
@Webhallen

Skickades från m.sweclockers.com

Hej, allright, jag skulle behöva ha lite mer info än så om jag ska kunna hjälpa dig
Epostadress, telefonnummer, vilken dator etc. Något som gör att jag kan hitta dig/din order i vårat system.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mest:

Har ni fått någon indikation från EVGA för när det kommer fler FTWs till Sverige, förresten?

Tjo, nej tyvrr inget bekräftat leveransdatum där ännu.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, allright, jag skulle behöva ha lite mer info än så om jag ska kunna hjälpa dig
Epostadress, telefonnummer, vilken dator etc. Något som gör att jag kan hitta dig/din order i vårat system.

Hej @Webhallen
Vi ringde och fick kontakt men tack ändå!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hej! Går det att få en vara betalad online och sedan fraktad till postombud som jag redan har reservat för upphämtning och betalning i butik?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Andrew_Swe:

Hej! Går det att få en vara betalad online och sedan fraktad till postombud som jag redan har reservat för upphämtning och betalning i butik?

Lättast är nog bara om du avbeställer butikspriset och beställer på nytt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag har varit kund hos webhallen i flera år ,men jag har tidigare aldrig behövt skicka in en vara på service. Nu har jag fått erfara hur dåligt de sköter garantinärenden. Skickad in en dator till webhallen den 21 juni, idag den 18 juli saknar verkstaden reservdelar till min dator, detta trots att de beställdes i början av juli månad, jag har snart stått utan en fungerande dator i en månad,. De erbjöd en lånedator , men den kunde jag enbart hämta i en stad flera mil ifrån där jag bor, och enligt konsumentverket är en garantinperiod på 2-3 veckor, webhallen kommer med lam ursäkter om semstertider och struntar helt och hållet i vad som anses var en rimlig servicetid. kommer kontakta arn nu här till veckan för att förhoppninsgvis få lite fart på detta ärende. Är det fler här som har råkat ut för webhallens dåliga kundservice? Har aldrig varit med om något liknande vid problem hos andra företag. Nu vet man vart man ska handla och inte handla framöver!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av prada1:

Jag har varit kund hos webhallen i flera år ,men jag har tidigare aldrig behövt skicka in en vara på service. Nu har jag fått erfara hur dåligt de sköter garantinärenden. Skickad in en dator till webhallen den 21 juni, idag den 18 juli saknar verkstaden reservdelar till min dator, detta trots att de beställdes i början av juli månad, jag har snart stått utan en fungerande dator i en månad,. De erbjöd en lånedator , men den kunde jag enbart hämta i en stad flera mil ifrån där jag bor, och enligt konsumentverket är en garantinperiod på 2-3 veckor, webhallen kommer med lam ursäkter om semstertider och struntar helt och hållet i vad som anses var en rimlig servicetid. kommer kontakta arn nu här till veckan för att förhoppninsgvis få lite fart på detta ärende. Är det fler här som har råkat ut för webhallens dåliga kundservice? Har aldrig varit med om något liknande vid problem hos andra företag. Nu vet man vart man ska handla och inte handla framöver!

Skickades från m.sweclockers.com

Hej, detta låter ju mycket trist, har du ordernr eller RMAnr som jag kan kolla upp så att vi kan lösa detta?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, detta låter ju mycket trist, har du ordernr eller RMAnr som jag kan kolla upp så att vi kan lösa detta?

Ja gärna, för något mail med mer information återfår jag inte. Och som sagt kikat med konsumentverket med, och det är inte okey med att det ska ta såhär lång tid oavsett om delar ska beställas. Verkstad kan ju ej få in delarna verkar det. Som. Och nu är det på tok försent att ens påbörja en service. På datorn.
Ärendenummer r88007
Ordernummer 7085970

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Får jag datorn reklamerade, nu, fick mail från rma i måndags om att verkstad väntar in sista delen och att jag skulle få den reklamerade om den inte hade kommit in innan slutet av veckan. Så hur ser det ut.? Ni besvarar ju inte mina mail

Permalänk
Medlem

Hej @Webhallen!

Beställde igår 3 ordrar som jag skulle hämta i butik idag. 2 skulle hämtas i GBG city och en i sisjön. Alla fanns i lager när beställningen las. Jag fick besked från Sisjön att produkten var redo att hämtas, men mailen från City har dröjt. Jag ser på mina sidor att det finns dom är reserverad i lagret, men har ej fått besked om att jag kan hämta dessa. Hur kommer detta sig? Kan det vara så att dom är redo för upphämtning, även om mailen inte gått ut?

Visa signatur

Define C | ASUS PRIME B660-D4 PLUS | i5 12400F | Hyper 212 | RTX 3080 10 GB TUF OC | 980 Pro 1TB | Corsair Vengeance 32 GB 3600 MHz | Corsair RM750 | ASUS TUF VG27AQ | Dell U2515H

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Axxident:

Hej @Webhallen!

Beställde igår 3 ordrar som jag skulle hämta i butik idag. 2 skulle hämtas i GBG city och en i sisjön. Alla fanns i lager när beställningen las. Jag fick besked från Sisjön att produkten var redo att hämtas, men mailen från City har dröjt. Jag ser på mina sidor att det finns dom är reserverad i lagret, men har ej fått besked om att jag kan hämta dessa. Hur kommer detta sig? Kan det vara så att dom är redo för upphämtning, även om mailen inte gått ut?

Hej, utan att ha ordernummer är det svårt att spekulera i
Men i regel: om det finns mycket av något i lager (i den butik du tänkt handla i) och man beställer som "hämta i butik", så finns det ingen anledning att vänta på det där mailet.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, utan att ha ordernummer är det svårt att spekulera i
Men i regel: om det finns mycket av något i lager (i den butik du tänkt handla i) och man beställer som "hämta i butik", så finns det ingen anledning att vänta på det där mailet.

Hej!

Tack för snabbt svar. Jag fick mailen innan jag hann svara på detta. Uppskattar att ni var så snabba!

Visa signatur

Define C | ASUS PRIME B660-D4 PLUS | i5 12400F | Hyper 212 | RTX 3080 10 GB TUF OC | 980 Pro 1TB | Corsair Vengeance 32 GB 3600 MHz | Corsair RM750 | ASUS TUF VG27AQ | Dell U2515H

Permalänk
Avstängd

Vart hittar jag detta "gtx 980 från 2699kr" som visas i swec reklam?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av robalm:

Vart hittar jag detta "gtx 980 från 2699kr" som visas i swec reklam?

Hej om du klickar på bannern så ligger kortet där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej om du klickar på bannern så ligger kortet där.

Nej, något 980 kort från 2699 verkar inte finnas kvar i listan längre... har det kanske utgått? (lite missledande reklam isåfall)´
... de enda kort för 2699 verkar vara 970 kort numer.
ja jag kollade båda sidorna

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Förresten, här är ju kortet:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/241734-asus_g...

(men såg det inte i listan under reklambannern?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Roger W:

Nej, något 980 kort från 2699 verkar inte finnas kvar i listan längre... har det kanske utgått? (lite missledande reklam isåfall)´
... de enda kort för 2699 verkar vara 970 kort numer.
ja jag kollade båda sidorna

Attans då, det var någon (jag säger inte att det var jag, men det var definitivt jag) hade klantat till det och flyttat in kortet till vår TV-kampanj istället

Jag har återställt ordningen nu och for good measure har vi direktlänken här:
Är man registrerad medlem får man dessutom ytterligare lite rabatt btw

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/241734-asus_g...

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hur länge håller dubbelXP supply drop? Vill köpa ett gtx 1080 men den jag vill ha finns ej på lager

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Webhallen
Skrivet av rinosaur:

Hur länge håller dubbelXP supply drop? Vill köpa ett gtx 1080 men den jag vill ha finns ej på lager

Hej det finns en som gäller på alla köper under en månad. Och sedan finns det den som "bara" gäller nästa köp.
Den som gäller nästa köp har ingen tidsbegränsning.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Livsnjutare 😎

En borttappad order... ?

Eftersom man inte kan skicka PM till er, och jag redan gett er kundtjänst lite försök - provar jag den interweb'sa digitala vägen

--------------------------------------------------------------------------------
Bose QC35 på sommarkampanjen för 3190kr
http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/245670-bose_quie...

2016-07-27 - ~08:00
Jag beställer Bose QC35, är inloggad på mitt konto ”dock” och betalar med Swedbank direktbetalning i kassan.

2016-07-27 - ~10:30

Har fortfarande inte fått någon bekräftelse på betalningen/beställningen, men pengarna är dragna från mitt konto.

2016-07-27 - ~11:00
Ringer kundjtänst och förklarar vad som hänt, Filippa svarar mig att hon kan se beställningen – men det har blivit något fel med betalningen då Webhallen haft problem ibland med just Swedbank betalningar.
Den måste kollas utav ekonomi, men sedan kommer det släppas på som vanligt.
Detta bör inte ta så lång tid.

2016-07-27 - ~15:50
Ringer kundtjänst igen och frågar hur det går, har inte hört något..
Filippa svarar igen och kollar sina mail… ingenting från ekonomi.
Ber mig vänta till dagen efter då det med säkerhet kommer släppas på, sådana här saker kan ta en stund, men mer än ett dygn skall det inte ta.

2016-07-28
Inga mail/bekräftelser från webhallen per mail.
Utgår från att det är i sin ordning och grejerna kommer skickas snarast.

2016-07-29 - ~06:30
Kollar mailen igen – fortfarande ingen bekräftelse från webhallen på ordern..
Loggar in på mitt Webhallen –konto och ser att ingenting har ändrats eller tillkommit…
Pengarna är fortfarande dragna (inte reserverade, dragna)

Vad händer ?
Snälla, skynda på det här...

Tack på förhand.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Webhallen
Skrivet av andreas_dock:

Eftersom man inte kan skicka PM till er, och jag redan gett er kundtjänst lite försök - provar jag den interweb'sa digitala vägen

--------------------------------------------------------------------------------
Bose QC35 på sommarkampanjen för 3190kr
http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/245670-bose_quie...

2016-07-27 - ~08:00
Jag beställer Bose QC35, är inloggad på mitt konto ”dock” och betalar med Swedbank direktbetalning i kassan.

2016-07-27 - ~10:30

Har fortfarande inte fått någon bekräftelse på betalningen/beställningen, men pengarna är dragna från mitt konto.

2016-07-27 - ~11:00
Ringer kundjtänst och förklarar vad som hänt, Filippa svarar mig att hon kan se beställningen – men det har blivit något fel med betalningen då Webhallen haft problem ibland med just Swedbank betalningar.
Den måste kollas utav ekonomi, men sedan kommer det släppas på som vanligt.
Detta bör inte ta så lång tid.

2016-07-27 - ~15:50
Ringer kundtjänst igen och frågar hur det går, har inte hört något..
Filippa svarar igen och kollar sina mail… ingenting från ekonomi.
Ber mig vänta till dagen efter då det med säkerhet kommer släppas på, sådana här saker kan ta en stund, men mer än ett dygn skall det inte ta.

2016-07-28
Inga mail/bekräftelser från webhallen per mail.
Utgår från att det är i sin ordning och grejerna kommer skickas snarast.

2016-07-29 - ~06:30
Kollar mailen igen – fortfarande ingen bekräftelse från webhallen på ordern..
Loggar in på mitt Webhallen –konto och ser att ingenting har ändrats eller tillkommit…
Pengarna är fortfarande dragna (inte reserverade, dragna)

Vad händer ?
Snälla, skynda på det här...

Tack på förhand.

Hej, tyvärr har det varit extremt struligt med Swedbank senaste dagarna så vår backlog på den här typen av ärenden har tagit oss helt off guard under semestertiderna.
Kan du PMa mig all relevant information (fullständigt namn, adress, telefonnummer, mail osv)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hallå Webbis @Webhallen.

Har en fråga gällande http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/246707-corsai...

Skall det inte stå "ML140 140mm" iställlet för "ML120 140mm"?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nu under Pokemon Go hysterin så är det omöjligt att få tag på något pokemon spel till Nintendo 3DS. Både X/Y och Ruby/sapphire.

När kommer ni få in mer? Visa butiker säger 9/8 är det samma för er?