Permalänk

Minnet fullt efter nytt moderkort

Skaffade precis nytt moderkort och när jag startar upp Windows 10 så får jag upp efter ett tag att minnet är fullt, har enbart 8 gb men förra moderkortet klarade sig på det, bara moderkortet som är nytt, inget annat. Testar nu att göra en systemåterställning. Vad beror det på?

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Rekordmedlem

Har du bytt moderkort bör du installera om för att undvika problem med drivrutiner och inställningar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle_p40:

Skaffade precis nytt moderkort och när jag startar upp Windows 10 så får jag upp efter ett tag att minnet är fullt, har enbart 8 gb men förra moderkortet klarade sig på det, bara moderkortet som är nytt, inget annat. Testar nu att göra en systemåterställning. Vad beror det på?

Som redan sagts så nytt moderkort = nyinstallation bör göras.

Dock nu kanske man kan misstänka att ditt nya moderkort har killerNIC och att du har hela killerNIC paketet installerat.

Du ska bara installera drivrutinerna ej managern för killerNIC

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Som redan sagts så nytt moderkort = nyinstallation bör göras.

Dock nu kanske man kan misstänka att ditt nya moderkort har killerNIC och att du har hela killerNIC paketet installerat.

Du ska bara installera drivrutinerna ej managern för killerNIC

Ja. Jag installerade allt på skivan, förutom Norton och Google krafset. Ska tänka på det när den är klar med det här runket. 91%klart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Overloaded

Permalänk

om du har ett killer nic 2200 eller killer wireless är det dessa drivare du ska köra till det.

http://www.killernetworking.com/product-support/driver-downlo...

du ska inte ha med programvaran det är den som läcker minne till höger och vänster.

om du har ett killer 2400 så verkar hela paketet vara det ända som finns tillgängligt.

eller att du hoppar med i deras betatest av den nya programvaran...
http://www.killernetworking.com/product-support/driver-downlo...

kanske fixat lite hål i programvaran på betan...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows